روزهای خوش اتوکشیدهها!
به نظر میرسد هیچچیز جلودار فولکسواگن نیست. این خودروساز آلمانی هنوز درگیر مشکلات پس از رسوایی دیزل گیت بوده و بیش از اکثر خودروسازان تاریخ مشمول جریمه شده است اما علیرغم تمامی سختیها و مشکلات، فولکسواگن رکورد فروش جدیدی را ثبت کرده است.
در سهماهه اول سال ۲۰۱۸ فروش فولکسواگن به رکورد ۱.۵۳ میلیون دستگاه رسیده است. ۵۸۴۷۰۰ دستگاه از این تعداد در ماه مارس فروخته شدهاند که این هم یک رکورد دیگر بوده و نشان دهنده افزایش فروش ۴.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است. این رکوردشکنی به لطف عملکرد قوی در بازار چین و آمریکا بوده که این موضوع سورپرایز کننده است زیرا بیشتر جنجالها در آمریکا به پا شده است.
فروش سهماهه فولکس با رشد ۵.۹ درصدی همراه بوده و البته در بازار چین شاهد افزایش فروش ۸.۶ درصدی بودهایم. چین بزرگترین بازار فولکسواگن میباشد.
البته همهچیز مثبت نیست زیرا در آلمان، فروش فولکسواگن افت ۰.۸ درصدی داشته است.
خبر مربوط به افزایش فروش و رکوردشکنی فولکسواگن اندکی پس از آن منتشر شد که مدیرعامل این شرکت آقای ماتیاس مولر با افزایش ۴۰ درصدی حقوق خود به تعطیلات رفت. بدین ترتیب حقوق مولر با تمامی موارد شامل پاداشها و غیره به حدود ۱۲.۵ میلیون دلار رسیده است.
افزایش حقوق مولر نیز پس از رکوردشکنی سال ۲۰۱۷ فولکس به خاطر درآمد بالا بوده است. ژرمنها قوانین پرداخت پاداش جدیدی را تصویب کردهاند زیرا پیش از این سرمایهگذاران به خاطر پرداخت پاداشهای زیاد به مدیران انتقاد کرده بودند.
گروه خودروسازی فولکسواگن که شامل برندهای سئات، اشکودا، لامبورگینی، بنتلی، پورشه آئودی و بوگاتی میباشد سال پیش سود عملیاتی خود را حدود دو برابر کرد.
me84
۲۳ فروردین ۱۳۹۷.
“””گروه خودروسازی فولکسواگن که شامل برندهای سئات، اشکودا، لامبورگینی، بنتلی، پورشه و بوگاتی میباشد سال پیش سود عملیاتی خود را حدود دو برابر کرد.”””
یا علی داداش.
امیرمحمد
۲۳ فروردین ۱۳۹۷اینه قدرت امپراطوری فولکس واگن با وجود تمام مشکلات و سختی ها رکورد فروش بزنی،در عین حال ۱۲ تا زیر مجموعه داشته باشی و تمام اون هارو به سوددهی و رکورد فروش برسونی این کار فقط از عهده ی یه مدیریت فوق العاده المانی برمیاد این خبر مطمیینا خاری هستش به چشم تمام متعصبایی که هممون خوب میشناسیمشون و فقط با تراوش کردن حرف های بی پایه و اساس و صدمن یه غاز سعی در تخریب صنعت مهد خودروسازی دنیا دارن غافل از این که ***
محمد حسین
۲۳ فروردین ۱۳۹۷امیر محمد ، علاقه به یک برند نباید منجر به تعصبی که نتیجه اش توهینه ، بشه.
مراقب کلام خودت باش که ارزش نظراتت پایین نیاد
امیرمحمد
۲۳ فروردین ۱۳۹۷محمد حسین من به هیچکس توهین نکردم فقط جواب بعضی از دوستانو دقیقا مثل طرز صحبت های خودشون بهشون برگردوندم با بعضیا اگر مثل خودشون رفتار نکنی فکر میکنن توانایی این که جوابشون رو بدی نداری
علی
۲۳ فروردین ۱۳۹۷چرا که نه . خواستن توانستن است .
ماشین ارزون با کیفیت خوب دست مردم بدی عاقبت میشی همین . مثل آینده خوب هیوندا وکیا که خواهد اتفاق افتاد .من یادم نمیره که مدیر فولکس گفت ما دو سال دیگر به مقام اول دست پیدا خواهیم کرد و همینطور هم شد و جالبیش اینه با رسوایی دیزل گیت تونستن این مقامو حفظ کنن.
