گروه فولکس واگن اعلام کرد که قصد دارد تا مبلغی معادل ۱۱۴ میلیارد دلار در فاصلهی بین سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ میلادی در بخش خودروی خود سرمایه گذاری کند، حدود دو سوم این مبلغ برای توسعهی خودروها، سیستمها و تکنولوژیهای کارآمد و همچنین تولیدات سازگار با محیط زیست اختصاص خواهد یافت.
85 میلیارد دلار از کل مبلغ در بخش اموال، امکانات و تجهیزات سرمایه گذاری خواهد شد، که میانگین سرمایه گذاری سالیانهی آنها در این بخش ۶۷۰ میلیون دلار از برنامه ریزی گذشتهی آنها کمتر خواهد بود. فولکس واگن میگوید این موضوع به دلایل مختلفی از جمله به تعویق افتادن پروژههای ساخت و ساز و بهینه سازی ظرفیت آنها اتفاق افتاده است.56 میلیارد دلار از کل مبلغ بخش اموال، امکانات و تجهیزات به بخش خودرو و به منظور مدرن سازی و گسترش دامنهی محصولات برای تمامی برندها تزریق خواهد شد. بدیهی است که تمرکز آنها بر روی خودروهای جدید و مدلهای جایگزین در تمامی کلاسهای خودرویی خواهد بود، و تمامی آنها مبتنی بر تکنولوژی ابزارهای مدولار و اجزای مرتبط خواهد بود.
سرمایه گذاریها در بخش موتور خودروها نیز قابل توجه خواهد بود، به گونهای که فولکس واگن به سمت موتورهای نسل جدیدتر و استاندارد یورو ۶ گام بر خواهد داشت. توجه ویژهای به موتورهای هیبریدی و الکتریکی خواهد شد. بیش از نصف سرمایه گذاریها در بخش اموال، امکانات و تجهیزات (تقریباً ۶۰ درصد) در آلمان انجام خواهد شد، بدین ترتیب آنها یک پیغام بزرگ ارسال میکنند که کارخانجات و امکانات آنها در داخل خاک آلمان هنوز نقشی اساسی در شرکت ایفا مینمایند.
بزرگترین خودروساز اروپا همچنین معادل ۳۰ میلیارد دلار در بخشهای دیگر شرکت سرمایه گذاری خواهد کرد، که موجب بالا بردن ظرفیت تولید آنها میشود، و شامل بخشهایی مثل ماشینهای پرس، تولید، تضمین کیفیت، فروش، عرضهی قطعات اصلی و فناوری اطلاعات میباشد.
فولکس واگن همچنین قصد دارد تا هزینههای توسعهی دارایی به میزان ۲۶ میلیارد دلار و سایر سرمایه گذاریها مانند افزایش داراییهای مالی به ۱.۷۵ میلیارد دلار را نیز انجام دهد.
spm
۱۵ دی ۱۳۹۲شرط میبندم اگه یک هزارم این سرمایه رو برای پیکان خرج میکردن الان پیکان سوپراسپرت بود.به امید روزی که پیکان دوباره تولید بشه.خدا بیامرزت پیکان
hitler
۱۵ دی ۱۳۹۲آقای spmمن به حرف شما احترام میزارم ولی یه مشکلی هس:
تا کی خودرویی کاربراتوری با مصرف سرسام آور و فضای سرنشینان محدود و برف پاک کن بدون تایمر و شیشه بالابر دستی و چراغهای عهد بوق میخوایم تولید شه.اگه کلاسیک بازین یه حرف دیگس ولی من مخالف تولید پیکانم/اگه اعتقاددارید که با اصلاح پیکان می توان خودرویی بهینه ساخت میگم با این همه تغییر یه خودروی جدید میاد بازار نه پیکان کلاسیک شما منم هم پیکان را دوس دارم ولی به عنوان یک کلاسیک نه خودرویی برای 2014.
SPM
۱۵ دی ۱۳۹۲منم اینو قبول دارم ولی نمیدونم چرااینقدر پیکانو دوس دارم.با هیچی عوضش نمیکنم.ولی حرفت درسته مرسی
zondar
۱۵ دی ۱۳۹۲F.A
هر پیکان اندازه ی یه لوکومتیو هوارو الوده میکنه.!!!!!!
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۱۵ دی ۱۳۹۲درود.
هیتلر جان حرقت کاملا درسته.حرف این دوستمون که اسمش سخته هم
درسته.
درسته که پیکان برای ایران نبود.ولی میشد اپدیتش کرد.مثل
فولکس بیتل.پورشه و ….
به روز رسانی ای که بیشتر استاندارد هارو بتونه پاس کنه.
محیط زیست.مصرف سوخت.ایرودینامیک.و….
ما عرضه ی همینم نداشتیم.درسته که پیکان مصرف بالا و الوده
کننده ای داره ولی یکچیزاییش خیلی بهتر از بقیه خودرو ها است.
