فیتون بهعنوان سدانی پرچمدار و لوکسترین محصول فولکسواگن در سال ۲۰۰۲ به بازار معرفی شد. اما این فولکس مجلل چندان موفق عمل نکرد و سرانجام در ماه مارس امسال تولید آن متوقف شد. البته طبق گفتهها نسل دوم فیتون بهعنوان سدانی تمام برقی طی سالهای آینده معرفی خواهد شد اما تا آن زمان جدیدترین سدان فولکسواگن یعنی فیدئون (Phideon) پرچمدار این شرکت آلمانی خواهد بود. این سدان لوکس امسال در نمایشگاه ژنو رونمایی شد اما فعلاً فقط در بازار چین به فروش میرسد و طبق اعلام سخنگوی فولکسواگن در نمایشگاه ژنو، این شرکت برنامهای برای عرضه آن در دیگر بازارها ندارد.
فیدئون اولین محصول فولکسواگن است که بر روی پلت فرم مدولار MLB این شرکت ساختهشده و بهطور مستقیم بازار سدان های لوکس چین را مورد هدف قرار داده است. این سدان ۵ نفره از پیشرانهای V6 توربو ۳ لیتری نیرو میگیرد که ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. طراحی ساده و زیبای این سدان لوکس تا اندازه زیادی با الهام از کانسپت C Coupe GTE فولکسواگن که در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۵ بنمایش درآمد انجامگرفته است. فیدئون با ۵.۰۵ متر طول، ۱.۸۷ متر عرض و ۱.۴۸ متر ارتفاع، تقریباً اندازهای مشابه فیتون دارد اما تا حد قابلتوجهی بزرگتر از پاسات است که این امر در چین که فضای داخلی زیاد و جادار خودرو از اهمیت بالایی برای خریداران برخوردار است به موفقیت آن کمک میکند. نیروی پیشرانه ۶ سیلندر این خودرو توسط سامانه 4Motion فولکسواگن به هر ۴ چرخ منتقل میشود اما طبق اعلام فولکسواگن در آینده مدل ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو دیفرانسیل جلو و نمونهای پلاگ این هیبرید هم در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. در چین راحتی سرنشینان بسیار اهمیت دارد به همین دلیل فولکسواگن در فیدئون راحتی بالایی را برای راننده و سرنشینان فراهم کرده و از سیستم تعلیق بادی فعال بنتلی نیز در آن استفاده کرده است. این سیستم دارای پنج حالت رانندگی گوناگون است. بعلاوه با تجهیز آن به سیستمهایی چون کروز کنترل تطبیقی، حفظ حرکت میان خطوط، نمایشگر سربالا (HUD)، سامانه فعال حفاظت از سرنشینان (این سیستم پیش از برخورد، کمربندهای ایمنی را محکم کرده و شیشهها و سانروف را بهصورت خودکار میبندد) و پارک خودکار، سطح ایمنی بالایی را برای سدان جدید خود فراهم کرده است. همچنین فیدئون اولین محصول فولکسواگن است که مجهز به سیستم دید در شب با استفاده از دوربین شده است. این سیستم حتی در تاریکی مطلق یا در هوای مهآلود، انسان، حیوان و یا هر مانع دیگری که بر سر راه خودرو وجود داشته باشد را در نمایشگر داخل کابین به راننده نشان میدهد. از دیگر امکانات لوکس این خودرو میتوان به باز و بسته شدن برقی درها، صندلیهای برقی همراه با ماساژور و امکان تغییر رنگ نورپردازی داخل کابین (در سه رنگ) اشاره کرد. تلفنهای همراه هوشمند نیز بهراحتی از طریق سامانههای CarPlay اپل و Android Auto گوگل، قابلیت اتصال و سازگاری با خودرو رادارند.منابع: autoblog – caranddriver
جواد
۱۶ اسفند ۱۳۹۴من به شخصه حاضر نیستم خودرو لوکس با ارم یک سازنده خودرو اقتصادی بخرم حتی هیوندای هم این فهمیده برند مجزا جنسیس به وجود اورد
amir
۱۶ اسفند ۱۳۹۴حرف شما کاملا درسته .من نمیدونم شما چرا اینقدر دیسلایک خوردی!!
محمد حسین
۱۶ اسفند ۱۳۹۴قاعدتا فولکس واگن هم این قضیه برند رو می دونه
ولی من فکر می کنم علت اینکه برند مجزایی رو معرفی نکرده ، شاید اینه که می خواد برند خودش رو از خودروهای صرفا اقتصادی جدا کنه و اعتبار برند خودش رو به عنوان سازنده خودرهای لوکس بالا ببره
arash66
۱۷ اسفند ۱۳۹۴دوستان توجه نمیکنند که آئودی برند لوکس ساز و بنتلی برند سوپر لوکس در زیر مجموعه فولکس هستند و خود فولکس که مدل های نیمه لوکس و اقتصادی تولید میکند نیازی به برند جداگانه لوکس ندارد.
kk47
۱۷ اسفند ۱۳۹۴برندلوکس فولکس واگن بنتلی هستش.بنابراین نیازی به معرفی یه برندلوکس دیگه نداره.
احمد باقری
۱۶ اسفند ۱۳۹۴به نظر من، اگه فولکس واگن طراحی جلوی ماشینهاش رو تغییر بده و به روز کنه(کاری که خیلی از شرکتهای خودروسازی انجام دادن) در کار فروش هم میتونه خیلی موفق تر عمل کنه، چون ماشینهای خیلی خوبی تولید میکنه، ولی طراحی جلوش دیگه خیلی قدیمی شده و حرفی برای گفتن نداره.
بهنام طیبی
۱۶ اسفند ۱۳۹۴خودروهای سدان کمپانی فولکس واگن واقعا مهندسی طراحی میشن
مهزیار
۱۶ اسفند ۱۳۹۴چه ابهتی داره لعنتی
moein
۱۷ اسفند ۱۳۹۴خیلی با شخصیته