رئیس بخش طراحی فولکسواگن، والتر دا سیلوا، به طراحیهای ساده و پاک علاقه زیادی دارد و این موضوع در آخرین مدلهای این خودروساز آلمانی به خوبی مشهود است. در همین حال قوانین مرتبط با آلودگی هوا و دیاکسید کربن سختتر شده است و طبق گفته دا سیلوا، این موضوع باعث میشود تا خودروسازان در آینده طراحی زیباشناسانه را در راه بهینهسازیهای آئرودینامیک و مصرف بهتر سوخت، فدا کنند.
وی در گفتگو با اتونیوز اروئا نسبت به موج وسایل نقلیه با طراحیهای پیچیده و ناهمگون در پایان دهه کنونی، هشدار میدهد:آقای دا سیلوا این طور استدلال میکند که خودروسازان برای کاهش آلودگی میبایست از وزن و ضریب دراگ خودرویشان بکاهند:با اینکه نظر من به طراحیهای ساده تغییری نخواهد کرد، ولی از این جهت نگرانم که قوانین سفت و سختتر آلودگی باعث بروز بینظمی و طراحیهایی شود که از نظر زیباییشناسانه راضیکننده نباشند.
والتر دا سیلوا در این زمینه نسل سوم از تویوتا پریوس و هوندا اینسایت را مثال میزند که طراحی هر دو بر اساس ضریب دراگ کمتر صورت گرفته است:در این زمینه، راههای مختلفی میتوانند وجود داشته باشند؛ از جمله استفاده از مصالح مختلف برای کاهش وزن. ولی آئرودینامیک یک هنر نیست؛ بلکه یک علم است. یک تونل باد، اهمیتی به تصویر ذهنی از یک برند یا احساسات اشخاص نمیدهد؛ تونل باد فقط عملکرد آیرودینامیک مدل خودرو و ضریب دراگ آن را اندازه میگیرد.
بخشهای مختلف و نمای جانبی هر دو کاملاً شبیه به هم است. تنها چیزی که میتوان با آن، این دو را از هم تشخیص داد، برخی المانهای گرافیکی است.
شاهین
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳این نکته ی خوبیه که خود طراحان هم قبول دارن که طراحی ها رفته رفته ناهمگون و عجیب تر میشه.خیلی سخته که ایرودینامیک و زیبایی یه جا جمع بشه.
شاهین
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳والتر داسیلوا همونی نیست که گالاردو و ائودی تی تی رو طراحی کرده؟ کارش درسته انصافا.
حسین(جاسم)
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ماشین خوبیه ولی به پای BMW و Audi نمیرسه.
رضا
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳پس بخاطر همینه که تیبا اینجوریه!! نگو همش بخاطر ایرودینامیک و علم بوده…
بیچاره طراحاش ما فک میکردیم اونا چلاقن نمیتونن مث آدم طراحی کنن!
sadegh
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳رضا، از تو بعیده!!! یعنی واقعا نمیدونستی طراحی اینطوری تیبا به خاطر علم آیرودینامیکه!!! شرم بر تو باد که هنر و تکنیک مسئولین ما رو دست کم میگیری :) ;)
رضا
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳خدایا منو ببخش که چنین اشتباه بزرگی رو مرتکب شدم…
sadegh
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳وقتی که شرکتا ماشینایی با این اشکال تولید میکنن، میترسم!
میترسم یه روزی همهی ماشینا همینجوری بشن، مث بازیا و فیلمای تخیلی. انصافا اینجور ماشینا روح ندارن، خیلی سخت میشه آدم با این ماشینا ارتباط برقرار کنه!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
صادق جان اگر همین الان هم به ماشینا نگاه کنی ، میبینی که روح و احساس
ماشینای دهه های 60 ال 2000 را ندارند .
