فولکسواگن با معرفی نسخههای جدید GTS از هاچبک پولو و سدان ویرتوس کمی جذابیت را به بازار خودروی آمریکای جنوبی تزریق کرده است.
پیشنمایش این خودروها که در نمایشگاه سائوپائولو ۲۰۱۸ با کانسپت ویرتوس GTS شکل گرفته بود هماکنون آماده ورود به بازار برزیل در اوایل سال ۲۰۲۰ هستند. پولو GTS و ویرتوس GTS اولین خودروهای اسپورت بازار برزیل هستند که از پلتفرم MQB استفاده میکنند.
هر دو خودروی موردبحث از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری توربو با قدرت ۱۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متری استفاده میکنند. تنها گیربکس در دسترس نیز از نوع ۶ سرعته اتوماتیک است که نیروی پیشرانه را به چرخ های جلو منتقل میکند. وجود یک گیربکس دستی میتوانست گزینه خوبی باشد زیرا مدلهای GTS به عنوان نسخههای اسپورت و پرچمدار شناخته میشوند اما خب فولکس تصمیم گرفته چنین گیربکسی را در برزیل عرضه نکند.
فعلاً اشارهای به مشخصات عملکردی محصولات جدید فولکس نشده اما واضح است که پرفورمنس آنها نیز به پولو GTI اروپایی که پیشرانهی ۲ لیتری ۲۰۰ اسبی دارد پایینتر خواهد بود. نسخههای GTS در مقایسه با مدلهای استاندارد پولو و ویرتوس ظاهر تیزتری دارند که این امر به لطف چراغهای جلوی LED، سپرهای جدید، جلوپنجره با الگوی لانهزنبوری، عناصر قرمز و… میسر شده است.
ویرتوس GTS همچنین از اسپویلر مشکی براق و تریم مشابه روی سپر سود برده و در مدل پولو GTS نیز اسپویلر روی سقف، دو خروجی اگزوز و چراغهای عقب LED دیده میشوند. برخلاف کانسپت ویرتوس GTS که از رینگهای ۱۸ اینچی استفاده میکرد، نسخههای جادهای این خودروها از رینگهای ۱۷ اینچی استفاده میکنند.
داخل کابین ویرتوس GTS و پولو GTS نیز صفحهنمایش فعال و دیجیتال قرمز رنگ، صندلیهای اسپورت و چرمی، فرمان چرمی با دوخت قرمز، عناصر قرمز روی صندلیها، ورودیهای هوا، کفپوشها و… وجود دارد. هر دو خودرو کابینهایی با رنگ تیرهتری دارند.
واضح است که سطح تجهیزات این خودروها نسبت به نمونههای استاندارد پر و پیمان تر بوده و از جمله آنها میتوان به سیستم صوتی بیتس، انتخابگر حالت رانندگی، فعالکننده صدا و… اشاره کرد. هر دو خودرو در کارخانه Anchieta که امسال شصتمین سالگرد تأسیسش را جشن میگیرد تولید خواهند شد.
sina7
۱۲ آذر ۱۳۹۸مقایسه بشن با کوییک (تایپ?) آر
meysam
۱۲ آذر ۱۳۹۸به یزدان که گر ما خرد داشتیم الان این باید جای 405 و مشتقاتش تو ایران تولید میشد