تنوع در بازار شاسی بلندهای کوپه اسپرت رو به فزونی میرود. فولکسواگن نیز نسخه کانسپت کراس کوپه را به نمایشگاه دیترویت آورده است. این سومین کراس اوور کانسپت فولکس است که در طول دو سال اخیر پس از کراس بلو ۷ نفره (معرفی در نمایشگاه خودروی ۲۰۱۳ دیترویت) و کراس بلوی کوپه (معرفی شده در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۴) معرفی میشود.
درواقع کراس کوپه GTE یک نسخه تصفیه شده از کراس بلو و برای رقابت با BMW X6 میباشد. این خودرو نیز همانند دو کانسپت دیگر روی پلتفرم MQB فولکس بنیان نهاده شده است. طول خودرو ۴۸۴۶، عرض آن ۲۰۲۹ و ارتفاع آن ۱۷۳۵ میلیمتر میباشد که نشان از اندازه متوسط آن دارد. چرخهای بزرگ ۲۲ اینچی این خودرو طراحی جدیدی دارند. چراغهای جلو با وجودی که از الگوهای رایج فولکس تبعیت میکنند اما با ادغام در تیغههای جلوپنجره، فرمی بسیار مدرن و جذاب یافتهاند. هواکشهای بزرگ در قسمت جلوی خودرو، گلگیرهای متورم و برجسته، خطوط روی بدنه، سقف نسبتاً کوتاه، چراغهای باریک عقب و اگزوزهای اسپرت ذوزنقه ای شکل، همگی دست به دست هم دادهاند تا تصویری پرجذبه و موقر از این خودرو ارائه نمایند. با اینکه این روزها، شاسی بلندهای کوپه با سقف شیبدار مرسوم میباشند، اما فولکس در این مورد زیادهروی نکرده است. در این خودرو فضای کافی برای پنج سرنشین وجود دارد. البته این مدل با سه ردیف صندلی و بهصورت ۷ نفره میباشد اما بعید است که در ردیف انتهایی بتوان سرنشینان بزرگسال را به راحتی سوار نمود. با وجود ابعاد مشابه با فولکس توراِگ، فاصله بین دو محور ۲.۹۸ سانتی و موتور نصب شده به صورت عرضی باعث شدهاند تا فضای داخلی بهتری را در این خودرو شاهد باشیم. یک سیستم پیشرانه هیبریدی شامل موتور بنزینی VR6 با حجم ۳.۶ لیتر و قدرت ۲۷۶ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر همراه با دو موتور الکتریکی ۵۴ اسبی ۲۲۰ نیوتن متری در جلو و ۱۱۴ اسبی و ۲۷۰ نیوتن متری روی محور عقب میشود. یک گیربکس شش سرعته با کلاچ خودکار نیروی موتور بنزینی را به چرخهای جلو منتقل میکند. انرژی لازم برای موتورهای الکتریکی توسط باتریهای لیتیوم یون ۱۴.۱ کیلووات ساعتی جمع و جوری که در تونل مرکزی خودرو جاسازی شدهاند، تأمین میشود. خروجی کل سیستم هیبریدی به ۳۵۵ اسب بخار و ۳۸۰ نیوتن متر میرسد. نهایت سرعت این خودرو هم به ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت میرسد در حالی که شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در ۶.۰ ثانیه ثبت میکند. در حالت رانندگی تمام الکتریکی تنها از موتور الکتریکی محور عقب استفاده میشود که در این حالت میتوان تا ۳۲ کیلومتر مسافت را با انرژی ذخیره شده در باتریها طی کرد. مصرف سوخت خودرو در حالت ترکیبی نیز به ۳.۳۶ لیتر در هر صد کیلومتر محدود میشود که برای چنین خودرویی با این ابعاد، بسیار شگفتانگیز است. احتمال تولید این خودرو توسط فولکس واگن زیاد است. البته ممکن است قسمتهایی از آن با فنآوریهای مرسومتر جایگزین گردند. بهعنوان مثال بنزینی هیبریدی با نوع توربودیزل تعویض خواهد شد. برخی از تکنولوژیهای بکار رفته نظیر سیستم سرگرمی با ژست های حرکتی با نمایشگر ۱۲.