همین چند هفتهی پیش بود که فولکسواگن ID.R الکتریکی روانهی دروازهی بزرگ تیانمن شد و توانست با سربلندی ۹۹ پیچ آن را پشت سر بگذارد. خب هماکنون نتایج تلاشهای فولکس منتشر شده و این خودروی بدون محدودیت توانسته زمان ۷ دقیقه و ۳۸.۵۸۵ ثانیه را ثبت کند.
پشت فرمان این خودرو رومین دوماس قرار داشته، کسی که تجربهی زیادی داشته و توانسته ID.R را در مسیر حدود ۱۱ کیلومتری به طرف دروازهی بهشت هدایت کند. این خودرو همچنین رکورددار مسابقهی تپه نوردی پایکس پیک، گوودوود و نوربرگ رینگ بوده است.
یکی از مدیران فولکسواگن گفته است:
یک رکورد جدید در جادهای واقعاً خاص و ویژه! فولکسواگن و ID.R بار دیگر نشان دادند که حمل نقل الکتریکی آینده چه تواناییهایی دارد. نه تنها اثبات شده خودروهای الکتریکی همچون ID.R میتوانند رکوردهای مهم را بشکنند بلکه این خودرو نشان داده که آیندهی حملونقل تا چه اندازه احساسی و هیجانانگیز است.
از آنجایی که رکوردهای رسمی خودروهای مسابقهای در این مسیر تا زمان رکوردگیری ID.R منتشر نشده بنابراین فعلاً اطلاعات زیادی منتشر نشده است. بهمنظور حضور پرقدرت در این مسیر ۱۰.۹۰۶ کیلومتری که تغییرات ارتفاع حدود ۱۱۰۰ متری دارد، یک خودروی مسابقهای باید قدرت پیشرانه را با دقت و سرعت زیادی به سطح زمین منتقل کند.
دوماس پس از رکوردگیری خود گفته است:
من قطعاً این حضور در مسیر تیانمن را تا مدتها به یاد خواهم آورد. من به رکوردشکنی با خودروی الکتریکی فولکسواگن ID.R در چین افتخار میکنم. اطلاعات و تستهای کم پیش از حضور در این مسیر باعث شده بود یک چالش بزرگ پیش رو داشته باشم. مسیر بهطور باورنکردنیای کمعرض بوده اما من هیجان فوقالعادهای داشتم. گشتاور زیاد این خودرو یک مزیت بزرگ در مسیرهای کوتاه و مستقیم بود و سیستمهای آئرودینامیکی نیز کشش بیشتری را به ارمغان آورده بودند.
فولکسواگن ID.R در حال حاضر به عنوان “سفیر مسابقه” محصولات آتی ID عمل کرده و قدرت ترکیبی پیشرانههای الکتریکی آن برابر با ۶۸۰ اسب بخار میباشد.
:::فرشاد:::
۱۲ شهریور ۱۳۹۸مثل این که کمپانی فولکس، این هفته قفلی زده رو رکورد زدن?
محمد حسین
۱۲ شهریور ۱۳۹۸عجب جاده قشنگی
و چقدر باریک و خطرناک برای رانندگی سریع
Saeed
۱۲ شهریور ۱۳۹۸کاری به فولکس ندارم اماااااا …..جاده آشنا به نظر میاد….گذرگاه اِستِلویو نیست؟؟؟