فولکسواگن میخواهد تأمین باتری خودروهای الکتریکی را با تأسیس ۶ کارخانه جدید در اروپا تضمین کند. این سایتهای تولید باتری به فولکسواگن کمک خواهند کرد تا به مقیاس صنعتی قابل قبولی رسیده و قیمت مهمترین و گرانترین قطعه خودروهای الکتریکی را کاهش دهد.
غول خودروسازی آلمان امروز در رویداد “روز قدرت” خود علاوه بر نمایش تکنولوژیهای آتی محصولات الکتریکی خود چنین هدفی را اعلام کرد. کارخانههای موردبحث باتریهایی تولید خواهند کرد که دارای سلولهایی با طراحی جدید بوده و تا سال ۲۰۳۰ در ۸۰ درصد محصولات الکتریکی گروه فولکسواگن بکار خواهند رفت.
سلول باتری یاد شده در سال ۲۰۲۳ عرضه میشود و برای تولید و بازیافت راحتتر طراحی خواهد شد. این خودروساز آلمانی امیدوار است طراحی جدید سلول باتری در نهایت باعث کاهش حداکثر ۵۰ درصدی قیمت باتری خودروهای الکتریکی پایه شده و این میزان کاهش قیمت در کلاس خودروهای تولید انبوه به ۳۰ درصد نیز برسد.
یکی از مدیران فولکس گفته است:
ما به دنبال کاهش هزینه و پیچیدگی باتری و درعینحال افزایش شعاع حرکتی و پرفورمنس آن هستیم. این حرکت در نهایت باعث دستیابی به حملونقل الکتریکی ارزانقیمت خواهد شد.
باتریهای موردبحث در ۶ گیگافاکتوری در سراسر اروپا ساخته خواهند شد. فولکسواگن اظهار داشته وقتی کار ساخت کارخانهها تمام شود در سال معادل ۲۴۰ گیگاوات ساعت باتری تولید خواهد شد که برای بهکارگیری در بیش از ۵ میلیون خودروی فولکس ID.3s کفایت میکند.
دو گیگافاکتوری اول در آلمان و سوئد تأسیس خواهند شد. کارخانه سوئد اقدام به تولید باتریهایی با تیراژ کمتر و قیمت بالاتر برای برندهای لوکس این غول خودروسازی خواهد کرد درحالیکه کارخانه آلمان در ابتدا سلولهای باتری جدید را خواهد ساخت.
فولکس میگوید سلول جدید باتری با دید بهبودهای آتی طراحی شده است. اگرچه باتریهای موردبحث از نوع حالتجامد نخواهند بود اما برای استفاده از تکنولوژیهای مدرن آتی طراحی شدهاند. این شرکت میگوید طبق انتظارات تکنولوژی باتری حالتجامد در سالهای آینده و پس از عرضه سلولهای جدید آماده خواهد بود.
فولکسواگن همچنین به دنبال همکاری با کمپانیهای انرژی به منظور بهبود زیرساختهای شارژ در اروپاست. این خودروساز میگوید به دنبال تأسیس ۱۸ هزار جایگاه شارژ سریع در اروپا تا سال ۲۰۲۵ میباشد.
هربرت دایس مدیرعامل گروه فولکسواگن میگوید:
حملونقل الکتریکی کسبوکار اصلی ما شده است. ما در مسابقه تولید بهترین باتری و بهترین تجربه مصرفکننده در عصر حملونقل بدون آلایندگی جزو برترین ها هستیم.
محمد حسین
۲۷ اسفند ۱۳۹۹کسی می دونه عمر این باتری های مورد استفاده در ماشین های الکتریکی چقدر هست ؟
براساس همون سیکل شارژ و دشارژ سنجیده میشه ؟
قابل بازیافت هست ؟
??BMW Germany??
