فولکسواگن در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۳ از یک کراس اوور سه ردیفهٔ هفتنفره بانام کراسبلو رونمایی کرد و چندی بعد اعلام شد که قصد تولید آن را دارد. سازندۀ آلمانی تصمیم دارد در سال ۲۰۱۷ فروش این کراس اوور سه ردیفه را در ایالاتمتحده آغاز کند.
حال بهتازگی یک سری تصاویر جاسوسی جدید از نسخهٔ تولیدی کراس بلو منتشرشده است. این کراس اوور در رشتهکوههای راکی و در حال آزمون در ارتفاع بالا دیدهشده است و طرح نهایی آن بسیار شبیه به نسخهٔ کانسپت است. فولکسواگن هنوز نام رسمی این خودرو را اعلام نکرده است و به همین دلیل ما فعلاً آن را با همان نام نسخهٔ کانسپت یعنی کراس بلو میشناسیم.
مهندسان فولکسواگن همچنان عقب و جلوی کراس بلو را پوشاندهاند و پوششهایی بهطور کامل چراغهای عقب و جلو و جلوپنجره را پنهان کردهاند. هرچند که این قطعات تقریباً با نسخهٔ کانسپت یکسان هستند. در قسمت عقب نیز گلگیرهای عضلانی، بخشی از چراغها و سر اگزوزها در گوشههای سپر بچشم میخورند.
کراس اوور سه ردیفهٔ فولکسواگن بر روی پلت فرم NQB فولکسواگن و مشترک با مدل گلف ساختهشده است. این کراس اوور در ابتدا با پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 متعلق به پاسات عرضه خواهد شد اما بعداً یک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر توربو نیز به لیست سفارشات آن افزوده خواهد شد. فولکسواگن وعدهٔ ساخت نسخهٔ هیبریدی آن را هم داده است که احتمالاً از نوع پلاگ این خواهد بود.
فولکسواگن ۹۰۰ میلیون دلار در کارخانهٔ خود در شهر چاتانوگای ایالت تنسی برای تولید کراس بلو در کنار پاسات سرمایهگذاری کرده است و قصد دارد با آن کراس اوورهای هوندا پایلوت و فورد اکسپلورر را به چالش بکشد. نسخهٔ نهایی این کراس اوور را میتوانیم بهزودی در یکی از نمایشگاههای خودرو ببینیم چراکه سازنده تائید کرده است که تولید کراس بلو از اواخر سال جاری آغاز خواهد شد.
Sina
۲۹ خرداد ۱۳۹۵? ??
Sina
۲۹ خرداد ۱۳۹۵فقط فولکس جان مادرت موتوراشو درست انتخاب کن موتور 3.7 لیتری بزرگ و پر مصرفه موتور 2 لیتری هم زیادی واسه همچین ماشینی کوچیکه ماشین خیلی کند میشه…
دقیقا همین اشتباهو فورد توی مدل قبلی اکسپلورر مرتکب شد…مثل مزدا cx9 به 2.5 لیتری خوشگل بندازه روش و همون کیفیت و کاربردی بودن تیگوان رو داشته باشه 7 نفره هم هست دیگه واقعا این ماشین بی نقص میشه
Elemento
۲۹ خرداد ۱۳۹۵یعنی واقعا فکر کردی یک درصد ممکنه من و شما از بی سواد ترین مهندس در تیم تحقیق و توسعه ی فولکس واگن یا مزدا بیشتر بفهمیم!؟؟ پشت سر هر ماشینی که از خط تولید فولکس واگن و هر شرکت با اصل و نسب دیگه ای میاد بیرون تجربه ی صد ساله ، نتیجه ی هزاران نظرسنجی از مشتریان و آمارگیری و بررسی میدانی هست.
خوشم میاد VW بازم میخواد حضور قدرتمندشو در آمریکا ادامه بده و بعد از ضربه ی دیزل گیت دوباره خودشو جمع و جور کرده و ماشالله هر روز یک محصول جدید معرفی میکنه. جدا امیدوارم ماجرای کره ی جنوبی دیگه آخرینش بوده باشه چون فولکس واگن در تمام سطوح ماشین سازی از اشکودا و سئات گرفته تا بنتلی و لامبورگینی و بوگاتی حضور داره و صنعت خودروسازی جهان رو جلو میبره یا به قول خارجی ها در نوک پیکان قرار گرفته.
Sina
۲۹ خرداد ۱۳۹۵فازت چیه عامو حالت خوبه یه چیزیت میشه ها….
اگه هیچ اشتباهی از شرکتهای با اصل و نصب به قول خودت رخ نمیده پس انتخاب موتور 2لیتری اکوبوست واسه اکسپلورر چی بود؟
یه کار فوقلاده اشتباه که موجب شکست کامل شد الانم فورد تو مدل جدید موتور 2.3لیتری استفاده کرده…اصلا این موضوع رو بگذار کنار همین چند هفته پیش خودت سایت پدال یه مطلب گذاشته بود در مورد اشتباهات کمپانی های بزرگ اتوموبیل سازی دیدیم که شرکت های بزرگی مثل تویوتا فورد شورولت نیسان مدلی هایی دادن بیرو که بر عکس پیش بینی های مهندسانشون با شکست کامل و از رده خارج شدن اون ماشین از خط تولید شد
هیچ مجموعه ای به طور مطلق و صد در صد بی خطا نیست
این ماشینم خیلی حرفها برا گفتن داره امیدورم موفق شه من خودم بین فورد اکسپلورر و هوندا پایلوت اگر یه موتور خوب واسه این بگذارن(پاسات مدل 2.5لیتری هم داره ) قطعا فولکس رو بر میدارم چون انتخاب خودشو توی مدل تیگوان پس داده موتور 3.7 لیتریشم خوبه مصرفش 20/28 MPG هستش
احمد باقری
۲۹ خرداد ۱۳۹۵به نظر میاد حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشه.
احسان(احسان سابق)
۲۹ خرداد ۱۳۹۵داخلش مثل ولوو XC90 سادگی دلچسبی داره
یو اس اس اینترپرایز
۲۹ خرداد ۱۳۹۵قشنگ