مدلهای اکثر برند ها که در این بازه ی زمانی تولید شدند ، هیچ وقت تکراری
و دمده نمیشوند .
sadegh
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳دقیقا میلاد جون، از یه شرکتی که خودم دوستش دارم مثال میزنم که اشتباه برداشت نشه، شما اگه چند روز پشت هم تصویر پس زمینه تو یه BMW M4 بذاری، بعد یه مدت خسته میشی، ولی اگه M e46 رو یک ماهم بذاری بازم خسته نمیشی!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
صادق جان درست گفتم ؟؟؟
خداییش الان این بنز هارو میتونی با مدلهای 2013 شون
مقایسه کنی ؟؟؟
خداییش حاضر نیستم این بنز های کلاس S رو با مدل
2014هشون عوض کنم . این ها یک موتوری داشتند با حجم
6.9 . دقیقا همون عکس اواتارم . شاهکار بودن . در
تمام مدل های بنز ، این مدلی که عکسشو گذاشتم تکه .
خیلی دوستش دارم . حتی بیشتر از جی کلاس .
اس کلاس 2014 باید جلوی این مدل لنگ بندازه . کلاسش
خیلی خیلی بالاست .
http://www.takhtegaz.com/autos/mercedes-benz/s-class/benz-s280/bnz-280-sfrsh-amrykh-1977-1356-116723.html
http://www.bama.ir/car/details-2-1292129/1974-mercedes-benz-classic-for-sale
http://www.bama.ir/car/details-2-1294594/1978-mercedes-benz-s280-for-sale
حالا اینهارو ببین : خداییش دیگه لنگشون پیدا نمیشه :
http://www.bama.ir/car/details-2-1282033/1983-mercedes-benz-e230-for-sale
http://www.bama.ir/car/details-2-1291262/1984-mercedes-benz-e230-for-sale
http://www.takhtegaz.com/autos/toyota/land-cruiser/frwsh-twywt-lndkhrwzr-fj-75-1988-1368-127672.html
تویوتاهارو ببین :
http://www.takhtegaz.com/autos/toyota/cressida/twywt-khrysyd-stsnyy-1990-1370-109991.html
http://www.takhtegaz.com/autos/toyota/corona/twywt-khrwn-92-1992-118872.html
http://www.bama.ir/car/details-2-1295658/1990-toyota-crown-for-sale
http://www.bama.ir/car/details-2-1276510/1991-toyota-crown-for-sale
http://www.bama.ir/car/details-2-1283444/1996-toyota-cressida-for-sale
http://www.bama.ir/car/details-2-1294618/1991-toyota-cressida-for-sale
حالا امریکایی : خدایی قیمت هارو ببین .
http://www.bama.ir/car/details-2-1293454/1991-chevrolet-caprice-for-sale
http://www.bama.ir/car/details-2-1293510/1991-chevrolet-caprice-for-sale
http://www.bama.ir/car/details-2-1275786/1983-chevrolet-caprice-for-sale
http://www.bama.ir/car/details-2-1289887/1986-chevrolet-caprice-for-sale
http://www.bama.ir/car/details-2-1284010/1987-chevrolet-caprice-for-sale
رضا
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳با حرفاتون درمورد طراحی های جدید موافقم ولی یه نکته اینه که همین طرحهای جدید که پیچیده و شای عجیب و نا مانوس هستن بعداز چندسال به دل میشینن و با ورود مدلهای جدیدتر نوستالژی میشن و بعضا دوست داشتنی تر
گذشت زمان بر خیلی مسائل تاثیر میزاره
sadegh
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳دقیقا درست گفتی میلاد جان،
حالا توو این عکسا وقتی کریسیدا رو دیدم یادم افتاد که یکی از دوستام کریسیدا داشتن و فروختن ال90 گرفتن، بعدش می دیدم دیگه زیاد با ماشین نمیاد و بره و بیشتر با تاکسی تلفنی میرفت و میومد، ازش که پرسیدم چرا، گفت با ال90 مث کریسیدا حس رانندگیم نمیاد!!!!
واقعا ماشینای قدیمی با روح بازی میکردن
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳درود . صادق این ماشین ها دیگه تکرار نمیشن .
