در خبر بد دیگر برای نمایشگاههای خودرویی، برند فولکسواگن ظاهراً در نمایشگاه پاریس ۲۰۲۰ شرکت نخواهد کرد. چندین رسانه فرانسوی گفتهاند که برند اصلی فولکسواگن در رویداد خودرویی شهر نورها حضور نخواهد یافت.
خبرنگاران خودرویی از یورگن استاکمن عضو هیئتمدیره فولکسواگن و مدیر بخش فروش و بازاریابی درباره حضور این خودروساز در نمایشگاه پاریس ۲۰۲۰ سؤال شد و او در پاسخی که تعجب افراد زیادی را در پی داشت اعلام کرد: “احتمالاً نه. برنامهای برای حضور در نمایشگاه پاریس امسال نداریم.”
نمایشگاه خودروی پاریس که هر دو سال یکبار برگزار میشود با نمایشگاه فرانکفورت هماهنگی دارد. البته خود نمایشگاه فرانکفورت هم سال پیش با افت قابلتوجه بازدیدکنندگان مواجه شد به گونهای که میزان بازدید از این رویداد خودرویی معتبر از ۸۱۰ هزار نفر سال ۲۰۱۷ به تنها ۵۶۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۹ رسید. گفته میشود فولکسواگن چند دلیل مهم برای عدم حضور در نمایشگاه پاریس دارد. این خودروساز درباره کاهش تعداد بازدیدکنندگان نگران بوده و این امر به معنی سختتر شدن توجیه هزینههای شرکت در چنین رویدادی میباشد.
باید به این نکته اشاره کرد که در تمامی خبرها فقط به برند فولکسواگن و نه کل گروه فولکسواگن اشاره شده است؛ به عبارت دیگر انتظار داریم برخی از زیرمجموعههای این غول خودروسازی در نمایشگاه پاریس حضور داشته و محصولات جدید خود را معرفی کنند.
تصمیم فولکسواگن برای عدم حضور در پاریس تنها چند روز پس از تصمیم مشابه لامبورگینی برای غیبت در نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰ اعلام میشود.
عدم حضور خودروسازان معتبر در نمایشگاههای خودرویی نشانهای دیگر از افول این رویدادهای مهم است. شرکتهای خودروسازی به دنبال برگزاری رویدادهای خاص خود هستند که نه تنها هزینههای کمتری در بر دارد بلکه خیال آنها از عدم حضور محصولات رقبا و جلبتوجه دیگران راحت است.