سام کاویانی: اغلب آنانی که از دور یا نزدیک دستی بر صنعت دارند با مجموعهای به نام «ماموت خودرو» کمابیش آشنایند. مجموعهای که سالهاست به ساخت کانتینر برای خودروهای سنگین و نیمه سنگین اشتغال دارد و انصافاً در این وادی، نام نیکی را از خود به یادگار نهاده است. حال این مجموعه بر آن است که در مبحث خودروسازی نیز ورود کند و از بخت خوش توانسته با یکی از شهیرترین خودروسازان عالم عقد شراکت بندد؛ خودروسازی به نام فولکسواگن و مدلی به نام پولو، مدلی که قرارداد تولید آن نیز نهایی شده است.
پولو (POLO) یک خودروی سوپر مینی و از کهنترین ساختههای سازنده نامور خود به شمار میآید؛ خودرویی که برای نخستین بار، سال ۱۹۷۵ میلادی رونمایی شد؛ اما نسل فعلی و یا پنجمین سری از آن، که در دپارتمانهای داخلی شرکت با نام TYP 6R نامگذاری شده، ماه مارس سال ۲۰۰۹ میلادی و در نمایشگاه خودروی ژنو سوئیس پا به عرصه وجود نهاد. برای اولین بار از تاریخ حضور پولو، این مدل از فولکس توانست عنوان «خودروی سال ۲۰۱۰» قاره اروپا را از آن خود نماید. ضمن آنکه در نمایشگاه بینالمللی خودروی نیویورک همان سال، مقام «خودروی سال ۲۰۱۰ جهان» را نیز به حلقه افتخارات خود اضافه نمود.
نسل پنجم فولکسواگن پولو، در سال ۲۰۱۴ میلادی تحت عمل فیسلیفت قرار گرفت و در این میان، طرح سپرها و گرافیک داخلی چراغها دستخوش تحول و همزمان شاکله کابین نیز، نوسازی و بهسازی دگربارهای را به خود دید. تجهیزات نوینی چون صفحهنمایش لمسی بهصورت استاندارد در آن تعبیه و فرمان خودرو هم قالب نوینی را پذیرا شد. از سال ۲۰۱۵ میلادی بدین سوی، سامانههای اندروید و CARPLAY نیز به دیگر تجهیزات داخلی این کوچک ژرمنی ملحق شدند. فولکسواگن پولو در فرمهای متفاوتی از بدنه اعم از سه و پنج درب هاچبک و نیز سدان تولید میشود. نسخه سدان آن نیز با نام VENTO در ممالکی چون روسیه و هند عرضه میشود. بهتمامی اینها نسخه کراس را هم باید افزود که در جای خود، از طرحی سخت گیرا و دلپسند بهره میبرد. انواع نسخههای پولو عمدتاً در کشورهای همچون برزیل، هندوستان و روسیه به تولید میرسند. البته کماکان نسلهای پیشین آن نیز در برخی دیگر از ممالک در حال ساخت است.
طیف بسیار متنوعی از پیشرانهها از کمبنیه تا توانمند، قوای محرکه این هاچبک نامآشنای آلمانی را ساپورت میکنند. پیشرانههای بنزینی عبارتاند از: سه سیلندر یک لیتری در دو نسخه تنفس طبیعی به توان ۶۰ و ۷۵ اسب بخار، یک لیتری توربو شارژ (TSI) در دو نسخه ۹۵ و ۱۱۰ اسب بخاری، ۴ سیلندر ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی به توان ۷۴ اسب بخار، ۱.۲ لیتری توربو شارژ (TSI) در دو نسخه ۹۰ و ۱۱۰ اسب بخاری، چهار سیلندر ۱.۴ لیتری تنفس طبیعی به توان ۸۵ اسب بخار، ۱.۴ لیتری توربو شارژ (TSI) به توان ۱۴۸ اسب بخار، ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی به توان ۱۰۵ اسب بخار و درنهایت ۱.۸ لیتری توربوشارژ (TSI) به توان ۱۹۲ اسب بخار. پیشرانههای دیزلی نیز شامل: سه سیلندر ۱.۴ لیتری توربوشارژ (TDI) در سه نسخه ۷۵، ۹۰ و ۱۰۵ اسب بخاری و ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو شارژ (TDI) در یک نسخه ۹۰ اسب بخاری.
