اختصاصی ژنو ۲۰۱۴: بیش از چهار سال از آمدن نسل سوم شیراکو می گذرد و حالا بهترین زمان ممکن برای فولکس است تا دستی بر روی فرزند وولفسبورگی خود بکشد . . .
[jwplayer mediaid=”۶۵۱۷۰″]در اولین فیس لیفت نسل سوم، منتظر تغییرات بنیادی نباشید چراکه فولکس به کمترین تغییرات قانع بوده؛ عریض تر شدن خطوط جلوپنجره، تغییر سپرها، چراغ های جدید بای زنون به همراه LED های روز در جلو، چراغ های LEDدار جدید عقب و نهایتا طراحی مجدد درب صندوق از مهم ترین تغییرات اعمال شده در مدل های ۲۰۱۴ شیراکو است.
همچنین پنج رنگ جدید بدنه زرد (Pyramid Gold)، سفید (Pure White)، خاکستری (Urano Grey)، قرمز (Flash Red) و بنفش (Ultra Violet) نیز به لیست رنگ های شیراکوی جدید اضافه شده اند.
برای فضای درونی کابین تنها می توان به ذکر این نکته بسنده کرد که جنس مواد بکار رفته بهتر شده و همچنین سه نشانگر جدید شامل دمای روغن، کرونومتر و فشار توربوشارژ نیز در قسمت بالایی داشبورد نیز افزوده شده اند. سایر جزییات جدید کابین عبارتند از:
- طراحی مجدد فرمان چرمی خودرو که قسمت زیرین آن تخت شده.
- دریچه های جدید تهویه که احتمالا از مدل های گلف GTI گرفته شده اند.
- سیستم پخش Dynaudio Excite .
- سیستم کمکی پارک (ParkAssist).
- تعبیه کاور برای محفظه نگهدارنده اشیایی که درست در جلوی ترمز دستی قرار دارد.
تمامی انجین های شیراکو مجهز به سیستم استارت/استاپ پیشرانه و همچنین سیستم بازیابی انرژی باتری ها هستند البته بجز انجین های ۲۸۰ اسبی بکار رفته در مدل های شیراکوR . گیربکس استاندارد خودرو نیز ۶ سرعته دستی بوده اما سفارش گیربکس های دوکلاچه DSG نیز (بغیر از انجین های ۱.۴ لیتری TSI ) امکان پذیرست. اما لیست کامل انجین های شیراکوی ۲۰۱۴ به قرار زیر هستند:
- ۱.۴ لیتری TSI با قدرت ۱۲۵ اسب بخار (افزایش ۳ اسبی).
- ۲.۰ لیتری TSI با قدرت ۱۸۰ اسب بخار (افزایش ۲۰ اسبی).
- ۲.۰ لیتری TSI با قدرت ۲۲۰ اسب بخار (افزایش ۱۰ اسبی).
- ۲.۰ لیتری TSI با قدرت ۲۸۰ اسب بخار (افزایش ۱۵ اسبی).
- ۲.۰ لیتری TDI با قدرت ۱۵۰ اسب بخار (افزایش ۱۰ اسبی).
- ۲.۰ لیتری TDI با قدرت ۱۸۴ اسب بخار (افزایش ۷ اسبی).
شیراکوی جدید از ابتدای پاییز ۲۰۱۴ در بازار اروپا عرضه شده و سپس راهی کره جنوبی، چین، استرالیا، روسیه و آرژانتین می شود.
پژو rcz
۱۷ اسفند ۱۳۹۲اقا خیلی زیباست واقعا قدرتشم خوبه واقعا حرف نداره
e.scamp
۱۷ اسفند ۱۳۹۲کسی میدونه موتور TSI با TDI چیه؟
e.scamp
۱۷ اسفند ۱۳۹۲جواب رو پیدا کردم واسه اونا که انگلیسی بلدن حوضله تایپ کردن ترجمه اش رو ندارم.
http://www.edmunds.com/volkswagen/passat/2013/long-term-road-test/2013-volkswagen-passat-whats-the-difference-between-the-passat-tsi-and-tdi.html
maziar
۱۸ اسفند ۱۳۹۲TDI می شه دیزلی و TSI هم بنزینی
خاوری مزراتی
۱۷ اسفند ۱۳۹۲کپی زیبایی از گلف…
رضا
۱۷ اسفند ۱۳۹۲یه هاچبک کامل
برای جوونا از گلفم بهتره بنظرم.طراحیش پهن تر و اسپرت تره
محمدرضا
۱۸ اسفند ۱۳۹۲شما قیمت اینو میدونید داداش که می گید جایگزین گلفه ؟!
زیگما
۱۷ اسفند ۱۳۹۲چرا اینقدر پشتش زشته؟
داخلش هم بیش از اندازه ساده هست.
کلا انگار از وزغ کپی برداری کردن!
از فولکس انتظارم بیشتره، این فیس لیفت باید قوی تر از اینا میبود.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ اسفند ۱۳۹۲درود .
به نظر من از گلف هم قشنگتره و هم عملکردش در هندلینگ بهتره . البته
مطمئن نیستما . من اینو به خاطر عرض بیشتر ماشین گفتم .
البته این مساله را هم باید در نظر داشت که محبوبیت گلف رو نداره .
ولی چه موتورهای پر بازدهی گذاشته .
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۱۷ اسفند ۱۳۹۲ماشین های فولوکس واگن واقعا خوب راه میرن ، همین بیتل انقدر راحت و نرم و خوب سواری میده انگار موتورش حتی از جنسیس هم قوی تره ، از اونجا بود که من فهمیدم مقایسه ی ماشین ها از روی کاغذ اشتباهه ؛ تو مقایسه ی کمری و سوناتا هم همه میگفتن طراحی سوناتا عالیه و قدرت موتورش 178 اسب بخاره و فلانه و … دیدیم که اولا قدرت کمری 181 اسب بخار بود در هر مدل غیر از GL و ثانیا دیدیم در رتبه بندی همین موسسه ی آمریکایی که کمری اول شد و سوناتا رفت ته جدول ؛ مقایسه از روی کاغذ اشتباهه … از فولوکس واگن خوشم میاد ماشینای خوبی میسازه ولی من تویوتا رو ترجیح میدم
GTR-50
۱۷ اسفند ۱۳۹۲هیوندا تمام مشخصات فنی هاشو چرتو پرت میزنه از خودش ی عدد میپرونه
خاوری مزراتی
۱۷ اسفند ۱۳۹۲حرفت کاملا درسته محمد… جهان واقعی این ماشینا خیلی فرق داره
بنظرم تو ایران مجله ماشین کم و بیش تجربیات عملی خوبی چاپ میکنه و بیشتر ماشینای جدیدو آزمایش میکنه
سارا
۱۷ اسفند ۱۳۹۲این دیگه چیه ؟ توی سال 2014 !
PEUGEOT
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳طراحی قشنگی داره به علاوه تنوع موتور خوبی داره