مرحلهٔ نهایی، گروه بیستوسوم، کراساوورهای کوچک
فولکسواگن T-Cross
تاریخ معرفی: اکتبر ۲۰۱۸
نسل کنونی: اول
پلتفرم: MQB-A0 گروه فولکسواگن
امتیاز از کاربایر: ۴.۱ از ۵
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: – درصد
حفاظت از کودکان: – درصد
حفاظت از عابر پیاده: – درصد
سیستمهای ایمنی: – درصد
امتیاز کلی: – ستاره
گارانتی: سه سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: جادار، مجهز، برند مطلوب
نقاط منفی: قیمت گران، نداشتن نسخهٔ هیبریدی
داچیا ساندرو استپوی
تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۲
نسل کنونی: دوم
پلتفرم: M0 رنو-نیسان
امتیاز از کاربایر: ۳.۴ از ۵
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۰ درصد
حفاظت از کودکان: ۷۹ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۵۷ درصد
سیستمهای ایمنی: ۵۵ درصد
امتیاز کلی: چهار ستاره
گارانتی: سه سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ کممصرف، دید رو به بیرون عالی، قیمت مناسب
نقاط منفی: رانندگی ضعیف، عدم برخورداری از تواناییهای آفرود واقعی
مقایسهٔ مشخصات فنی
ساندرو استپوی | فولکس T-Cross | |
پیشرانه | ۰.۹ لیتری I3 | ۱ لیتری I3 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۹۰ اسب بخار | ۹۵ اسب بخار |
گشتاور | ۱۴۰ نیوتن متر | ۱۷۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۵ سرعته دستی | ۵ سرعته دستی |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۱۱.۱ ثانیه | ۱۱.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۷۰ کیلومتر/ساعت | ۱۸۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۵.۱ لیتر ترکیبی | ۴.۹ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۱۱۵ گرم/کیلومتر | ۱۱۲ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۵۰ لیتر | ۴۰ لیتر |
وزن | ۱۰۴۰ کیلوگرم | ۱۲۴۵ کیلوگرم |
طول | ۴.۰۸ متر | ۴.۲۳ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۵۹ متر | ۲.۵۵ متر |
حجم صندوق بار | ۳۲۰ لیتر | ۴۵۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۸,۹۱۳ پوند | ۱۶,۶۳۲ پوند |
قیمت موردبررسی | ۹,۹۰۸ پوند | ۱۶,۶۳۲ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10315322]
Mohammad
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸6 هزار 500 پوند تفاوت قیمت دارن
داچیا فقط اپشن های کمتری داره همین مثل چراغ های led و رینگ و این چیزا
انتخاب من داچیا
نیما
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸فولکس بهتره از هر لحاظ ولی داچیا ارزونه ارزوووووووون
رای من داچیا
محمد
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸رای من فولکس چون قراره بهترین هر کلاس رو انتخاب کنیم نه ارزونترین
و اینکه ضعف مدیریتی ما جای خود، اما رنو هم هیچچچ احترامی هم واسه ما قایل نشد و نیست
حتیدرحد کشورهای جهان سوم
نه نسل جدید داشتر رو به ما داد نه تو بازار موند
.
نقاط قوت داستر:
نمای پشت + قیمت
نقاط قوت تی-کراس:
نمای جلو
دیلایت الایدی در مقابل دیلایت لامپی داستر
نمای بغل با خطوط جذابتر
رینگ و لاستیکهای بزرگتر برای القای حس شاسی بلند بیشتر
طراحی داخلی لوکستر
بزرگتر
صندوق جادارتر
.
منم قطعا به دلایل فنی، طراحی داخلی-خارجی
و همینطور معرفتی فولکس رو انتخاب میکنم
Ysr
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸رنو خیلی صبر کرد به اندازه کافی هم احترام گذاشت قرار بود بن رو رو بهش بدن بصورت مستقل سرمایه گذاری کنه ولی آقایان چون ممکن بود به جیبشون لطمه بخوره انقدر سنگ قلابش کردن تا فرار کرد مافیا فراریش داد تحریم بهترین بهونش بود
نیما
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸بهترین نسبت به چی؟
نظر شما محترمه ولی …
کسی نگفت چون داچیا ارزون تره بهتره! یه بار دیگه هم گفته بودم در ماشین های ارزون تر نسبت به پولی که میدی ماشین بیشتری بهت میدن! چون حاشیه سود کمتری دارن!
اما باید دید این ارزونی چقدر میارزه. یه موقع هست حرف از نهایت دیگه 5 هزار دلاره!
اما اینجا چیزی بیش از 10 هزار دلار تفاوت قیمت دارن!
NAVID۰۰۹۸
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ساندرو ماشین بدی نیست ، اما فولکس T کراس بهتر و دوست داشتنی تر به نظر میرسه .
همچنین T کراس یک فولکس درجه یکِ ، اما داچیا یک خودروییست برای کم درآمدها ، همین یک دنیا فرق بین فولکس و داچیا (( زیرمجموعه رنو )) هست .
انتخابم فولکس T- cross
sina
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸داچیا زیادی مفته :)
پیکان جوانان گوجه ای
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸برای هر دو خودرو مسخره ترین نکات منفی گفتن انگار فقط دنبال یک بهونه الکی بودن ولی در کل پولش باشه فولکس نبود داچیا هر دو تو محدوده خودشون عالی هستن
رسول
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸جالبه ساندرو جدید 10هزار پونده(حقوق 8ماه یه کارگر تو انگلیس)یعنی تو همین گرونی ارز به پول خودمون 170میلیون قیمتشه این درحالی هست که مدل قدیمیشو الان دارن تو ایران220میفروشن
تفو ای چرخ گردون تفو
بابک
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸تو انگلیس یه جوشکار ماهی ۲۵۰۰ پاوند دستمزد میگیره. اشنامون جوشکاره و تو یه کارگاه تراشکاری کار میکنه. ۲۵ سالشه و ۲۵۰۰ پاوند میگیره. اونم با روزی ۸ ساعت کار. ولی بخوایی نخوایی بعضی کارها طول میکشه و کارگر بدبختشون حتی ده دقیقه بیشتر کار کنه اضافه کاری میشه و پولشو میگیره
ساعت ده صبح پانزده دقیقه استراحت دارن. برا نهار یک ساعت استراحت دارن. ساعت سه عصر پانزده دقیقه استراحت دارن. ساعت پنج میره خونه.حتی پانزده دقیقه لباس عوض کردن برا خونه رفتن جزو ساعت کاری حساب میشه
هفته ایی دو سه ساعت یه جایی جمع میشن و مثل فیلما باهم حرف میزنن و بیشتر اموزشی هست تا کارشون بهتر بشه
دقیقا پنج سال پیش رفت. همین موقعا بود گفتن میره خارج
یه ماشین دست دوم اشکودا خریده ده میلیون تومن اونم قسطی صفر درصد سود. چون سودشو خود فروشنده با بانک حساب میکنه. چون سود این وام ده میلیون تومن اونقدر کمه که برا فروشنده میصرفه سود بانکو خودش بده و ماشینو بفروشه و تازه سودم کنه.ماشینشم مال قرن بوقه. ۲۰ سال پیش ساخته شده و هنوز کار میکنه