با نگاهی به گستره وسیع پیشرانههای مورد استفاده در پولو، این خودرو را میتوان از زمره گزینههایی دانست که توان پوشش دهی به اکثر سلایق را داراست.
به لحاظ سیستم انتقال قدرت، این خودرو بسته به بازارهای هدف با گیربکسهای ۵ و ۶ سرعته دستی و ۶ سرعته خودکار و نیز ۷ سرعته خودکار (DSG) عرضه میشود.
طرح بدنه
گرچه پولو به ذات، از طرح سادهای بهره میبرد و در آن کمتر ردپایی را از زرقوبرق همتایان اروپایی و آسیاییاش میبینیم ولی بهواقع، پیکره آنچنان محکم و با استوار قالبریزی شده که هر چه در آن دقیقتر میشویم ناخودآگاه بیشتر به آن عشق میورزیم!
طراحی بدنه این کوچک ژرمنی کاملاً از برادر بزرگتر خود، یعنی «گلف» الهام گرفته و از همین رو در نزد برخی از صاحبنظران به بچه گلف معروف است. در بدنه آن خطوط تیز و نرم در تلفیق با یکدیگر، تناسب بیمانندی را فراهم آوردهاند، تناسبی که در ساختههای این دوران کمتر شاهد آنیم.
در جلوپنجره، بسته به تیپ مورد سفارش، نوارهای نازک پلاستیکی یا کرومی را میبینیم که در میانهشان نشان شرکت دلبری میکند. بخش زیرین سپرها نیز، زهوارهایی چند را در دل خود جای داده است، زهوارهایی که با ظرافتی هر چه تمامتر با مه شکنهای چپ و راست آن ادغام شده و جذابیت خاصی را به پیشانی این خودرو هدیه دادهاند. در نیمرخ، طرحی اسپرت و در عین حال عضلانی را شاهدیم که به همراه برجستگیهای روی دربها نمای این بخش را از سادگی صرف خارج نمودهاند. تناسب اندازه شیشههای پنجرهها با فلز دربها نیز نکته شایان توجهی دیگری است که در این خودرو کاملاً رعایت شده، زیرا در سالهای اخیر آنچنان فاصله دربهای خودرو با سقف نزدیک و از ارتفاع شیشهها کم شده است که گاهی وقتی آدمی برخی از خودروهای مدرن روز را میبیند احساس خفگی و نفستنگی به او دست میدهد!
در عقب، یک سبک سنتی را شاهدیم، سبکی که سالهاست به تواتر در اکثر ساختههای فولکسواگن مشاهده میشود اما هیچگاه از جذابیت آن چیزی کسر نشده است. چراغهای برجسته با طلقی پررنگ و یک شیشه بزرگ و نیز سپری نسبتاً کوچک که در کنارههای آن دو مه شکن جذاب جای گرفته، در نسخه هاچبک پولو، یک فولکس با اصالتی دیرپا را نوید میدهند و در نسخه سدان که یک صندوق هم به آن ملحق شده، نمایی از یک سدان محافظهکار و توانمند.
درمجموع، پولو واجد طرحی است بااصالت، زیبا و با چارچوبی محکم که شاید عنوان «SENSIBLE» و یا همان «معقول» که سایت AUTOEXPRESS برای توصیف آن به کار برده، بهترین تعریف برای آن باشد. طرحی که در عین حال، توان جذب اکثر تیپها و گروهای سنی را داراست.
