میدانیم که فولکسواگن چند وقتی است در حال کار روی توسعهٔ نسخهٔ اسپرت و قدرتمند کوپهٔ چهاردر آرتئون R است. حال پروتوتایپی از این خودرو در پیست نوربرگرینگ در حال آزمایش دیده شده است. طبیعتاً عکاسان جاسوس هم در آنجا حاضر بوده و آرتئون R را با دوربینهای خود شکار کردهاند. در این تصاویر به نظر میرسد سدان پرچمدار اسپرت فولکسواگن در اولین حضور خود در نوربرگرینگ تمام پوششهای استتاری خود را از دست داده اما درواقع اینطور نیست زیرا با نگاهی دقیقتر میتوان به جزئیاتی غیرواقعی و گمراهکننده در جلوی خودرو پی برد.
این پوششها بدین منظور کار شدهاند تا هم طراحی نهایی آرتئون R را پنهان کنند هم چهرهٔ فیسلیفت آرتئون را زیرا نسخهٔ پرفورمنس این خودرو بهعنوان بخشی از بهروزرسانی میاندورهای آن معرفی خواهد شد. درهرحال کاملاً مشخص است که آرتئون R از سپرهای اسپرت با ورودیهای هوای بزرگتر در جلو و یک دیفیوزر در عقب برخوردار است. دیگر ویژگیهای ظاهری این سدان اسپرت آلمانی برای تمایز آن از نسخههای معمولی هم شامل اسپویلر عقب، چهار سر اگزوز مربعی، کاهش ارتفاع و رینگهای منحصربهفرد R فولکسواگن میشود که ترمزهای بزرگتر با دیسکهای سوراخدار و کالیپرهای آبیرنگ را در پشت خود پنهان کردهاند.
از داخل آرتئون R فعلاً تصویری در دست نیست اما انتظار تغییرات چندان نسبت به نسخهٔ معمولی نمیرود. گزارشها در مورد پیشرانهٔ این خودرو هم متفاوت است زیرا برخی منابع ادعا کردهاند آرتئون R به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری VR6 توئین توربوی جدید با حدود ۴۰۰ اسب بخار قدرت مجهز خواهد بود درحالیکه برخی دیگر به استفاده از موتور ۲ لیتری گلف R آینده با حدود ۳۳۰ اسب بخار قدرت اشاره داشتهاند. به نظر میرسد احتمال استفاده از موتور کوچکتر بیشتر باشد زیرا از نظر اقتصادی برای فولکسواگن مناسبتر است.
صرفنظر از نوع پیشرانه، انتظار میرود آرتئون R بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Motion و گیربکس اتوماتیک دوکلاچهٔ DSG مجهز باشد. فولکسواگن آرتئون R باید در سهماههٔ پایانی امسال رونمایی شده و سپس نسخهٔ شوتینگ بریک آنهم در نیمهٔ اول سال آینده معرفی گردد.
مهدی ۹۱۱
۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ساده و قشنگ
بنیامین
۲ اردیبهشت ۱۳۹۹پشتش کپی بنز
datsun
۲ اردیبهشت ۱۳۹۹این سبک طراحی چراغ عقب رو فکر کنم اولین بار پورشه تو ۹۲۸ استفاده کرد.
رامتین
۲ اردیبهشت ۱۳۹۹موتور قبلیش 2 لیتری توربو 280 اسبی بوده، دلیل نداره موتور گلف را بگذارند که دقیقا همین موتور با بوست بیشتر و 330 اسبه. گیربکس هم که تغییر نکرده. خب یک تیون کار همون موتور 280اسبی را براحتی میتونه 330 اسب کنه. بنابراین من حس میکنم حتما از موتور 6سیلندر استفاده میشه. البته اگر موتور 2.5لیتری 5 سیلندر آئودی هم استفاده بشه عالیه. اون موتور هم دقیقا 400 اسب داره که تمایز خوبی میتونه پسوند R با حالت ساده ایجاد کنه.
Hadi
۲ اردیبهشت ۱۳۹۹هر چند کمی دیر اما خیلی خوبه که نسخه سریع تر ازش ساخته شده…
با طراحی شیک و تهاجمی…
Zonda R
۲ اردیبهشت ۱۳۹۹چه طراحی زیبایی داره از همون اول که رونمایی شد تا الان هر موقع میبیینمش تحسین میکنم زیبایی اون رو