اختصاصی از نمایشگاه ژنو: وقتی کراسکوپه برای اولینبار در نمایشگاه توکیو ۲۰۱۱ رونمایی شد، گمانها بر این بود که این خودرو صرفا یک مدل مفهومی برای نشاندادن آینده کراساورها یا شاسیبلندهای فولکسواگن است؛ اما حضور مجدد کراسکوپه در نمایشگاه بینالمللی ژنو گواه این است که فولکسواگن افکاری فراتر از ارائه یک مدل مفهومی را در سر میپروراند . . .
کراسکوپه دارای پیشرانهای چهارسیلندر توربو دیزلی و همچنین دو موتور الکتریکی است. اولین موتور الکتریکی آن با گشتاور ۱۸۰ نیوتنمتر هم میتواند چرخهای جلو را به حرکت بیاندازد و هم میتواند به عنوان ژنراتور برای موتور الکتریکی دوم ایفای نقش کند.
موتور الکتریکی دوم آن نیز قادر به تولید گشتاوری معادل ۲۷۰ نیوتنمتر است. این موتور نیروی خود را یا از موتور الکتریکی اول یا از باطریهای لیتیوم/یونی با توان مصرفی ۹.۸ کیلووات برساعت تامین میکند.
اما موتور دو لیتری دیزلی خودرو نیز به تنهایی قادر به تولید ۴۰۰ نیوتنمتر گشتاور است. از اینرو کراسکوپه در مجموع دارای گشتاوری در حدود ۷۰۰ نیوتنمتر بوده که با کمک گیربکس هفت دندهی دوکلاچه، در کمتر از ۶.۵ ثانیه از حال سکون به سرعت ۱۰۰ میرسد.
کراسکوپه دارای پنج حالت رانندگی مختلف شامل City ، Sport ،Offroad ، Charging و E-mode است. در حالت E-mode این خودرو با یک شارژ کامل و تنها با استفاده از موتور الکتریکی محور عقب میتواند در حدود ۴۵ کیلومتر را با سرعت میانگین ۱۲۰ کیلومتر برساعت طی کند.