فولکس واگنهوندا

دوئل فولکس‌واگن گلف GTE و هوندا کلاریتی

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور اول، قسمت آخر، اولین دوئل از گروه خودروهای سبز

دوئل‌های گروه خودروهای سبز در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

فولکس‌واگن گلف GTE

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: MQB

امتیاز از کاربایر: ۳.۹ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: – از ۵

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۴ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۹ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۶۵ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۷۱ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: شش سال یا ۱۱۵ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: رانندگی خوب، هزینه‌های نگهداری پایین، عدم نگرانی در مورد میزان بُرد

نقاط منفی: قیمت گران، نه‌چندان راحت، علیرغم نامش هاچ‌بک داغی نیست

هوندا کلاریتی

تاریخ معرفی: دسامبر ۲۰۱۷

نسل کنونی: دوم

پلت‌فرم: –

امتیاز از کاربایر: – از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: – درصد

حفاظت از کودکان: – درصد

حفاظت از عابر پیاده: – درصد

سیستم‌های ایمنی: – درصد

امتیاز کلی: – ستاره

گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: سواری راحت، بُرد تمام الکتریکی عالی در بزرگراه‌ها، استایل مدرن و پیشرفته

نقاط منفی: صدای آزاردهنده هنگام کار کردن پیشرانهٔ درون‌سوز، چابکی پایین، قیمت گران‌تر از آکورد هیبریدی

 

مشخصات فنی

 

فولکس گلف GTE

هوندا کلاریتی

پیشرانهٔ بنزینی ۱.۴ لیتری I4 ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر
تنفس توربوشارژ طبیعی
موتور الکتریکی ۱ عدد ۲ عدد
قدرت موتور بنزینی ۱۵۰ اسب بخار ۱۰۳ اسب بخار
قدرت موتور الکتریکی ۱۰۲ اسب بخار ۱۸۱ اسب بخار
مجموع قدرت ۲۰۵ اسب بخار ۲۱۲ اسب بخار
مجموع گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر ۳۱۵ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه تک سرعته
محور محرک جلو جلو
مصرف سوخت ۵.۲ لیتر (ترکیبی) ۵.۶ لیتر (ترکیبی)
مصرف سوخت کلی ۲.۴ لیتر (ترکیبی) ۲.۱ لیتر (ترکیبی)
ظرفیت باک ۴۰ لیتر ۲۶ لیتر
باطری ۸.۷ کیلووات ساعت ۱۷ کیلووات ساعت
بُرد تمام الکتریکی ۵۰ کیلومتر ۷۵ کیلومتر
شتاب صفر تا ۹۶ ۷.۶ ثانیه ۷.۶ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۶.۰ ثانیه ۱۵.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر/ساعت ۱۷۷ کیلومتر/ساعت
طول ۴.۲۷ متر ۴.۸۹ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۶۳ متر ۲.۷۵ متر
وزن ۱۵۲۰ کیلوگرم ۱۸۳۷ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
حجم صندوق بار ۲۷۰ لیتر ۴۵۳ لیتر
قیمت پایه بریتانیا ۲۸,۹۷۹ پوند
قیمت پایه آمریکا ۳۴,۳۲۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 
[polldaddy poll=10219763]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    ایکاش واسه سری های بعدی دوئلها، خودروهای سبز رو هم کمی تفکیک کنید
    تا مثلا خودرو هاچبک با سدان با شاسی بلند حداقل تو یه دوئل نباشن
    .
    ضمنا تو این دوئل هم من به گلف افسانه ای رای دادم
    اما شاید حتی فلسفه این کلاس خودروهای تک سرعته باشه
    در حالی که یکی از معیارهای انتخاب من واسه گلف با مشخصات نزدیک،
    گیربکس ۶ سرعته بود
    یا مثلا اروپاییها براشون مصرف مهمه و مصرف هوندا کمتره
    اما باز هم انتخاب من گلفه

  2. sina

    ۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    کلاریتی 2018 خودروی سبز سال شد.
    امسال هم اینسایت شد.

    1. مزدا

      ۲ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (2095 ديدگاه)

      خدایش اصلا موندم کلاریتی با این برند قوی و طراحی داخلی عاالی و موتور خوب چرا طراحی بیرونیش اینجور هس اصلا به دلم نمیشینه.

  3. محمدرضا

    ۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (804 ديدگاه)

    کلاریتی هم عالیه اصلا تمام خودرو هایی که بهداین مرحله رسیدن عالین
    وگلف عشق ماشین بازاس با هندلینگ لذت بخش

  4. حمیدرضا

    ۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    کلاریتی خیلی ماشین خوبی خصوصا مدل هیدروژنیش نمی فهمم چرا مردم انقدر از قیافه این ماشین ایراد می گیرن این ماشین فلسفه متفاوتی داره اساسا خودروی هست که برای مصرف سوخت کم طراحی شده و این مدلش اتفاقا پرمصرف ترین مدل کلاریتی هست

  5. Mآsكvيch

    ۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (111 ديدگاه)

    هر دو خیلی خوبن،کلاریتی هم موفقیت های خوبی کسب کرد امسال

  6. ahmad

    ۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    من نمیدونم چرا پدال همش کامنتامو حذف میکنه ، تو دوئل قبلی بین رنو ساندرو و سوزوکی هر کی هر چی دلش خواست گفت ، حتی یکی دو نفر امدن گفتن فرانسویه اشغال ، اونارو حذف نکرد ، ولی وقتی ما همین الفاظ رو در مورد ماشینای امریکایی به کار میبریم بلافاصله ، مارو حذف میکنه ، اگه نوشتن کلمه اشغال ، بده ، توهینه ، زشته ، پس باید همه ی اونایی که در مورد هر خودرویی که از این حرفها استفاده میکنن حذف کنه ، نه اینکه اونایی رو که دائما به خودروهای فرانسوی یا المانی توهین میکنن تو پستاشونو حذف نکنی اونوقت کسایی رو که به امریکایی میگن بالا چشمت ابروست فوری بیای حذف کنی این نشون میده که پدال هم یه سایت بی طرف نیست ، چون عمده کسایی که به فرانسوی یا المانی فحش میدن امریکایی باز هستند ، اههههههههههای ، قبل از اینکه دوباره مارو حذف کنی لااقل یکی از مسئولین پدال جواب مارو بده ….. الو ، الو ، صدامو میشنوی ، ببخشید دوستان که نامرتبط بود ، مجبور بودم که بگم .

  7. Mad.z.Max

    ۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1864 ديدگاه)

    واسه یبارم که شده، پا رو تعصب بذارین و واقعی نظر بدین. کلاریتی خیلی خاص و کامله، واقعا تو این دوئل هم برتری داره.. خودروی سبز 2018 هم که بود..
    گلف فوق العادس، حرف نداره، ولی واقعا اینجا کلاریتی برتری داره

    1. مانی

      ۲ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      بنظر میاد کلاریتی ماشین بهتریه
      اما از رو علاقم ،به گلف رأی دادم
      ظاهر هم بی‌ تأثیر نبود

  8. Mercede kaviani

    ۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (551 ديدگاه)

    هوندا کلاریتی بخاطر سیستم برتر هایبرید سری وگیربکس تک سرعته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا