فولکس واگن

فولکس‌واگن T-Cross، محبوب‌ترین کراس‌اوور کوچک به انتخاب مخاطبین پدال

در سری مطالب نتایج دوئل‌ها سرانجام به کراس‌اوورها رسیدیم یعنی خودروهایی که این روزها بسیار محبوب شده‌اند و در شکل و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند. اولین گروه در این بخش، گروه کراس‌اوورهای کوچک است یعنی خودروهایی صرفاً نام کراس‌اوور روی آن‌ها گذاشته شده و درواقع بیشتر هاچ‌بک‌های کوچکی با ارتفاع کمی بیشتر هستند. البته این کلاس تقریباً نوظهور است و فعلاً خودروسازان کمی در آن حضور دارند. به همین دلیل گروه کراس‌اوورهای کوچک یکی از کم‌جمعیت‌ترین گروه‌های کراس‌اوورها در رقابت‌های پدال بود و تنها هشت شرکت‌کننده در آن حضور داشتند که عبارت‌اند از:

فیات پاندا کراس

سوزوکی ایگنس

رنو کوئید

سوزوکی Xbee

فورد کا اکتیو

داچیا ساندرو استپ‌وی

هوندا WR-V

فولکس‌واگن T-Cross

در مرحلهٔ مقدماتی بین این کراس‌اوورهای کوچک چهار دوئل برگزار شد و بدین ترتیب از بین آن‌ها چهار خودرو شامل سوزوکی ایگنس، داچیا ساندرو استپ‌وی، هوندا WR-V و فولکس‌واگن T-Cross به مرحلهٔ نیمه‌نهایی راه پیدا کردند. سپس این چهار ماشین در مرحلهٔ نیمه‌نهایی طی دو دوئل باهم به رقابت پرداختند و از این طریق داچیا ساندرو استپ‌وی و فولکس‌واگن T-Cross به‌عنوان فینالیست‌های گروه کراس‌اوورهای کوچک راهی مرحلهٔ نهایی شدند تا آخرین دوئل این گروه را برگزار کنند.

در این دوئل مجموعاً تعداد ۱۱۸۶ رأی به ثبت رسیده است که سهم T-Cross از آن ۹۰۵ رأی و استپ‌وی ۲۸۱ رأی بوده است؛ بنابراین کوچک‌ترین کراس‌اوور فولکس‌واگن با کسب ۷۶ درصد از کل آراء با اختلاف زیادی پیروز و قهرمان این گروه شده است. این کراس‌اوور کوچک آلمانی برای اینکه به این عنوان دست پیدا کند در مرحلهٔ مقدماتی رنو کوئید را مغلوب کرد و در مرحلهٔ نیمه‌نهایی از سد هوندا WR-V رد شد.

 

رقبای فولکس‌واگن T-Cross در مراحل مختلف رقابت‌ها

مرحله

رقیب

درصد آراء

مقدماتی رنو کوئید ۶۱
نیمه‌نهایی هوندا WR-V ۷۵
نهایی داچیا ساندرو استپ‌وی ۷۶

 

فولکس‌واگن که با مدل T-Roc برای اولین بار به بخش کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت وارد شده بود، به دلیل محبوبیت فوق‌العادهٔ این خودروها خصوصاً در اروپا، حدود یک سال بعد مدل کوچک‌تر T-Cross را هم راهی بازار کرد. این خودرو روی پلت‌فرم MQB گروه فولکس‌واگن ساخته شده که با طیف گسترده‌ای از محصولات این گروه خودروسازی مثل آئودی Q2، سئات آرونا و اشکودا کامیک مشترک است. البته T-Cross درواقع بر اساس هاچ‌بک پولو ساخته شده و اشتراکات زیادی با آن دارد. برای این کراس‌اوور کوچک سه پیشرانهٔ مختلف شامل دو نمونهٔ بنزینی و یک دیزلی به بازار عرضه می‌شود اما حتی در قوی‌ترین موتور هم خبری از سامانهٔ چهارچرخ محرک نیست و تمامی مدل‌های T-Cross صرفاً به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شوند.

مشخصات فنی

پیشرانه ۱ لیتری I3 توربوشارژ
قدرت ۱۱۵ اسب بخار
گشتاور ۲۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک جلو
شتاب صفرتاصد ۱۰.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۳ کیلومتر/ساعت
طول ۴,۱۰۸ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۵۵۱ میلی‌متر
وزن ۱۲۷۰ کیلوگرم
مصرف سوخت ۴.۹ لیتر ترکیبی
قیمت ۲۰,۶۶۱ پوند

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. ارش

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    دوستان نظرسنجی آئودی ۱۰۰ مدل ۱۹۷۹ با ۱۹۰ کیلومتر سرعت و ۱۳۰ اسب بخار قدرت لایک و فورد گرانادا مدل ۱۹۸۰ با همین مشخصات فنی یکسان با آئودی دیسلایک.خودم نمیتونم بی نشون انتخاب کنم هر دو تا رو دوست دارم : آئودی لایک

    فورد گرانادا دیس لایک

  2. سینا

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (69 ديدگاه)

    واقعا حقش بود البته رقیب های زیادی هم نداره

  3. مهزیار

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (444 ديدگاه)

    هرجا آرم فولکس رو دیدید چشم بسته رای بهش بدید

  4. احمدرضا

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (878 ديدگاه)

    فیات 500x تو کدوم دسته س؟
    مگه تو دسته کراس اوور های کوچک نیست؟

  5. me84

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    سوزوکی ایگنیس و فیات پاندا xبرعکس قیافشون که نشون نمیده خیلی کاربردی هستن.
    به نوعی مثل بقیه آفرود نما نیستن. در حد خودشون قابلیتهای خوبی دارن

  6. owlnight

    ۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه سوال
    تازه گواهینامممو گرفتم و دنبال خرید یه ماشینم
    الان میشه از ایرتویا ماشین سفارش داد؟ کلا قضیه ماشین خارجی خریدن چیه؟ الان بخوام یه لکسوس ۲۰۱۹ بخرم کی رو باید ببنیم؟ع

  7. ارمان

    ۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1306 ديدگاه)

    بلاخره تموم شد فکر میکردم قراره تا اخر دنیا طول بکشه ، یه خسته نباشید میگم به بچهای پدال خیلی انرژی گذاشتن نه اینکه با کلیات موضوع مشکل داشته باشم چون سایت های بزرگی تو دنیا به این کار میپردازن با اینهمه من به شخصه از ایران جایی که مدیوم خودرویی پرشیا محسوب میشه به خودم اجازه ندادم در رای گیری ها شرکت کنم و خیلی ریلکس نظر اشتباه خودم رو بدون هیچ شناختی منتشر کنم ، با این همه خوشحالم که بلاخره تموم ششد. حالا که تا اخر پیش رفت به امید روزی که تمام این برند ها رو در وطنم پاااااا ااااا ااااره تنم ببینیم که بازاریابیش بر این اساس باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا