پس از معرفی نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ فولکسواگن گلف، حالا سازندهٔ آلمانی نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ قویترین عضو خانوادهٔ گلف یعنی گلف R را هم معرفی کرده است. این هاچبک پرچمدار هماکنون افزایش قدرتی کوچکی برابر با ۱۰ اسب بخار را تجربه کرده و کل قدرتش به ۳۱۰ اسب بخار رسیده است. بدین ترتیب حالا گلف R قدرت مشابهی با نسخهٔ تولید محدود گلف GTI یعنی مدل کلاباسپرت S دارد؛ بنابراین گلف R جدید هماکنون قدرتمندترین گلف تولید انبوه تاریخ محسوب میشود.
نیروی موردنیاز گلف R از طریق یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو تأمین میشود که ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. گشتاوری که ۲۰ واحد نسبت به قبل افزایش داشته است. این نیرو از طریق سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Motion فولکسواگن به هر چهارچرخ ارسال میشود و خودرو را تنها در ۴.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت میرساند که بهعنوانمثال کمی سریعتر از بامو 340i XDrive است. گلف R در دو نسخهٔ هاچبک و استیشن عرضه میگردد.
بااینحال کسانی که به دنبال خودروی مقرونبهصرفهتری هستند میتوانند نسخهٔ پایهٔ گلف را انتخاب کنند که مجهز به یک پیشرانهٔ ۱ لیتری سه سیلندر با ۸۵ اسب بخار قدرت است. این مدل تنها ۴.۸ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مصرف میکند. همچنین فولکسواگن نسخهٔ ۲ لیتری دیزل گلف را هم ارائه میکند که ۱۵۰ اسب بخار قدرت داشته و مجهز به سامانهٔ 4Motion است؛ تمامی انواع گلف از نسخهٔ پایهٔ ۱ لیتری گرفته تا گلف R پرچمدار، پیشرفتها و بهروزرسانیهای یکسانی را تجربه کردهاند ازجمله چراغهای عقب LED و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید بهصورت استاندارد.
تیپهای بالاتر را میتوان با یک صفحه آمپر تمام دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی سفارش داد که همان ویژگیهای مشابه پاسات بزرگتر را ارائه میکند. همچنین سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید گلف نیز از طریق یک نمایشگر ۹.۲ اینچی لمسی و با کنترل صوتی ارائه میگردد. این سیستم بهصورت سفارشی قابلیت تجهیز به تشخصی حرکت و کنترل از این طریق را هم دارد. گلف اولین خودرو در کلاس خود است که با چنین تکنولوژی ارائه میگردد.
قیمت نسخهٔ هاچبک گلف R با گیربکس دستی در آلمان از ۴۰,۶۷۵ یورو آغاز میشود درحالیکه نسخهٔ اتوماتیک آن حداقل ۴۴,۸۰۰ یورو قیمت خواهد داشت. شروع قیمت گلف پایه هم از ۱۷,۸۵۰ یورو است که با وجود افزایش و بهبود قابلملاحظهٔ تجهیزات و ویژگیها، قیمتش حتی یک درصد هم رشد نداشته است؛ و درنهایت قیمت نسخهٔ دیزلی ۲ لیتری TDI با سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Motion هم در نوع هاچبک از ۲۹,۶۰۰ یورو و در استیشن از ۳۰,۷۵۰ یورو آغاز میشود.
شایان
۵ دی ۱۳۹۵گلف همیشه مدعی بوده و هستو خواهد بود…
فقط قیمتش یخورده که نه زیادی تنده…
GOD BLESS AMERICA
۵ دی ۱۳۹۵قیمت رو خوب اومدی ایول.
باید تجدید نظر بشه.
حميد
۵ دی ۱۳۹۵طراحی کسل کننده
elemento
۵ دی ۱۳۹۵خیلی حرفه یک ماشین اینقدر تنوع قیمت داشته باشه
قیمت گلف از 15000 یورو تا 50000 یورو متفاوته.
مثل این میمونه قیمت یک ماشین در ایران از 60 تا 200 میلیون باشه.
شایان
۶ دی ۱۳۹۵الان این بلا رو سر نیسان جوک اوردن…از ۱۲۰ ملیون پایه شروع میشه تا ۱۷۲ ملیون?
نوید جهرمی
۶ دی ۱۳۹۵سادگی، مدی است که هیچ وقت از مد نمی افتد.
سامان اذری
۵ دی ۱۳۹۵ماشین خوبیه یکی از بزرگترین رقیباش هوندا سیویک تایپ آر جدید هست که با موتور 2 لیتری تقریبا 340 اسب بخار قدرت داره ولی دیفرانسیل جلو هست
اگه سویک هم دو دیفرانسیل بود رقابت بین گلف سویک و فورد فوکوس خیلی عالی میشد
MjM
۵ دی ۱۳۹۵گلف بدون هیچ حرف و حدیثی بهترین هاچ بک دنیاست…بقیه بعد از گلف هستن!
رامتین
۵ دی ۱۳۹۵نسخه های پایه گلف همونطور که گفته شد زیر 130 اسب هستند و مدل R هم حدود 300 اسب. اما مدلی بنام GTI هم داریم که 220 اسبه. والا نمیدونم کار درستی هست مثلا 200میلیون برای مدل GTI (که 30000دلار حدودا قیمتشه) در ایران (اگر بیاد که امکانش هست) پرداخت؟ یا بریم سمت خودروهای دیگه. نظرتون چیه دوستان؟ موافقد فولکس را داشته باشیم: لایک و مخالف: دیس.
احمد باقری
۶ دی ۱۳۹۵طراحی جلوش میتونست خیلی بهتر باشه.