۳ اینچی ساخت شارپ را بهزودی در سایر تولیدات فولکس خواهیم دید. با این وجود، این خودرو حتی در صورت تولید، خودرویی ارزان نخواهد بود. شاید این خودرو تبدیل به نسل آینده توراِگ شود. در هر صورت در بازار آمریکا که خودروهای SUV بزرگ، خواهان زیادی دارند، این مدل فولکس نیز شانس بالایی خواهد داشت.۴۸ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
نوید
۲۲ دی ۱۳۹۳ماشین از هرنوع که میخواد باشه باید شاسی بلند و 4wheel drive باشه
این درسته
دنیا داره به سمت شاسی بلندا روی میاره
البته خب یه مقدار خاص چون بالاخره ماشین های دیگه هم طرفدارای خاص خودشو داره
peyman.german
۲۲ دی ۱۳۹۳البته این سلیقه شماس.این نیست که فقط باید شاسی بلند باشه
من شخصا تاحالا از هیچ شاسی بلندی خوشم نیومده
چون توی هندلینگ و راحتی و چابکی به پای کوتاه ها نمیرسن
امیررضاFXX K
۲۴ دی ۱۳۹۳البته اینکه سر علاقه به شاسی های مختلف بحث میکنید به سلایق شما مربوطه من خودم عاشق شاسی کوتاه بودم ولی وقتی پورشه کاین رو دیدم فهمیدم نمیشه به شاسی بلندا بی توجه بود…
ALIUnited
۲۲ دی ۱۳۹۳با نهایت تاسف و تاثر ضایع شدن مرحومه مغفوره حاجیه خانم کوتوله هورمونی لیونل مسی رو به همه ی بارسایی های عزیز تسلیت عرض می کنم
انشا الله غم آخرتون باشه که فکر نکنم
وتبریک به همه ی طرفدار های رونالدو و رئال برای هتریکش در توپ طلا
شب همگی خوش
MAFIA
۲۳ دی ۱۳۹۳نه مسی نه کریس نه هر …دیگه ای نمیتونه الگوی من باشه.به درک که توپ طلا رو برد.این کجاش مهمه!!!!!!!!!!
هممون سرمون رو عین کبک کردیم تو برف فقط عمر و وقت گذرانی می کنیم.!!!
با مسائل مزخرف و بی پایه اساس مثل فوتبال و ماشین و فیلم و قلیان و این آت و آشغالا
نوید
۲۳ دی ۱۳۹۳شما هم که کلا سرت تو برفه
ALIUnited
۲۳ دی ۱۳۹۳کی گفته که الگوته . الگویه منم نیست ولی به عنوان یه ورزش دوست و فوتبال دوست از نوع بازیش خوشم می آد
و با تماشای فوتبال تریح می کنم .
خوب اگه اینجوری که شما می فرمایید باشه باید:
ورزش نکنیم چون کار بیهوده ای . عشق ماشین نباشیم . فیلم ها هم که به گفته ی بعضی ها مخربه . قلیونم که من خودم هم نیستم . خدا رو شکر که امر به معروف هم تصویب شد و تو خیابون هم نمی تونی به راحتی بگردی . وضعیت تحصیل هم که همه خبر دارین چجوریه . پارک ها هم پر جوون های معتاده . اینترنت هم گه دیگه نگو . کنسرت های موسیقی هم عین مجسمه می شینی فقط گوش می کنی (تو ایران) . 6.5 میلیون جوون بیکار بگفته ی خودشون . شبکه های تلوزیونی ملی هم که فقط باید گریه کنی . چهار شنبه سوری هم که خطر داره . شبکه های اجتماعی هم که فیلتره . تازه اگه عشق ماشین هم که باشی پولشو نداری بخری بجز بعضی ها . عشق وعاشقی هم که دروغه …………………………………
حالا مسائل با پایه و اساس شما سراغ داری که بریم دنبالش
علی
۲۳ دی ۱۳۹۳اومدی تو پدال بعد راجع به فوتبال پیغام میدی!!!
هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد
rasoul
۲۳ دی ۱۳۹۳منم با نوید موافقم و در ضمن این یکی دیگه خیلی خوشگل و خشن و مردونست یه جورایی نظر من داره نسبت به ماشین عوض میشه قبلا اصلا شاسی بلند رو ماشین فرض نمی کردم ولی الان خیلی اعتقاد پیدا کردم یه جورایی این ماشینها چند منظوره اند و پر کاربرد
فکر نکنم نکته منفی تو کامنت نوید باشه که اینقدر دیس لایک خورده
منظور اینه که دنیا داره به سمتی میره که استفاده از این نوع ماشینا زیاد میشه و الان اکثر کمپانی ها شاسی بلند ساز شدن و این بخاطر عوض شدن سبک زندگی مردم هست
نوید
۲۳ دی ۱۳۹۳خیلی ممنون داداش
من نمیدونم آخه ماشینی که فقط به درد پیست میخوره چطوری میخوان ازش استفاده ی روزمره و … بکنن
ماشین های اسپرت و سوپر اسپرت به درد کسی میخوره که دو یا چند ماشین دیگه هم داشته باشه و فقط زمانی که ……
بعدشم من همیشه زیر اینجور کامنت هام مینویسم
البته این سلیقه ی منه و …
این دفعه یادم رفت
یه عده هم که کلا چون میخوان همه ی کامنتا رو بخونن سریع و بدون فکر اونا رو میخونن
امیر محمد
۲۲ دی ۱۳۹۳جدیدا داره از ماشین های فولکس خوشم میاد خیلی طراحی با شخصیت و جذابی دارن و در طراحیشون از خطوط اضافی الکی هم پرهیز شده خیلی زیبا هستش و فکر نکنم در طی مرور زمان خسته کننده بشه
در کل طراحیش تو حلقم
امیر محمد
۲۲ دی ۱۳۹۳فلوکس Gte +++++
بی ام و X6 —–
نوید
۲۲ دی ۱۳۹۳شاید x6 خوشکل تر و سرعتش هم بیشترباشه
یا درکل اسپورت تر باشه ولی من اینو ترجیح میدم چون مردونه تر و آفرودی تره
و حتی فولکس واگن تره
حسین
۲۲ دی ۱۳۹۳با توجه سطح قیمت محصولات فولکس و ب ام و، مطمئن نیستم قابل رقابت باشن
امیر محمد
۲۲ دی ۱۳۹۳شاید توی یک قیمت نباشن ولی خیلی چیز های نزدیک به هم دارن
$@kasra@$
۲۲ دی ۱۳۹۳من رفتم و تحقیق کردم که در سایت فولکس واگن نوشته بود از بی ام و ایکس6 ارزونتره.از بنز جی ال ای هم ارزونتره.
نکته مثبتش اینه که تازه نفسه و طراحیه بدی هم نداره.
ولی بی ام و هم از بنز هم از این چابک تره.و این هم از بنز چابک تر(احتمالا)
ALIUnited
۲۲ دی ۱۳۹۳طراحیش که عالیه مخصوصا چرخ های بزرگش که خیلی جذابش کرده و شبیه ماشین های رالی (داکار) شده .
حالا ببینیم چینی ها چجوری کپیش می کنن
نوید
۲۲ دی ۱۳۹۳کلا چرخ بزرگ به اکثر و یا با تقریب خوبی به همه ی ماشینا میاد
AliZeus
۲۲ دی ۱۳۹۳آفرین فولکس جدیدا داره رو طراحیش بیشتر کار میکنه..عالیه
عرفان
۲۲ دی ۱۳۹۳توش شبیه رنجروور شده
درکل زشت شده
عارف
۲۲ دی ۱۳۹۳ابهت و وقار در عین سادگی.هماهنگی جلو پنجره و چراغاش آدمو مسحور خودش میکنه
عینک
۲۲ دی ۱۳۹۳اگر بخواد برای رقابت با x6 و خودروی جدید بنز رقابت کنه باید روی طراحی جلوی خودرو بیشتر کار کنه.چون اکثر محصولات فولکس واگن قیمت های قابل دسترس تری دارند نسبت به بنز و بی ام و پس برای رقابت با این دو باید طراحی داشته باشه که گرانتر از بقیه محصولاتش نشون بده.
ولی طراحی عقبشو خیلی دوست دارم و همینجور داخلیشو.هرچند این شکرت اینقدر محتاط هست که تا مطمئن نباشه که برد میکنه اینو تولید نمیکنه.