با تچکر
محمد حسین
۲۳ فروردین ۱۳۹۷مارتین وینترکون مدیر خوبی بود. اینکه خودش شخصا چقدر در بحث دیزل گیت مقصر بوده نمی دونم. ولی بهرحال امپراتوری فولکس مدیون وینترکون هست.
اما ماتیاس مولر هم نشون داده پورشه به تنهایی براش کوچیک و محدود بوده و توانایی هاش خیلی فراتر از یک برند تولید محدود مثل پورشه هست.
hamid
۲۳ فروردین ۱۳۹۷“رکورد شکنی به لطف عملکرد قوی در آمریکا و چین”
خیلی حرفه تو بازار کشوری که واست دردسر درست کرده رکورد بزنی. فولکس واسه بازار آمریکا خیلی برنامه داره هنوز…
رضا
۲۳ فروردین ۱۳۹۷کوشن اون دوستایی که تو پستای دیگه شیر شده بودنو فولکس واگنو به نظر خودشون میکوبیدن. اونجا ده تا ده تا کامنت میذارن اینجا چرا چیزی نمیبینیم؟ حالا باز به لیست ماشینای عصر حجر که هنوز قابل استفادن بنازین??
Daytona 1969
۲۳ فروردین ۱۳۹۷مهم اینه که ماشین های فولکس رو بعد از ۵۰ سال کسی استفاده نمیکنه !!!
Daytona 1969
۲۳ فروردین ۱۳۹۷چند نکته که خیلی جالب بود واسم
۱) قوانین جدید پرداخت حقوق در یک شرکت خصوصی و افزایش حقوق مولر به خاطر موفقیت شرکت
۲) شگفتی سازی در بازار امریکا
۳) فولکس واگن این رکورد ها رو در حالی میزنه که داره سخت ترین دوران کارش در قرن جدید رو سپری میکنه ، فولکس واگن قرن ۲۱ رو بسیار عالی شروع کرد و بسیار عالی هم داره ادامه میده منتها اون زمان پول بی نهایت دستش بود و الان عزم بی نهایت برای موفقیت داره
مشکلات دیزل گیت فولکسواگن رو قویتر از قبل کرد به قول معروف «هر مشکل و مصیبتی که نکشتت ، قوی ترت میکنه»
۴) این همه زیر مجموعه رو کی وقت کردی خریدی!؟
۵) گروه فولکس واگن یکی از بزرگترین تولید کنندگان کامیون های سبک و سنگین ( به ترتیب با برند های فولکسواگن و مان و اسکانیا) در جهانه هر آمار فروشش حساب نمیشه
مان و اسکانیا هم فروششون هر سال داره بهتر از قبل میشه رفیق من تو گمرکه میگه سال ۹۳ که رفتم سر کار اکثرا بنز و ولوو وارد میشدن اما الان از هر ۳ تا کامیون یکیش اسکانیاست ، MAN هم کم کم وارداتش شروع شده
MAN مثل اسکانیا روز های بسیار خوشی رو سپری میکنه و از ۲۰۱۴ هر سال افزایش فروش داشته توجه داشته باشید مان فقط کامیون ساز نیست یک گروه مهندسی وصنایع سنگینه و علاوه بر ماشین های سنگین تجهیزات نیروگاهی و جنگی مثل توربین های نیروگاه های اتمی و تجهیزات ساخت سد و … رو هم در مقیاس عظیم تایید میکنه ( مثل گروه صنایع سنگین میتسوبیشی در ژاپن )
achtung
۲۳ فروردین ۱۳۹۷مرغوبیت و دوست داشتنی بودن محصولات و روی آوردن مردم به برندهای اصیل به جای برندهای آسیایی به خاطر افزایش قدرت خرید مصرف کننده های چین آمریکا و اروپا دلیل موفقیت فولکس واگن و برندهای لوکس آلمانه .
ضمنن تو تمام براوردها made in Germany محبوبترین made in در دنیاست
Alirezaasg5
۲۳ فروردین ۱۳۹۷یادمه یکی تو پست ماشینای بالای 300 هزارتامیگفت کو فولکس خبری ازش نیس؟? بیا داداش اینم فولکس واگن اینم خبر اونم تو خاک امریکا
امیرمحمد
۲۴ فروردین ۱۳۹۷بوی دماغ سوخته ی بعضی از رفقامون بد پیچیده تو هوا تا همین دیروز داشتن عین چی میتازوندن الان انگار کلا از چرخه ی هستی محو شدن و یعنی اصلا این پستو ندیدن???رفقا کجایین پس بیاین یکم برامون از ضعف فولکس واگن بگید؟؟!