کابین
همچون بدنه، کابین پولو نیز بسیار ساده و در عین حال کاربردی قالبریزی شده است. شاکله آن به دیگر ساختههای این شرکت کاملاً شباهت دارد و در آن مقولاتی چون کیفیت و ارگونومی نسبت به دیگر ویژگیها برجسته تراست. مواد نرم و باکیفیت نیز در جایجای آن دیده میشوند و از این لحاظ با بهترینهای بازار قابل قیاس است. ضمن آنکه مونتاژ مثالزدنی ژرمنی هم جای هیچ گله و شکوهای را باقی نگذاشته است. برخی از سایتهای خودرویی معروف چون WHAT CAR? بریتانیا کیفیت کابین پولو را در حد «عالی» ارزیابی نمودند.
اکثر سایتهای خودرویی، فضای داخل کابین این خودرو را جادار و وسیع ارزیابی نمودند ولی معدودی از آنها، فضای عقب آن را نسبت به مابقی رقبا، اندکی کمتر میدانند. گنجایش صندوقعقب نسخه هاچبک این خودرو معادل ۲۸۰ لیتر است و نسخه سدان نیز معادل ۴۵۵ لیتر.
ایمنی
به لحاظ ایمنی، فولکسواگن پولو خودرویی سخت ایمن و مطمئن است و در همان اوان کار توانست ۵ ستاره را از موسسه ایمنی EURONCAP اروپا دریافت نموده و رتبه ممتازی معادل ۹۰ درصد را برای سرنشینان بزرگسال خود فراهم نماید. تمامی نسخههای اروپایی این خودرو بهطور استاندارد به ۶ عدد کیسه هوا و سامانههایی چون ضد بلوکه ترمز، کنترل پایداری، کنترل ایستایی خودرو در سراشیبی و مهارکننده پشتسری صندلیها در هنگام تصادف و… مجهز هستند. البته حجم این تجهیزات در نسخههای عرضه شده در بازار کشورهای حوزه فارس، عمدتاً کمتر است، مثلاً تعداد کیسه هوا در نسخههای سدان پولو که در این بازارها عرضه میشود، به ۲ عدد کاهش یافته است.
پیشرانه
هنوز شرکت ماموت خودرو در مورد نوع بدنه و پیشرانهای که قرار است که پولو با آن در ایران مونتاژ شود اظهارنظری نکرده است اما اگر تنها به نسخه سدانی که فعلاً در بازار کشورهای حوزه خلیجفارس عرضه میشود اکتفا کنیم، این نسخه به یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی به توان ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۵۳ نیوتن متر مجهز است. پیشرانه مذکور قادر است در عرض ۱۲.۱ ثانیه سرعت این خودرو از سکون به صد کیلومتر بر ساعت برساند و سرعت نهایی معادل ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت را برای آن به ارمغان بیاورد. مصرف سوخت ترکیبی این نسخه معادل ۷ لیتر در هر یکصد کیلومتر مسافت است. این نسخه از پولو به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک مجهز است.
به گواهی برخی کارشناسان خودرویی، پولو از فرمانی دقیق و نرم، کلاچی نرم و ترمزی قوی و نیرومند بهره میبرد و شتاب گیری آن مثل اکثر محصولات فولکسواگن بدون مکث و آنی صورت میپذیرد. سایت AUTOEXPRESS هم اینگونه آن را توصیف نموده است: با آنکه اندکی “بادی رول” در بدنه آن مشاهده میشود اما از چسبندگی خوبی در جادهها برخوردار است و در سرپیچهای متوسط نیز هیچگونه بیقراری از خود نشان نمیدهد. دید رو به اطراف آن نیز مناسب است که این خود اطمینان مضاعفی را به راننده در هنگام راندن در جاده القاء میکند.