((( ایران و المان )))
فرامرز
۱۵ دی ۱۳۹۲فقط قیمتش بهتر از بقیه خودروهاست وگرنه هیچ چیزش بهتر از حتی ۴۰۵ یا حتی پراید (به جز ایمنی و اون هم بخاطر طراحی پراید برای کاربرد شهری است) نیست!
محسن.د
۱۵ دی ۱۳۹۲پیکان شرف داره به پراید! اونم کاربراتوری و علی الخصوص تهران-28
مرتضی
۱۵ دی ۱۳۹۲ببخشین واقعا معذرت میخوام اصلا روی حرفم با اس پی ام نیست ولی یه مثلی رو به خاطر بسپارین
تا ایرانی جماعت از پیکان و رضا شاه تعریف میکنه هیچ پخی نمیشه!!!
محسن.د
۱۵ دی ۱۳۹۲والا ما از چیزای دیگه ام تعریف کردیم، بازم هیچی نشدیم!
مرتضی
۱۶ دی ۱۳۹۲محسن عزیز بعضی چیزا تعریف کردن هم دارند ولی پیکان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تعریف کردن ازش وقاهت میخواد!!!
arash1354
۱۵ دی ۱۳۹۲خیلی جالبه از مجموع سرمایه گذاری قسمت مهمی برای تکنولوژی های سازگار با محیط زیست هزینه میشود . درحالی که در کشور ما تازه یاد گرفتیم بنزین آلوده تولید پتروشیمی را استفاده کنیم !
masoud17
۱۵ دی ۱۳۹۲114 میلیارد دلار!!!
حمادي
۱۵ دی ۱۳۹۲یه چیزه دوبسیه باس خودش
saied
۱۵ دی ۱۳۹۲خیلی عالیه ! فکرشم به ادم حال میده ! فک کن با ده هزار تومان بتونی ۴ نفره از تبریز بری استانبول !!! یعنی نفری ۲۵۰۰ تومان . فکرشم به ادم حال میده!!! حالا قیافش هر قدر هم می خواد عجیب قریب باشه . دم مهندساش گرم که از علان واسه یه نسل بعد دارن زحمت میکشن .
توفیقی
۱۵ دی ۱۳۹۲من طی الارض رو بیشتر میپسندم تا بخوام با این فلوکس کوچولو جهانگردی کنم
zondar
۱۵ دی ۱۳۹۲F.A
طی العرض!!!!!!!!!!؟!؟؟!!!!
چه ربطی به خودرو و 110 میلیارد دلار هزینه برای تنفس هوای پا کتر و اهمیت به مردم داره!!!!؟!
فرامرز
۱۵ دی ۱۳۹۲هرچند از این واژه ها و ترکیبات نامانوس خوشم نمیاد ولی بهتره همین ها رو هم در صورت استفاده درست به کار ببریم: طی الارض درسته و ارض یعنی زمین نه عرض مختصاتی!
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B7%DB%8C%E2%80%8C%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B1%D8%B6
مرتضی
۱۶ دی ۱۳۹۲قدیما مینوشتند عرض(مختصاتی!!) ارض نه دیدم نه شنیدم!!
توفیقی
۱۵ دی ۱۳۹۲طی العرض نه طی الارض دوما ربطشم اینه که اونم یه شیوه رفت و آمد تو آخوندهاست.دیگه عاشق این فلوکس شدن نوبره.با موتور 45 اسب بخاری.منظورم XL1.
یه ماشین درست و حسابی برند فلوکس نداره.به غیر بوگاتی که اونم برندش فرق می کنه.هر چند که مالکیتش مال آلمان هاست.
مرتضی
۱۵ دی ۱۳۹۲توفیقی جان فولکس یه ماشین درست و حسابی نداره؟؟؟ شوخی میکنی؟!
توفیقی
۱۵ دی ۱۳۹۲آره شوخی می کنم.من عاشق گلف جی تی . پاسات تیگوان و……هستم
مخصوصا عاشق و غیرش هستم.
ساسان.م
۱۵ دی ۱۳۹۲به به آلمانیا دست به کار شدن
قبلش هم آئودی دست به کار شده بود
چه شـــــــــــــــود
ali
۱۶ دی ۱۳۹۲فولکس واگن جان مادرت بیا ایران هم یه سرمایه گذاری بکن مارو از دست این ماشینهای احد بوق فرانسوی و اشغالای چینی راحت کن … بخدا نمیدونی دست ما چه برکتی داره… دعا هم که برات بکونیم فروشت تو دنیا دو برابر میشه بهت قول میدم… !
jalal
۱۶ دی ۱۳۹۲من از این سرمایه گذاری فلوکس تعجب نمی کنم چون یکی از پرفروش ترین خودرو هاست و پول چند برابرشو در میاره .
e.scamp
۱۶ دی ۱۳۹۲اندازه ایران یا بیشتر پوال دارن بودجه سال 93 570 میلیارد دلار هستش بعد اینا 670 میلیارد از برنامه عقبن؟ مگه خود برنامه چنده؟