به عنوان خودرویی که آغازگر دنیای هاچبک های داغ بوده، جدیدترین نسل فولکسواگن گلف GTI انتظارات زیادی را باید برآورده کند. برخلاف اولین نسلهای این خودرو که کاملاً ساده اما دلنشین بودند، جدیدترین نسل این هاچبک داغ از تکنولوژیهای زیادی سود برده و در ویدئوی منتشر شده توسط دونات مدیا نگاهی به این موارد خواهیم داشت.
همهچیز با دیفرانسیل جلوی هوشمند این خودرو شروع میشود. اگرچه ذکر جزئیات فنی این بخش گلف GTI از حوصله خارج است اما بهطور خلاصه باید گفت استفاده از این دیفرانسیل باعث شده مشکل اصلی خودروهای دیفرانسیل جلو یعنی بدفرمانی ناشی از گشتاور حذف شود. به خاطر اینکه اکسلهای جلو طول متفاوتی برای جا دادن قطعات موردنیاز دارند نیروی پیشرانه بهصورت غیرمتوازن به سمت چرخ ها فرستاده شده و بنابراین فرمان حالت استاندارد خود را حفظ میکند.
این دیفرانسیل میتواند پرفورمنس بهینه را تأمین کرده و به نوعی میتوان آن را یک سیستم هدایت گشتاوری نامید. فولکسواگن از این قطعه به همراه کامپیوتری استفاده کرده که میتواند بهصورت کامل قفل و باز شده و دیفرانسیل را تنها در عرض سهدهم ثانیه قفل کند تا خودرو بهصورت بهتری لانچ کند.
شاید ماشین بازها منتظر حضور گیربکس DSG در این نوشتار باشند اما نیازی به گفتن نیست که این گیربکس سریعتر از گیربکسهای دستی عمل میکند. گیربکس فولکسواگن واقعاً ساختارشکن نیست اما باعث شده مقایسه بین این گیربکس و گیربکسهای دستی خیلی راحتتر صورت گیرد. حتی اگر فکر کنید تعویض دنده شما همانند رانندگان مشهور خودروهای رالی هست هم نمیتوانید با توانایی تعویض دنده گیربکس DSG در عرض ۸ میلیثانیه رقابت کنید.
جدای از کاهش زمان تعویض دندهها و حذف گشتاور فرمان، گلف GTI جدید میتواند تنظیمات دامپر خود را بهصورت مستقل در هر چهار چرخ تنظیم کند. این تکنولوژی هم ساختارشکن نیست اما وجودش در گلف GTI بسیار احساسبرانگیز میباشد. قطعاً در آینده خبرهای بیشتری از این هاچبک داغ خواهیم شنید…
ارشیاsvj
۱۷ شهریور ۱۳۹۹به نظرم نسل قبلی خوشگل تر بود!!!!????
علی
۱۷ شهریور ۱۳۹۹آخه چطوری ؟!
من هر چی میرم نگاه میکنم میبینم این خوشگل تره
XLE
۱۷ شهریور ۱۳۹۹به هر حال نظر شخصی ایشون هست و باید بهش احترام گذاشت.
REZA
۱۷ شهریور ۱۳۹۹خیلی خوشکلتر وپیشرفته تر شده ولی از خشونتش کم شده به ظرافتش اضافه شده ولی هنوز هم گلفه و دلبری میکنه
زیزیگولو
۱۷ شهریور ۱۳۹۹نکته جالب مصرف سوخت کم هم واسه مدل گیربکس دستی و هم واسه نسخه اتوماتیک این ماشینه که واسه همچین ماشین اسپرتی فوق العاده هستش
Hussein
۱۷ شهریور ۱۳۹۹این ماشین های هاچبک بیشتر برای اروپا طراحی میشن
چون هم مالیاتشون کمه هم مصرف کمتری دارن هم جم و جورن
ولی باید با بنتلی توی اروپا گشت و از اون منظره زیبا لذت برد خیابون های خوشگل طبیعت زیبا و …..
ایمان
۱۷ شهریور ۱۳۹۹این ماشین فوق العاده است هم طراحی و هم پرفورمنس خیلی محافظ کارانه طراحی و ساخته شده سخت بشه ازش ایراد گرفت
NAVID۰۰۹۸
۱۷ شهریور ۱۳۹۹در اروپا به سبب رفتوآمدهای کمتر نسبت به باقی جهان و نزدیک بودن شهر و کشورها به هم و تراکم شهری و هزینهی بالای مالیات و بیمه ، خودروهای برقی بهترین انتخاب هستند و در غیر این صورت ، همین سبک از خودروها مثل گلف هاچبک بهترین هستند .
Hadi
۱۷ شهریور ۱۳۹۹بهترین هاچبک داغ دنیا ?…
حسین دهمرد
۱۷ شهریور ۱۳۹۹کسی درباره اون سیستم که بدفرمانی رو از بین میبره چیزی فهمید به ما هم بگه .چیز جالبی به نظر میاد.
nikzad
۱۷ شهریور ۱۳۹۹هرچقدر که فنی خوبی داره همراه با انواع امکانات ولی طراحی نسل قبل خیلی بهتر بود اخه چیکار کردن عقبشو!
علی...
۱۷ شهریور ۱۳۹۹عاشقشم …