تجهیزات
نسخه صادراتی پولوی سدان ۱.۶ لیتری در بازار کشورهای خلیجفارس از امکاناتی ازجمله کروز کنترل، پوشش چرمی فرمان و سردنده و ترمزدستی، فرمان الکتریکی، تهویه مطبوع اتوماتیک ، سنسور پارک، استراحتگاه دست جلو، چراغهای روشنایی اتوماتیک، چراغهای مه شکن جلو و عقب، سیستم صوتی با قابلیت CD و MP3 با ۴ عدد بلندگو، جلوپنجره کرومی، رینگهای آلومینیمی ۱۵ اینچی و… برخوردارند. این نسخه در ارقامی بین ۵۷,۵۰۰ الی ۶۳,۹۰۰ درهم در امارات به فروش میرسد اما نسخه هاچبک پولو با پیشرانه ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی که ۷۴ اسب بخار قدرت دارد در بازار هند، بسته به تجهیزات رفاهی، بین ۵۵۲ الی ۷۳۷ هزار روپیه فروخته میشود که معادل دلاری آن بین ۸,۱۴۰ الی ۱۰,۸۷۰ دلار است.
داوری
ماموت خودرو بهعنوان نخستین منتخب فولکسواگن در ایرانزمین مسئولیت سنگینی را بر عهده دارد. این سازنده نوپای خصوصی، از سویی باید به تجهیز و تحکیم مواضع تولیدی خود بپردازد و از سویی دیگر نیز، مدل پولو را به بهایی رقابتی به بازار عرضه کند، بهایی که بتواند فرصت عرضاندام را برای آن در برابر رقبایی همچون پژو ۲۰۸ و هیوندای i20 فراهم سازد، رقبایی که از جنبههای کیفیت، زیبایی و آپشنهای رفاهی دست پری داشته و در عین حال، سخت جذاب و جوانپسند نیز هستند.
منابع:
AUTOEXPRESS.CO.UK
CARWALE.COM
WIKIPEDIA.ORG
و…
مانی
۱۷ دی ۱۳۹۵قسمت ،I20 که فضایی بالا رفت!ببینیم ماموت چطوری وارد میشه.تعریف مدیر شرکت ماموت رو شنیدم مدیریتش تو مجموعه خودش میگن عالیه خودش هم به آلمان رفت و آمد داره.امیدوارم تو بحث قیمت گذاری به دنبال سود کلان نباشه.
Mehr
۱۷ دی ۱۳۹۵ماموت تا الان خودروساز نبوده و خط تولیدی هم نداره؟ درسته؟
با این اوضاع فک کنم باید دو سالی منتظر باشیم حداقل!
حسین
۱۷ دی ۱۳۹۵فک کنم ماموت تریلی هم وارد میکرد!؟؟
amin
۱۸ دی ۱۳۹۵ماموت کشنده های اسکانیا رو تو ایران تولید میکنه.کارخونه اش هم تو مسیر قزوین به زنجان هستش
peyman
۱۷ دی ۱۳۹۵واقعا نسبت به ایمنی و امکاناتش قیمتش عالی هست.فول اپشنشو مثلا بزاریم یازده هزار دلار بازم خیلی عالیه
peyman
۱۷ دی ۱۳۹۵ایران هم بیاد درسته بالای چهل میلیون قیمتش شاید باشه و خودم نتونم بخرم ولی از اینکه ببینم مردم کشورم ماشین ایمن و به روز سوار میشن برام دلگرم کننده هست
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۷ دی ۱۳۹۵آفرین.
👏👏👏👏👏
چه قدر خوب گفتی.
امیدوارم شرکت ماموت ما رو ناامید نکنه.
برای خودم نمیگم.
من فعلا پول ندارم.
