چندین سال بود که شایعات زیادی درباره تولید نسخه پرفورمنس شاسیبلند توارگ با پسوند R منتشر میشد اما اکتبر سال ۲۰۱۹ بود که این برند بازگشت شاسیبلند پرسرعت خود را تائید کرد. توارگ R هفته آینده بهصورت رسمی در نمایشگاه خودروی ژنو حضور خواهد یافت.
این خودرو در واقع دنبالهروی توارگ R50 اواخر دهه گذشته میلادی بوده اما بجای پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵ لیتری دیزلی در قلب خود پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری بنزینی و واحدی الکتریکی را پذیرا شده است.
قدرت پیشرانه بنزینی عدد قابلاحترام ۳۳۵ اسب بخار است درحالیکه واحد الکتریکی هم ۱۳۴ اسب بخار به وسط آورده تا قدرت کل این مجموعه برابر با ۴۵۶ اسب بخار و گشتاور آن نیز رقم قابلتوجه ۷۰۰ نیوتون متر باشد. در مقام مقایسه باید گفت دیگر نسخهی توارگ یعنی مدل ۸ سیلندر دیزلی خروجی ۴۱۶ اسبی و گشتاور ۹۰۰ نیوتون متری دارد که این ارقام از دل پیشرانه ۴ لیتری توربودیزل مشترک با آئودی SQ7 بیرون میآید.
اما توارگ R اولین محصول R فولکسواگن است که از قوای محرکه پلاگین هیبریدی استفاده کرده و تا سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت میتواند از واحد الکتریکی استفاده نماید. باتری لیتیوم-یونی این خودرو نیز در محفظه بار جای گرفته است. شاسیبلند الکتریکی شده فولکس شعاع حرکتی ۴۸ کیلومتری در حالت الکتریکی داشته و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیز حدود ۵ ثانیه میباشد. حداکثر سرعت توارگ R به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.
سومین محصول پلاگین هیبریدی فولکس در اروپا از جنبهای دیگر اولین محصول چهار چرخ محرک و پلاگین هیبریدی فولکس نیز محسوب میشود. این خودروی قدبلند از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و جعبه انتقال استفاده کرده و نیرو را بین اکسلهای جلو و عقب توزیع میکند. همچنین قفل دیفرانسیل مرکزی تورسن نیز با سیستم ۴Motion همکاری مینماید. بسته به موقعیت رانندگی، حداکثر تا ۷۰ درصد قدرت پیشرانه میتواند به اکسل جلو و یا حداکثر ۸۰ درصد آن میتواند به اکسل عقب منتقل شود.
از نظر تغییرات نیز همان چیزهایی وجود دارد که از مدل R فولکس انتظار میرود. البته بجای چهار خروجی اگزوز بکار رفته در گلف R دو خروجی زاویهدار در توارگ R دیده میشوند. این خودرو بهصورت استاندارد از رینگهای ۲۰ اینچی استفاده کرده اما رینگهای ۲۲ اینچی سفارشی نیز موجود هستند. داخل کابین نیز پکیج چرم مشکی و دوخت های آبی به چشم میآیند.
فولکسواگن توارگ R اولین حضور عمومی خود را در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۲۰ تجربه خواهد کرد. فروش ای خودرو از نیمه دوم سال جاری میلادی در اروپا شروع خواهد شد.
[دانلود ویدئو]
حمید
۷ اسفند ۱۳۹۸از لحاظ طراحی ظاهری و دیزاین داخلی خیلی زیباست
با این موتور پرقدرت و صد البته کم مصرف یکی از بهترین خودروهاست قیمتشم خوب باشه دیگه برای خرید نباید تردید کرد
البته ایرانیان که نه مردم خوشبخت سراسر جهان
ما باید منتظر نسل جدید ارابه ی مرگ با پسوند 171 در سال جدید باشیم ???
behnam1012
۷ اسفند ۱۳۹۸خط میانی داشبورد ( دریچه های کولر و و صفحه نمایش ) شبیه به محصولات آ ئو دیه و چون آ ئو دی از برند های تحت مالکیت فولکس واگنه به راحتی از طراح داخلی آ ئو دی الگو گرفت که بنظرم از خاص بودن آ ئو دی کم میکنه
علي-كيوج
۷ اسفند ۱۳۹۸خیلی عالی،میشه گفت یه پورشه کاین یا آئودی q7 تعدیل شده هست که تقریبا همون کارآیی رو با قیمت مناسبتر انجام میده