وقتی فردیناند پیچ (Ferdinand Piëch) مدیر عامل قبلی فولکسواگن هیئت مدیره این کمپانی را به حالت قهر ترک کرد، اوج جنگ قدرتی بود که در یک طرف مدیرعامل و سایر بخشهای خانواده فولکسواگن و در طرف دیگر، برند پورشه، انجمن کارگران و مدیرعامل کنونی، یعنی مارتین وینترکورن (Martin Winterkorn) قرار داشتند. یکی از انتقادهایی که از طرف «پیچ» وارد شد، عدم وجود خلاقیت و آیندهنگری در گروه فولکسواگن بود.
به نظر میرسید که «وینترکورن» این انتقاد را بسیار جدّی گرفته است و در یک مصاحبه مفصل با روزنامه آلمانی بیلد ام سانتاگ (Bild am Sonntag) نه تنها از یک خودروی کمهزینه که مشتریان مدتهاست انتظار آن را میکشند، خبر داده، بلکه یک وسیله نقلیه افراطیتر نیز ارائه کرده است؛ یک اسکوتر الکتریکی سهچرخه که به منظور رقابت با «سِگوی» طراحی شده، ولی بسیار کمهزینهتر از آن تمام میشود.این سهچرخه قرار است که برای کارهایی چون رساندن افراد از محل پارک اتومبیل تا مقصد نهاییشان و یا حتی یک قطار مورد استفاده قرار گیرد. وزن این وسیله حدود ۱۱ کیلوگرم است و دامنهای به اندازه ۱۲ مایل یا ۱۹/۳ کیلومتر دارد. در نتیجه، شرایط حمل و نقل ساده افراد را فراهم میآورد. برخی از اِلمانهای طراحی این وسیله، در واقع برای مونتاژ فولکسواگن XL1، یکی از پروژههای موردعلاقه «پیچ» طراحی شدهاند. انتظار میرود که این اسکوتر جمعشونده در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ میلادی به بازار بیاید و قیمتی کمتر از هزار یورو داشته باشد.
این پروژه، یکی از اهداف یک انجمن کارگری با انگیزه را محقق کرده است؛ در واقع، سرمایهگذاری آن از طرف «صندوق نوآوری» متعلق به انجمن کارگی بوده است. در همین حال، واکنش «وینترکورن» نسبت به این کانسپت جدید فوقالعاده بوده و موجب تعجب همگان شده است. این در حالی است که کانسپتهای ۲۰۱۱ فولکسواگن نیلز EV و آئودی اِربن بیشتر به دلیل عدمعلاقه وینترکورن کنار گذاشته شدند.
نوید جهرمی
۱۷ تیر ۱۳۹۴چ طرح جالبی
دلم میخواد از روش کپی کنم و بسازمش
saeed.shariati
۱۷ تیر ۱۳۹۴نوید جان بسازش الان زنگ زدم به فولکس با مدیر عامل صحبت کردم گف واسه شما مشکلی نداره(-:
AHMADREZA
۱۷ تیر ۱۳۹۴اسکوتر ؟فولکس واگن؟ بیا اینم اسکو فولکس
نوید
۱۸ تیر ۱۳۹۴بچه ها به نظرتون میشه بیتل قدیمی خیلی خیلی تمیز رو به فولکس فروخت
AMIR
۲۵ تیر ۱۳۹۴از فولکس بدم میاد همهی ماشیناش آشغاله مثل گل