پس از هاچبک ID.3 و کراس اوور ID.4 و کراس اوور کوپه ID.5 که در راه است، فولکسواگن مشغول توسعه نسخه تولیدی سدان مفهومی ID Vizzion بوده و قرار است این خودروی الکتریکی از سال ۲۰۲۳ عرضه شود. مهندسان فولکس این خودرو را با کد آئرو B توسعه میدهند.
مهندسان فولکس میخواهند نسخه تولیدی این خودرو از باتری ۸۴ کیلووات ساعتی که برد احساسبرانگیز ۷۰۰ کیلومتری را ارائه میکند استفاده کنند. همچنین استفاده از شارژر ۲۰۰ کیلوواتی باعث خواهد شد در عرض ۱۰ دقیقه برد ۲۳۰ کیلومتری به دست آورد.
فولکس میخواهد سدان الکتریکی خود را با پیکربندی دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک تولید کند. ظاهراً نسخه تولیدی ID Vizzion در حالت چهار چرخ محرک شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۶ ثانیهای خواهد داشت و شتاب مدل دیفرانسیل عقب نیز ۸.۵ ثانیه خواهد بود.
اگرچه انتظار میرود نسخه تولیدی این سدان مشابه کانسپت Vizzion باشد اما تیم فولکس تأکید زیادی روی حداکثر راندمان آئرودینامیکی خواهد داشت. انتظار میرود این خودرو ضریب درگ پایین و بخش جلوی متمایزی داشته باشد تا راحتتر بتواند هوا را بشکافد.
کانسپت ID Vizzion در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ معرفی شد. این خودرو در زمان خود از باتری ۱۱۱ کیلووات ساعتی استفاده کرده و برد ۶۶۵ کیلومتری داشت. به خاطر فضاسازی خوب قوای محرکه الکتریکی، این خودرو از کابین جادار با چهار صندلی کاپیتانی استفاده کرده است. فولکسواگن در سال ۲۰۱۹ کانسپت ID Space Vizzion را نیز معرفی کرد که در واقع همان مدل قبلی بود اما سقفی طویلتر داشت.
اتوموتیونیوز اروپا میگوید فولکس به دنبال جایگزینی نسخه تولیدی این خودرو با پاسات و آرتئون در اروپاست. پاسات واگن احتمالاً در دسترس خریداران خواهد بود اما خریدارانی که نسخه الکتریکی را ترجیح میدهند خواهند توانست مدل تولیدی ID Space Vizzion را انتخاب کنند.
حسام
۲۹ آذر ۱۳۹۹شاید در مقابل تسلا اون تکنولوژی رو نداشته باشه اما از نظر کیفیت و زیبایی جای هیچ حرفی واسه تسلا نمیزاره
بهزاد
۲۹ آذر ۱۳۹۹تسلا به زور بتونه سالی 1 الی 1.5 میلیارد دلار صرف R&D یا توسعه و تحقیق بکنه ولی شرکت های بزرگتر چند ده میلیارد دلار برای این کار هزینه میکنند و تکنولوژی های بهتر به واسطه ی هزینه ای که میکنند به دست میارن و زیاد طول نمیکشه این سخنان برعکس خواهد شد!
تسلا اگر برای ادغام دیر بجنبه آینده ی روشنی نداره و رقبا یکی یکی پشت سر میزارنش ولی با ذکاوتی که ماسک داره احتمالا زیاد سوخت نمیده و دست به کار میشه.
Me
۲۹ آذر ۱۳۹۹دوست عزیز حسام
برندهای پر قدرت یه خط مشی کلی دارند( اهداف بلند مدت، کوتاه مدت،بازار منطقه ای و و و….) و بنابر اهداف و سلیقه و نیاز مشتری تکنولوژی و کیفیت ارائه میدن
اینطور نیست که بگیم فولکس واگن از تسلا تکنولوژی پایین تری داره یا فلان شرکت داره بیشتر تولید میکنه چون از نظر مالی قویتره.
تو آلمان یه اصطلاح دارن که میگن فلانی پاسات سواره این یعنی اون ادم هروقت ماشینش رو میفروشه دوباره یه پاسات مدل بالاتر میخره
این سدان به محض ورود به بازار دل پاسات سوارها رو تصاحب کرده حالا تسلا هرچقدر میخواد تکنولوژی ارائه بده
پاسات سوار سراغ تسلا نمیره
حسام
۲۹ آذر ۱۳۹۹با حرفت موافقم، تسلا اگه فکری به حال طراحی و کیفیت محصولاتش نکنه از گود رقابت به مرور خارج میشه
Me
۲۹ آذر ۱۳۹۹شک نکن که فکرش رو کرده
Elmiraj
۲۹ آذر ۱۳۹۹رقابت با تسلا فقط در حد یه حرفه…
جنگ اینا جنگ بقاست…
این جایگزین پاسات
Id3 جایگزین گلف
E-tron جایگزین Q4
I-pace جایگزین f-pace
EQC جایگزین GLC
و…..
و باقی رقبا هم به همین شکل….
بهزاد
۳۰ آذر ۱۳۹۹مشکل اینجاست که طرفداران تسلا در یک لاک دفاعی قرار گرفتن و در خیالاتشون تصور میکنند که کلا 5 مهندس باطری ساز ، 6 تا الکتروموتورساز، 8 تا دانشمند نرم افزاری ، 3 تا متخصص رادار در کل دنیا وجود داره و همگی در این شرکت مشغول کارند و مثلا مهندسان و نخبه های سایر شرکت ها تو بوی روغن و بنزین دارن آخرین نفس هارو میکشند!
متاسفانه یا خوشبختانه سونامی ورود شرکت ها به دنیای برقی در حال وقوع هست و ضعیف ترها بلعیده شده یا محو میشوند و این ذات بازاره.
قبلا دوست داران تسلا فکر میکردن سایرین میان و سالی چند هزار تا به زور میفروشن و تسلا نمیزاره محصولاتشون به فروش بره در حالی که همین امروز میبینیم میزان تقاضا چگونه است و شاید یا یقینا جای رقبا برای بقا کاملا تغییر کنه!
Me
۳۰ آذر ۱۳۹۹Q4 رو اشتباه گفتی
RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN
۲۹ آذر ۱۳۹۹شاید کیفیت داخلش از تسلا بهتر باشه.
ولی تسلا…..
سالار قلب هاس.
کمتر برندی میتونه رقیب تسلا باشه.
Hadi
۲۹ آذر ۱۳۹۹اگه اینجوری باشه عالیه…
در ضمن صنعت خودرو آلمان خیلی بالاتر از آمریکا و تسلاست…
Mohammad.khalili
۲۹ آذر ۱۳۹۹خود شرکت آئودی اعتراف کرده تسلا حداقل دوسال از ما جلوتره