برای کسایی میگم که با سختی 20 سال از زندگیشون رو زحمت کشیدند و الان 2 قرون جمع کردند. اینا حقشونه ماشین خوب سوار شند. مگر چند بار میخوای زندگی کنی؟
Ali
۱۷ دی ۱۳۹۵درست مثل پدر من که دست نگه داشتیم برای اومدن یه همچین ماشین هایی البته شرایطی نه نقدی
پرهام
۲۰ بهمن ۱۳۹۵مدیریت ماموت عالیه من با اقای فردوس یک اشنایی از دور دارم و معاونشون رو میشناسم و باهاشون که صحبت کردم گفت ۱۴ مدل فولکس تو راه ایران که قرار ۵۰ ۵۰ ساخته بشه قطعات و کم کم صادرات شرکت ماموت تو هر زمینه که وارد شد فوق العاده عمل کرد و چندین کارخونه تو دوبی استرالیا و دانمارک دارند
رامتین
۱۷ دی ۱۳۹۵من خودم منتظر فولکس جتای جدید هستم که شاید به ایران بیاد. جتا یک موتور 170 اسبی و یه نسخه220 اسبی داره. از طرفی شنیدم مزدا3 جدید مدل 2017 هم در ایران خواهد آمد که 160اسبه. در رنج قیمتی150میلیون، با وجود النترا و سراتو و همچنین مگان جدید و مزدا3 جدید و فولکس جتا، انتخاب اولم جتا و بعد مزدا3 خواهد بود. بالاخره بهتره آدم تصمیم درست بگیره و بهترین خودرو را با مشورت دوستان انتخاب کنه. (گرچه نسخه فولکس جتا gli که 220 اسبه هم احتمالش کمه بیاد ایران و هم بیاد قیمتش باید حدود 180تومن باشه!)
كوروش
۱۷ دی ۱۳۹۵خدا کنه عقلانی عمل کنند و مثل i20 قیمت گذاری نکنند فولکس بسیار بسیار از رقیبانش توی ایران قدرتر هستش بشرط خدمات و قیمت گذاری مناسب من خودم شخصا اگر وارد بشه و قیمتش معقول باشه انشالله می گیرمش
البته عشق من گلف هم شاید تولید بشه که اونم بستگی به قیمت این داره
reza-a
۱۷ دی ۱۳۹۵ماشین خوب و از شرکت سازنده خوب
خوشحالم که داره میاد ایران
Madjid R8
۱۷ دی ۱۳۹۵امیدوارم این مقدمه ای باشه برای پا گرفتن فولکس واگن در ایران.
Cvm
۱۷ دی ۱۳۹۵من خیلی این ماشین رو روندم البته نسخه دیزلش.در یک کلام عالیه
امیدوارم با قیمت معقول و تجهیزات بالا به اینجا بیاد
ME
۱۷ دی ۱۳۹۵اگه مردونگی به خرج بدن می تونن با قیمتی زیر 60 و حتی حدودا 50 ارائه بدن که با قیمت 10 هزار دلاری که گفتید چیز عجیبی که نیست هیچ، حتی باید پایین تر از اینام باشه ولی با قیمتای فضایی که داریم می بینیم همین 50 هم ملت راضی ان.
i20 هم با قیمتی که داره رقیب خودشه و بس! مطمئنم تو بدترین حالت، فول ترین نسخه 208 ده تومن کمتر از i20 باشه، حتی همین پولو هم احتمالش کم نیست ارزون تر باشه به نسبت. رقیب اینا هم از لحاظ قیمت i10 هست که در واقع رو کاغد توان رقابتی نداره!
محمد
۱۷ دی ۱۳۹۵مطمئنا بالای ۶۰ میلیون قیمت گذاری میشه . همین چند روز پیش قیمت آی ۱۰ اعلام شد که چیزی نزدیک به ۷۲ میلیونه اونم از برندی مثل هیوندایی و نه فولکس واگن….
ShoMpeT
۱۷ دی ۱۳۹۵این کامنت ها آدم رو یاد افرادی میندازه که ۷-۸ سال پیش گوشی چینی ۱۰۰ هزار تومانی میگرفتن دستشون و میگفتن ببین چه امکاناتی داره! کار ما به کجا کشیده که هیوندایی شده برند و فولکس در مقابلش ارزشی نداره!
مقایسه این دو از نظر من مثل مقایسه پلاستیک (هیوندایی) با نقره میمونه!