جی تی ار
۲۲ دی ۱۳۹۳هرچند این مدل باید تغییراتی رو درطراحیش انجام بده تا به خولی در کلاس شاسی بلند کوپه جای بگیره,ولی درکل,دوستانی که درمورد بنزGLE می گفتندمگه میشد بنز شاسی بلند کوپش رو جوردیگه ای طراحی کنه?,بفرمایید این هم نمونه…
محمدرضا ♥BMW♥
۲۲ دی ۱۳۹۳خوشگله ها اما ناخواسته عقبشو میبینم یاد میمون میفتمم
احمدرضا ب ام و
۲۲ دی ۱۳۹۳دوستان ببخشید نمایشگر های بنز و ب ام و رو کی میسازه؟ با تشکر
s.class
۲۲ دی ۱۳۹۳بنظر من که از بنز GLE با ابهت تره………
حسین
۲۲ دی ۱۳۹۳درود. سرعت گذاشتم مطلب توی سایت خیلی زیاد شده!!! پدال جان نه به اون وقتی که دو روز هیچی نمیذاری، نه به الان که اصلا نمیرسیم کامنتها رو بخونیم!!!
نوید
۲۲ دی ۱۳۹۳تازه الان که بهتر شده
یه زمانی بود تو یک دقیقه 3 تا مطلب میذاشتن
همین دو هفته پیشو میگم
یکم رفتیم تو کار انتقاد حالا خیلی بهتر شده
خیلی سردبیر محترم از توجهتون
حسین
۲۲ دی ۱۳۹۳اینجوری خوب نیست که نشه توی هر پست با هم بحث کنیم. (منظورم بحث درسته نه دعوا)
حسین
۲۲ دی ۱۳۹۳درود!!! بچه ها شاسی بلند کوپه رو اینجوری هم میشه طراحی کرد!!!! یه حرفایی زده بودم…، پسشون میگیرم
واقعا جای بحث داره! من هیچ شباهتی در این ماشین با X6 نمیبینم!! یعنی اصلا شبیه به کوپه نیست انگار!!! شبیه شاسی بلند کوپه (با تعریفی که استایل X6 میشه کرد) نیست :S ظاهرش بیشتر به SUV میخوره
نوید
۲۲ دی ۱۳۹۳آفرین
توبه کنندگان جایگاه ویژه ای نزد خدا دارند
شوخی کردم
نیما
۲۲ دی ۱۳۹۳طراحیه زیبایی داره
Mostafa&S
۲۲ دی ۱۳۹۳پلتفرمش با ماکان یکیه ولی ماکان یه چیز دیگست
یاسین
۲۲ دی ۱۳۹۳به عنوان یه suv ابهت فوق العاده ای داره !
مرتضی
۲۲ دی ۱۳۹۳یه فولکس واگن جذاب دیگه!! با این اوصاف ایکس 6 هم کوپه حساب میشه؟؟
h112
۲۲ دی ۱۳۹۳پر فروش ترین کمپانی ها در بازار آمریکا (2014)….
1——-ford
2——-chevrolet
3——-toyota
4——-honda
5——–nissan
6——–hyundai
7——-jeep
8——-kia
9——-dodge
10——-subaru
فولوکس واگن هم در رده 13 بود….
حميد
۲۲ دی ۱۳۹۳سلام دوستان.
ماشین خیلی خوش طرح هستش و فنیش هم خوبه.
افرین به بی ام دبلیو که با x6 پایه گذار این نوع خودروها شد.
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۲ دی ۱۳۹۳تو خودروهای آلمانی چند تارو بیشتر دوست دارم و جالب این جاس که همشون ساخت فولکس و زیرمجموعه هاش هستن.
واقعاً سیاست فولکس در ساخت خودرو تحسین برانگیزه!
هم ماشین لوکس و فول آپشن مثل این و پاسات میسازه محصولاتی مانند پولو و آپ که قابل دسترسی برای همه ی اقشار مردم است.طراحی های داخلی خودرو هاش ساده و بسیار زیباست.
سعید
۲۲ دی ۱۳۹۳همچین کوپه هم نیست،همون -شاسی بلند اسپرت- فقط بگن بهتره؛چون ظاهرش مثل بقیه شاسی بلندهای اسپورته،یعنی یه چیز تو مایه های رنجروور اسپورت.