۲۷ اسفند ۱۳۹۹خیلی عالیه
باتری های جدید دارای شعاع حرکتی بیشتر و پرفورمنس بهتر خواهند بود
فولکس واگن اگه همینطور به تلاش های خودش ادامه بده میتونه جزو برترین الکتریکی سازها بشه
البته همین الان هم هست
با ساختن این ۶ گیگافکتوری فولکس واگن و زیر برند های اون دیگه از نظر تامین باتری مشکلی نخواهند داشت
زمان شارژ هم قطعا کاهش پیدا میکنه
ATa
۲۷ اسفند ۱۳۹۹این دست خبرها showman بازی های برندهای گران فروش اروپایی هست جهت جلب توجه… به طور کل اروپایی ها نواور در زمینه های بنیادین نبودند بلکه بعد از عمومی شدن پتنت نهایت به ارتقا جزی دست اوردهای موجود پرداخته اند. دانش بنیادین با بزک کردن تفاوت داره. اینکه دوتا هیتر روی برفپاکن ها نصب کنی یا بهبود سیستم صوتی از هارمان به بوز و چراغ های پیچ محور تفاوت ها داره با کاری که تسلا انجام داد (موتورهای الکتریکی توسعه زیر ساخت و سیستم های خودران). کانسپت کپی ترینیتی پروجکت فولکسواگن که قراره 2025 رونمایی بشه همین امسال توسط لوسید رونمایی می شه. دهه پیش رو اگر خبری هم باشه از امریکایی ها و در راس تسلا خواهد بود چون بحث دانش بنیادین هست نه ارتقا جزییات.
پویان
۲۷ اسفند ۱۳۹۹خواب دیدی برادر .اروپا دانش بنیان نیست ؟شوخی میکنی.
اتفاقا اروپا خیلی بیشتر از امریکا دانش بنیانه ولی به خاطر ساختاراقتصادی مثل مالیات بالا و کنترل دولتها و…. خیلی نمیتونه به تولید انبوه صنعتی برسه.
هلند به اندازه چند استان ما نیست .ولی نزدیک 100 میلیارد دلار صادرات محصولات کشاورزی داره
Avan
۲۷ اسفند ۱۳۹۹یادمه اون موقع که تازه گوشی موبایل اومده بود یه گوشی تاشوی سامسونگ بدون امکانات خاص حدودا دو برابر حقوق ماهانه یک کارمند بود اما در سالهای گذشته( قبل از سقوط ارزش ریال) گوشی های با امکانات بالا را با قیمت مناسب می شد خرید. فناوری به سرعت پیشرفت می کنه و هزینه و امکانات نرم افزاری و سخت افزای ترقی می کنه و ارزانتر میشه.احتمالا در کمتر از ده سال آینده خودروهای برقی از بنزینی ارزانتر بشود.
علی
۲۷ اسفند ۱۳۹۹۱۰ سال اوج نا امیدی هست زمانی که تسلا گفته کمتر از یک سال دیگه خودرو ۲۵ هزار دلاری را وارد بازار میکنه و فولکس هم گفته تا 6 سال دیگه و به احتمال زیاد چینی ها هم تا ۳ سال دیگه با قیمت خیلی پایینی برقی تولید کنند
Elmiraj
۲۷ اسفند ۱۳۹۹فولکس واگن در این رویداد فقط رتبه چندمی بودن خود را در آینده ثابت کرد… ( کل مراسم هم که کپی battery day تسلا بود )
۲۴۰ گیگاوات ساعت در سال ۲۰۳۰ ….!!!!!
.
.
.
فقط گیگافاکتوری برلین که بیخ گوش فولکس واگن هست ۲۵۰ گیگاوات ساعت را تا پایان سال ۲۰۲۳ پشتیبانی میکنه ، فاز اول بخش باتری آن که به تازگی مجوز احداث گرفته ظرفیتی معادل ۱۰۰ گیگاوات خواهد داشت ، اونم تا یک سال و نیم آینده….
جالبتر اینکه ظرفیت بخش باتری گیگافاکتوری تگزاس که به Tera factory هم معروفه در سال ۲۰۲۴ به یک ترا وات ساعت خواهد رسید…
بنابر اعلام تسلا در battery day تا سال ۲۰۳۰ مجموع ظرفیت تولید باتری بخش اتومبیل و انرژی تسلا به ۳ ترا وات ساعت خواهد رسید…
پویان
۲۷ اسفند ۱۳۹۹شما همونی همش میگفتی فلان روز سپتامبر طوفان واقعی باطری تسلا اتفاق می افته .دیدیم چی بود اون طوفان.
gac motors چین چند ماه اینده باطری با فناوری گرافن خودش رو معرفی میکنه .اون موقع خیلی معادلات عوض میشه
Elmiraj
۲۷ اسفند ۱۳۹۹اگر بخوام مو به موی battery day تسلا را با همین power day فولکس واگن را اینجا تشریح کنم ۳ سال دپرس میشی…
تعجب زیاد واس سلامتی بچه ها خوب نیست…
پویان
۲۷ اسفند ۱۳۹۹تعریف بی چون و چرا از یه چیز هم کار بچه هاست .
