لاویدا نام یک سدان کامپکت ساخت فولکسواگن است که صرفاً مخصوص بازار چین میباشد. حال سازندهٔ آلمانی نسل جدیدی از این خودرو را با نام لاویدا پلاس در چین معرفی کرده است. درحالیکه نسل قبلی این خودرو روی پلتفرم PQ34 فولکسواگن ساخته شده بود، لاویدا پلاس بر اساس پلتفرم جهانی MQB شکل گرفته و به همین دلیل حالا فاصلهٔ محوری آن ۷۸ میلیمتر و طولش ۶۵ میلیمتر نسبت به قبل افزایش یافته است.
در طراحی بیرونی لاویدا پلاس خصوصاً در نمای جلویی میتوان الهاماتی را از سدان پرچمدار آرتئون مشاهده کرد اما بااینحال هنوز هم ممکن است با سدان بزرگتر پاسات اشتباه گرفته شود. البته با وجود اینکه لاویدا پلاس نسبت به نسل قبلی بزرگتر شده اما هنوز هم کوچکتر از پاسات است. در نمای جلویی این سدان کامپکت آلمانی چراغهای باریکی به همراه جلوپنجرهٔ ذوزنقه شکل دیده میشود درحالیکه چراغهای عقب آن شباهت قابلتوجهی با نسل جدید جتا دارد.
در داخل لاویدا پلاس نیز ویژگیهای برجستهای وجود دارد که ازجملهٔ آنها میتوان به نمایشگر لمسی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، سیستم تهویهٔ دو منطقهای و غربیلک فرمان چندمنظوره با پوشش چرمی اشاره کرد. البته بسیاری از این ویژگیها صرفاً در تیپهای بالایی ارائه میشوند. طراحی داخلی خودرو نیز مانند تمامی محصولات فولکسواگن ساده و با خطوط صاف به همراه تریم دورنگ است.
طبق گزارشها، سدان کامپکت جدید مخصوص چین فولکسواگن با سه پیشرانهٔ مختلف بنزینی در این کشور عرضه خواهد شد. این موتورها شامل نمونههای ۱.۵ لیتری با ۱۱۶ اسب بخار قدرت، ۱.۲ لیتری توربو با ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱.۴ لیتری توربو با ۱۵۰ اسب بخار قدرت میشود. گیربکسها نیز بسته به موتور، پنج سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک هستند.
لاویدا پلاس برای اولین بار اواخر این ماه در نمایشگاه خودروی پکن امسال به نمایش عمومی درآمده و چند ماه بعد از اواسط تابستان در بازار چین عرضه خواهد شد درحالیکه عرضهٔ نسل قبلی نیز همچنان در کنار مدل جدید ادامه خواهد داشت. البته انتظار میرود لاویدا پلاس گرانتر از نسل قبلی خود باشد که هماکنون با قیمتی در حدود ۱۵ هزار دلار در چین عرضه میشود.
رضا
۲۷ فروردین ۱۳۹۷خوراک ایرانه.
احمد
۲۷ فروردین ۱۳۹۷زیباست….
نونشون حلالشون
مرتضی مقدم
۲۷ فروردین ۱۳۹۷با ارز رسمی این خودرو 63 ملیون تومن قیمتش میشه که اگه توی ایران تولید بشه با در نظر گرفتن هزینه های انرژی و حمل و نقل و … که در کشور ما یه مزیت محسوب میشه و هزینه دستمزد کارگر که خیلی بالاتر از چین نیست اصولا ارزونتر هم قابل تولید و عرضه خواهد بود.یعنی چیزی هم قیمت برلیانس h330 .و این رو هم در نظر بگیریم که قطعا ارزانترین خودروی فولکس در چین نیست.چرا پس ما خودروهای ساخته شده روی پلتفرم های قرن بیستم رو که حتی قدمت برخی به نزدیک چهل سال میرسه با قیمت خودروهای روز دنیا بخریم و مجبور باشیم بخریم؟این حمایت از تولید داخل نیست این ستم به من مصرف کنندست
محمد
۲۷ فروردین ۱۳۹۷اینارو باید وارد کنن . معلوم نیست وارد کننده ها چرا اینقدر ضعیف عمل میکنن
rezlot
۲۷ فروردین ۱۳۹۷چراغهای جلوش شبیه این لیفانه است
ایمان
۲۷ فروردین ۱۳۹۷لیفان ؟؟؟؟ کدوم لیفان ؟؟؟؟ ????
M3csl
۲۷ فروردین ۱۳۹۷لیفان؟؟؟!!!!!
من ک با دیدن چراغهای جلو یاد دوج چارجر افتادم.
Mohammadreza
۲۸ فروردین ۱۳۹۷لیفان ۸۲۰ منظورشونه فکر کنم. در یک نگاه گذرا شاید شبیه باشه
me84
۲۷ فروردین ۱۳۹۷.
عجب طراحی داری ماشینای فولکس. همیشه ساده، همیشه شیک.
رامتین
۲۷ فروردین ۱۳۹۷لاویدا کاملا الهام گرفته از جتا است نه آرتئون. در کل هم طراحی جالبی نداره و صرفا برای بازار چین هست. آرتئون بسیار بسیار بهتر و دقیقتر طراحی شده. آرتئون با موتور 2لیتری 268 اسبی و قیمت زیر 40هزار دلار میتونه وارد کشور بشه، همونطور که گلف gti با موتور 220 اسبی و قیمت 28000 دلاری چند ماه دیگه وارد خواهد شد که خبر خوبیه.
مهدی
۲۷ فروردین ۱۳۹۷خیلی جذابه.این باید بیاد ایران