فولکسواگن به خاطر عواقب مربوط به رسوایی دیزل گیت با هزینههای حدود ۲۵ میلیارد دلاری روبرو شده است اما رئیس استراتژیهای این شرکت گفته که این گروه خودروسازی آلمانی به خاطر هزینههای دیزل گیت اقدام به کاهش سرمایهگذاریها یا فروش برندهای خود نخواهد کرد.
توماس سدران که با رویترز مصاحبه میکرد گفت فولکسواگن روی فروش شرکتهایی چون دوکاتی تمرکز ندارد زیرا این شرکت علیرغم دیزل گیت نتایج مالی خوبی داشته است. سدران گفت:
موضوع مهم برای گفتوگو این است که کمپانی در چه زمینههای تجاری جدیدی وارد خواهد شد. فروش برندها یا تخفیفها خیلی مدنظر نیستند.
علیرغم رد احتمال فروش، سدران اذعان میکند که فولکسواگن مجبور خواهد بود به نوعی با سرمایه و هزینههای خود کنار بیاید:
اخبار متعددی نشان دادهاند که فولکسواگن با بانکهای سرمایهگذاری متعددی برای احتمال فروش دوکاتی گفتوگو داشته است. ظاهراً ۵ شرکت به خرید دوکاتی با مبلغی بین ۱.۵ تا ۱.۷ میلیارد دلار علاقه نشان دادهاند.این موضوع بسیار محتمل است که ما شاید مالکی مناسبتر برای برخی برندها یا زمینههای تجاری معین پیدا کنیم.
اگرچه فولکسواگن باید با هزینههای چندین میلیارد دلاری دیزل گیت کنار بیاید اما سدران میگوید این کمپانی ترمز توسعه را نخواهد کشید. فولکسواگن اخیراً تأیید کرد گفتوگوها با تاتا به بن بست خورده اما مدیر شرکت تایید کرده فولکس در حال حرکت روبهجلو برای بازارهای نوظهور بوده و این کار را به رهبری اشکودا انجام میدهد. خودروی در نظر گرفته شده برای این بازارها تا سال ۲۰۲۰ ارائه خواهد شد و احتمال دارد در بازارهایی نظیر برزیل، هند و ایران عرضه شود.
فرشاد
۱ شهریور ۱۳۹۶فروش دوکاتی با این مبلغ کم، فقط باعث از دست دادن یه زیر مجموعه معتبر میشه، افزایش سرمایه حاصل از فروشش، ناچیزه؛ فولکسواگن اونقدر پول پشت دستش هست که از پس خرابکاریش بربیاد.
LAST VIPER
۱ شهریور ۱۳۹۶یه ماه بود واسه فروش دوکاتی اعصاب بودیم
که رفع شد
حالا باز دوباره یه چند وخت باس درگیر کرایسلر باشیم
(ali(chevy nova
۱ شهریور ۱۳۹۶Last viper
غم مارا پاىان نىست
LAST VIPER
۲ شهریور ۱۳۹۶ها خداییش.???
Amir
۱ شهریور ۱۳۹۶.
اصلا و ابدا دوست ندارم آئودی Ducati رو بفروشه.
Ducati در دنیای موتور سیکلت ها مثل Ferrari در بازار اتومبیل هاست.
Ducati یک برند تاپ و اصیله . موتور سیکلت هاش جزو گرونترین ها هستند و همه ی نگاه ها رو به سمت خودشون برمیگردونن.
بعضی زیرمجموعه ها ممکنه پول چندانی به جیب آدم تزریق نکنن اما ارزش معنوی وجودشون خیلی بیشتره از ارزش مادی هست.
امیدوارم فولکس و زیرمجموعه هاش ، مثل بقیه ی خودروسازان محبوبم از جمله فیاتکرایسلر ، تمام بحران های مسیرشون رو با موفقیت پشت سر بذارن و نیاز به فروش هیچ بخش یا زیرمجموعه ای نباشه.
انشاءالله روزی برسه که فولکس از DG فقط به عنوان یک تجربه برای صداقت بیشتر با مشتری ها یاد کنه.