ولی طراحیش خیلی خوب و چشم نوازه،مخصوصا چرخهای بزرگش که خیلی خوشگلش کرده و همچنین چراغاش،هرچند توی نسخه تولیدیش احتمالا چرخهاش کوچکتر میشه و چراغاش هم کمی شاید تغییر کنه
طراحی داخلیش هم خوبه ولی کنسول وسطش به شدت شبیه CLS63 شده؛اون سه تا دکمه با اون دسته دنده و اون دکمه چرخون؛تنها تفاوتش اینه که جای چپ و راستش عوض شده و دکمه هاش مربع شدن
صادق
۲۲ دی ۱۳۹۳دوستان این اصلا توی کلاس X6 و GLE نیست اونا لاکشری هستند و این یک ماشین مردمی ! در ضمن طراحی خوبی داره که اگه ماشین باز باشین میفهمین همش از صدقه سره آئودی هست مخصوصا طرح چراغ ها ! از لهاز پلتفرم هم بیشتر شبیه suv های اسپرت مثل رنج رور اسپرت یا ML یا X5 هست ! چیز جالبیه کلن دم فولکس گرم
ارش
۲۲ دی ۱۳۹۳این ماشین ارزش خریدن داره
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ دی ۱۳۹۳درود .
طراحیش واقعا خوبه . ساده و گویا و بع دور از هرگونه غلو و حجم پردازی الکی .
همین عوامل باعث میشه دیرتر از چشم بیفته . کلا سبک طراحی فولکس سادست.
اما این مدل تا نمونه ی نهایی تفاوت داره . از نظر من این کوپه نیست . یا به نوعی
میتوان گفت که بیشتر اسم کوپه را یدک میکشد . اما شخصا از شاسی بلند کوپه خوشم
نمیاد . چون هدف خاصی رو دنبال نمیکنه . بیشتر جذابیت داره .
اما بین این و شاسی بلندهای کوپه ، به نظر من این یهتره .
s.class
۲۲ دی ۱۳۹۳یه موتور 450 اسبی میخواد با سیستم 4WD
این ماشین هیبرید میخواد چیکار
این باید دو دیفرانسل فعال موتور 450 اسبی داشته باشه بزنی کوه باهاش
با این ابهتش باید 10 تا بسوزونه حداقل نه 3.36 تا که……..
Archi KHAN
۲۲ دی ۱۳۹۳در کیفیت اش که بحثی نیست !
اما از نظر طراحی اگه یه شرکت بخت برگشته ی چینی اینو طراحی می کرد،
که دیگه همه دوستان صاحب نظر و designer ما که ول نمی کردن اون بدبخت را…
چیه این طراحی…
( صد البته نظر در مورد طراحی ، متفاوت است )
rasoul
۲۳ دی ۱۳۹۳آخه برادر من الان دقیقا فازت چی بود که این حرفو زدی؟
از کی تا حالا برادرای چینی طراح شدن که ما خبر نداریم؟
دیگه اوج طراحی اونها بر میگرده به کپی مو به مو از رنجروور که انهم با کمک تیم طراحی ایتال دیزاین صورت گرفته
من نمی دونم پیاز (چین)از کی رفته قاطی میوه ها
بعدشم شما که کلاس زبان هم رفتی و طراحی خودرو بلدی بفرما از ظاهر این جشنواره هماهنگی طرحها (شما بخوانید وولکس واگن)ایراد بگیر ببینیم
دیگه هم از این حرفها نزن
حتما فردا میخایی بگی جیلی امگرند از پورشه بهتره
والا
از چی بگم؟
Amirho3Ein
۲۳ دی ۱۳۹۳ظاهرش زیاد خشن نیست مثل لکسس ، خیلی با ابهت و مردانست و صد البته زیبا مخصوصا خطوط جانبیش و عقبش خیلی زیبا و متفاوت هست ولی جلو پنجرش زیاد جالب نیست.
خیلی خوبه در این زمان که بیشتر کمپانی ها دارن suvهای کوپه میسازن این یه چیز متفاوته.
به امید اینکه سوار ماشینای فولکس بشیم
Ahmad..F12
۲۳ دی ۱۳۹۳فولکس واگن در سال 2014 بیشترین آمار فروش رو برای خودش ثبت کرد
بیش از 10 میلیون دستگاه در سال فروخته
سیاست های مدیریتی این شرکت منو کشته
و اما در مورد GTE، باید بگم که به نظر من از جنبۀ طراحی که اصلاً در حد X6 نیست، البته ظاهر بسیار
خوبی داره مثه همۀ فولکس ها محکم و مردونه است،از نظر عملکرد واقعاً عالیه، هم اینکه مصرف
سوخت پایینی داره و هم اینکه پر قدرته و مهم تر از همه زیر نظر کیفیت فولکسه
امیر
۲۳ خرداد ۱۳۹۷سلام
کپی این ماشین توسط شرکت زوتی دامای با عنوان x7 وارد ایران شده.
اونو به اسم دامای ایکس 7 می شناسن.
Domy X7