موفق باشید
حسيني
۱۷ دی ۱۳۹۵قیمت خودرو با نرخ دلار حداکثر 44 م میشه باید امیدوار بود که در قیمت گذاری انصاف رعایت بشه و سود جمعی مردم را در نظر بگیرن البته فقط امیدوار
سیاوش
۱۷ دی ۱۳۹۵55 میلیون هم بخوره میارزه انصافا امکاناتش کامله
مطمئن باشید براحتی پژو و هیوندای رو از پیش رو برمیداره مردم ما ماشین شناسن میدونن چی بخرن
بشرطی که نمایندگی دندون گردی نکنه مطمئن باشید اگه با قیمت معقول بیاد با بازار
تشنه خودرو با کیفیت ایران رکورد شکنی میکنه
ShoMpeT
۱۷ دی ۱۳۹۵به سلامتی
Tadano
۱۷ دی ۱۳۹۵شرکت ماموت در حال حاضر ۲ برابر نیازش کارگر و کارمند داره اینو من به چشم خودم دیدم خرج بسیار زیاد برای فضای سبز و… با این روند و مخارج هزینه تولیدش بالا میره دیگه روزگار اینکه تعداد باغبون و آشپز و آبدارچی و کارمند بیکار از کارگر مفید بیشتر باشه گذشته.
حمیدرضا
۱۷ دی ۱۳۹۵بالاخره فولکس هم وارد شد این مدل قطعا از نظر آپشن از هیوندای عقب هست ولی از نظر طراحی این ماشین و 208 خیلی با کیفیت تر از هیوندای هستن حالاباید صبر کرد و دید که با چه موتور و امکاناتی وارد میشه و چه قیمتی میخوره امیدوارم منطقی باشه که چند نفر بتونن ماشین خوب سوار شن من که تا ده سال دیگم دستم بهشون نمیرسه
nimnova
۱۸ دی ۱۳۹۵امیدوارم شرکت ماموت با انتخاب قیمت معقول و مناسب هم به خوش نامی خودش ادامه بده، هم چهره محصولات فولکس واگن رو این بار به صورت مونتاژ داخل خوب نشون بده. بی شک با قیمت مناسب فروش هم بالا می ره و به مراتب سود بیشتری هم عاید مونتاژکار خواهد شد. مردم هم از یک خودرو ایمن و با دوام آلمانی لذت می برند
امیرمحمد
۱۸ دی ۱۳۹۵با تعرفه واردات 60 درصدی و قیمت 40 میلیونی نزدیک 64 تموم میشه !
خیلی بعیده زیر 70 باشه که اگر باشه قطعا موفقه !
amin
۱۸ دی ۱۳۹۵من سال 85 یه فولکس گل نقره ای خریدم و تا سال 89 داشتم.واقعا تجربه خیلی خوبی برام بود البته لوازمش خیلی گرون بود.یادمه یه بار تو شمال سوار قایق سوییچ از جیبم افتاد تو دریا و با توجه به اینکه سوییچ یدک رو هم گم کرده بودم یادمه که سال 87 مجبور شدم 700 هزارتومن تو نمایندگی شیخ بهایی بدم و کل مجموعه قفل هارو عوض کنم.!!!!من تجربه و خاطره عالی ای از این ماشین دارم و واقعا اگر الان یکم پرستیژ اجتماعی این خودرو پایین نیومده بود باز این ماشین رو میخریدم.تو ذهنم دید بسیار بسیار مثبتی نسبت به فولکس واگن ایجاد شد و همیشه خواهد ماند
Ehsan
۱۸ دی ۱۳۹۵بستگی به قیمتی داره که میخوان بزارن اگه زیر شصت میلیون باشه فوق العادس حتی تا زیر هفتاد میلیون هم معقوله.البته تو بازاری که I20 رو اونجوری قیمت میزارن بعید میدونم قیمت اینو هم مناسب اعلام کنن.
رامتین
۱۸ دی ۱۳۹۵بنظرم قیمتش حدود 70 خواهد بود. البته اگر مدل 148 اسبی را با قیمت 80 یا 192 اسبی را با 100تومن هم بدن عالیه.آی20 جلوش صفره.