تاریخ صنعت خودروسازی دیگه به خودش رنگ همچین ماشینهایی
را هم نخواهد دید .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
اون فولکس واگن XL1 شاهکاره . دنیا به گرد تکنولوزیش نمیرسه .
حتی سبزترین برند خودروسازی هم جلوش زانو زد .
کاری به قیمت نداریم . ولی الان در مصرف سوخت
فولکس واگن اوله .
مرتضی
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳اون بنزی رو که زدی 280 رو میگم سالها قبل وقتی هنوز ماشین روزی بود سوار شدم فوقالعاده بود بوی چوب و چرم و کیفیت سواری و…….. کلا از خاطرات خوش سنین در استانه جوانیمه!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
مرتضی من که سوار نشدم . ولی خیلی تعریفشو شنیدم . خیلی .
PEUGEOT
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳من واقعا از طراحی فولکس خوشم اومد
با همه مدل های فولکس فرق داره
طراحی نسل جدید خودروها داره به سمت فضایی شدن پیش میره
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
اتفاقا فولکس در عین حالی که طراحیه ساده داره ، فضایی نیست .
اشتبه نکن . اون مدل چون در طراحی محدودیت داشته اینجوریه .
PEUGEOT
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳میلاد جان اشتباه متوجه شدی من تمام خودروسازا رو گفتم نه فولکسو
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
بله حق با شماست . من در خواندن نظرت دقت نکردم .
ببخشید .
مصطفی فقط P1
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳و ماشینای ایرانی داره به سمت ماشینای 20-30سال گذشته پیش میره.
ali97
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳این همه مشکل ماشین ها واسه محیط زیست درست کردن
حالا وقتشه محیط زیست ذره ایش رو تلافی کنه
فکرشو کنین یه کامارو یا چلنجر و موستانگ بخواد با خطوطی ملایم و یه طراحی ظریف مث اون فولکس که عکسش توی اول پست اومده معرفی بشه.
وحشتناکه
تازه وقتی قرار باشه یه موتور 3 سیلندر(مثلا)با حجم زیر یک لیتر واسشون گذاشته بشه.
جدا وحشتناکه.
مصطفی فقط P1
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳تو ایران از این خیرا نی!
Ehsan
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳خیلی از این ائودی خوشم اومد ، خیلی باحاله
مشکلات الودگی هوا به قدری زیاد شده و هزینه برای دولت ها دربرداشته که فکر کنم در چند سال آینده تولید بعضی انجین ها غیر قانونی اعلام بشه
یعنی یک روزی میشینیم میگیم یه زمانی ماشین 12 سیلندر با تنفس طبیعی ساخته میشد ، چقدر وحشتناک ، فکر کن
خاوری مزراتی
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳سبز و طرفدار محیط زیست… این یعنی هماهنگی صنعت با طبیعت…آفرین بر استانداردهای واقعی محیط زیستی که همه رو مجبور به آینده نگری میکنه
امید
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳خب موتورها رو بهینه تر کنین چرا طراحیشو زشت میکنین الانم که خیلی خوب شده با ورود خودروهای هیبریدی از 1لیتر نهایت تا7 لیتر مصرفشونه حد وسطشم 4تا5لیتره اگه این خودروها با قیمت عادلانه وارد کشور بشه مصرف سوخت از روزی 80تا100 میلیون به یک سوم میرسه که خیلی خوبه برای همه
مرتضی
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳همینطوری !!!
http://autokhosravani.com/Product.aspx?id=255&Cat1=%D9%81%D9%88%D9%84%DA%A9%D8%B3%20%D9%88%D8%A7%DA%AF%D9%86&Brand=%D8%A8%DB%8C%D8%AA%D9%84%20%DA%A9%D9%88%D9%BE%D9%87&Product=%D9%81%D9%88%D9%84%DA%A9%D8%B3%20%D8%A8%DB%8C%D8%AA%D9%84%202013&Cat2ID=154&Cat1id=18
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
مرتضی عالی بود .
4MATIC
۲ بهمن ۱۳۹۳از فولکس خوشم نمی اد