با یه شکلات دادن کافیه .البته بعضی بچه ها شکلات هم نمیخوان .
وجدانا هیچ کارمند یا سهامدار تسلا مثل تو امیدوار نیست
بهزاد
۲۷ اسفند ۱۳۹۹داداشی اینقدر زود راجب چیزهایی که کاملا اطلاع نداری بی جهت نقد نزنید.
به غیر از vw الان سه شرکت شرقی catl و LG و پاناسونیک مشغول ساخت کارخانه های تولید باتری در اروپا هستند و احتمالا سامسونگ هم اضافه بشه و همینطور یک شرکت فرانسوی فعال که اسمش یادم نیست هم تاسیسات خودشو داره آماده میکنه و چندین شرکت دیگر.
وقتی ظرفیت تولید باتری براساس تیراژ خودرو چیده میشه کجاشو شما نقد میکنی؟!
نمیدونم کدام طرف احمق تشریف دارن اما اینو میدونم اگر ظرفیت تولید بیش از نیاز بازار باشه آخرش ضرره مگر اینکه ظرفیت اضافه برای سایر مصارف تولید بشه.
یکسری مسائل در صنعت خودرو برای شما هنوز حل نشده چون نمیدونید تقاضا در مورد خودروهای برقی یک شبه ایجاد نمیشه و یک روند چند ساله ست و نمیشه همین الان 5 میلیون خودرو تولید کرد و فروخت.
تولید کنندگان،تامین کنندگان یا به اصطلاح ساپلایرها وقتی در یک منطقه قراره سرمایه گذاری کنند با یک سری هماهنگی ها که توسط اتحادیه خودشون انجام میشه پا پیش میزارن و جوری برنامه ریزی میشه که میزان تولید فراتر از نیاز بازار نباشه وگرنه این پنج ، شش تولید کننده باتری هرکدام با میلیاردها دلار سرمایه با حداکثر ظرفیت اقدام به تولید کنند حتما چند شرکت دچار مشکل فروش و مالی خواهند شد و همچنین قوانین ضد انحصار که همواره سعی میکنه در تولید شرکت های خارجی بالانس ایجاد کنه و نزاره یک شرکت بیش از حد قدرتمند بشه و اشتیاق برای سرمایه گذاری پابرجا باشه.
شما کافیه به صنعت کشاورزی اروپا نگاه کنید که کمترین میزان اضافه تولید یا کمبود محصولات داره و همواره میزان و نوع و فصل تولید توسط اتحادیه ها هماهنگ میشه و برعکس ایران که بسیاری از محصولات نه مقدار تولید درستی داره نه فصول ارائه محصول و هر کی برای خودش کار میکنه و همواره قیمت ها صعودی و نزولی ست.
Elmiraj
۲۷ اسفند ۱۳۹۹هر سه شرکت در حال ساخت کارخانه در آمریکا هست هر چند سالهاست برای تسلا باتری تامین میکنند .
هفته گذشته lg اعلام کرد ۴.۵ میلیارد دلار برای تامین باتری های ۴۶۸۰ تسلا و اولتیوم جنرالموتورز در تنسی سرمایه گذاری خواهد کرد .
قبل از این هم از سپتامبر سال گذشته تاکنون پاناسونیک و lg اعلام کردن خطوط تولید خود را تا q4 امسال جهت تامین سلولهای ۴۶۸۰ تسلا سازگار خواهند کرد تا در کوتاه مدت سلولهای لازم برای پک های بزرگ Semi و CyberTruck تامین بشه .
.
در ضمن این ۳ تراواتی که فکر میکنی برای سال ۲۰۳۰ زیاده ۵۰ درصد آن در بخش energy تسلا که mega pack ، power pack و power wall های دنیا را میسازه صرف خواهد شد نه کل آن در بخش اتومبیل…
حمید
۲۷ اسفند ۱۳۹۹جنگ پراید سوار ها زیر پست ها ، دیگه داره مسخره میشه !
نه سهام دار این شرکت ها اید نه میتونید هیچوقت بخرید
به عنوان یه علاقمند به خودرو ،ازش لذت ببرید