محمد
۲۳ دی ۱۳۹۵لیفان X50 ر بازار های جهانی 9 الی 10 هزار ددلار قیمت داره
و باتوجه به اینکه این خودرو 10 هزار دلار قیمت داره باید قیمتی کمتر از 55 میلیون داشته باشه تا متناسب باشه اگه از 60 میلیون بیشتر باشه هم درسته میارزه با توجه ب فولکس بودنش اما خوب الکی گرون خواهد بود
Turaj
۲۶ دی ۱۳۹۵امیدوارم در این خصوص صاحب ماموت که اقای فردوس باشند دوباره ادم های خودروسازهای دولتی و غیره را اتوبوسی وارد کارخانه خود نکنند تا مثل تریلرسازیشون خراب نشه!!!!
علیرضا
۱۸ اسفند ۱۳۹۵با سلام من در مجموعه ماموت فعالیت دارم . مطمئن باشید در بحث تولید و خدمات پس از فروش ماموت دست کمی از ایرانخودرو و سایپا نخواهد داشت و چه بسا از آنها نیز عملکرد بهتری داشته باشد . این را بر اساس تجربه شخصی در این مجموعه عرض میکنم در حال حاضر در خدمات پس از فروش خودرو های سنگین رتبه 1 را در سطح کشور به خودش اختصاص داده است و در تولید خودرو نیز در شهرک کاسپین، کارخانه تولید اسکانیا در ایران را دارد و در خدمات پس از فروش نیز با درایت مهندس دزفولیان مدیریت محترم عامل شرکت ماموت دیزل خدمات گسترده و درجه 1 را درسطح کشور ارائه می کند .
سیاست کلی این مجموعه بر اساس رضایت مشتری ، رضایت کارکنان و رضایت نمایندگان بنا نهاده شده است . در نهایت خدمت شما عرض میکنم آماده باشید تا با تعریف جدیدی از کیفیت محصول و خدمات پس از فروش در ایران آشنا بشوید .
این مطلب را هم عرض کنم من به زودی از این مجموعه جدا خواهم شد و این مطالب بدون تعصب و تبلیغات عنوان شد . برای تمام همکارانم نیز در این مجموعه آرزوی توفیق روزافزون دارم .
مصطفی
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ببخشید یعنی ایران خودرو و سایپا خوبن ؟!!
من که یه کار برای تیم مارکتینگشون انجام دادم باهام خیلی بی ادبانه برخورد کردن و پولشم ندادن و الان پیگیرم ولی فکر نکنم بجایی برسم . چون به حرف مسئول تبلیغات آقای حسن زاده اعتماد کردم و وقتی گفت نمونه تائیده بقیه رو طبق نمونه انجام دادیم . حالا خانم نوریان رئیس ایشون میگن نه تائید نکردیم و پولی هم نمیدیم !!
مصطفی
۲۴ اسفند ۱۳۹۵سلام
از مطلب خوشم اومد . هم فنی بود هم قابل فهم عامه . ولی علت اینکه اومدم این صفحه این بود که همین پریروز یه سفارش چاپی تحویل ماموت خودرو دادم که طبق نمونه اولیه تائید شده خودشون بود ولی با کمال بی مسئولیتی گفتن که بدردمون نمیخوره و پولتو نمیدیم . امیدوارم اونایی که ماشین تحویل ملت میدن اینا نباشن
احسان
۶ فروردین ۱۳۹۶بنظرمیرسه ماشین خوبی باشه عزیزان من تو مجموعه بزرگ ماموت شاغلم و ازمدیران این شرکتم ماموت همواره درصنعت خوب وبلکه عالی واردشده ولی بابتش پول خوب هم میگیره.بعنوان مثال الان تودنیاتنهاکانکسی که بیمه میشه کانکس ماموته واین یکی ازتولیدات ماموت هستش
بنده خدا
۶ اردیبهشت ۱۳۹۶قیمت، پیشرانه مناسب ، شرایط اقساطی، میتونه موفقییت شرکت رو تضمین کنه ولی من به هیچ کدوم از موارد بالا خوش بین نیستم چون بالاخره اینجا اییییییییییییییرانه مگه میشه دزدی، کم فروشی، دروغ،خیانت در امانت نداشت اگه هم بخوای خوب باشی دیگران( ایران خودرو،سایپا،………..)نمیگزارند.