هرچند فولکسواگن گلف R چهارچرخ محرک از رقبای لوکس خود یعنی بامو M135i، مرسدس A35 AMG و آئودی S3 گرانتر است اما مدل محرک جلوی GTI کلاباسپرت بهطور خطرناکی به برادر پرچمدار خود نزدیک شده است. قیمت GTI کلاباسپرت جدید در بریتانیا از ۳۷,۲۱۵ پوند آغاز میشود که حدود ۲ هزار پوند از گلف R جدید ارزانتر است اما با بامو M135i اختلاف بسیار کمی در حد تنها ۵۰۰ پوند دارد و ۳۷۰۰ پوند از گلف GTI معمولی هم گرانتر است.
گلف GTI کلاباسپرت به موتور ۲ لیتری چهار سیلندر آشنای فولکسواگن مجهز است که نیروی آن از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخهای جلو منتقل میشود. این موتور در اینجا ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که ۵۵ اسب بخار و ۳۰ نیوتن متر از GTI معمولی بیشتر و ۲۰ اسب بخار و ۲۰ نیوتن متر از گلف R کمتر است. GTI کلاباسپرت به لطف این قوای محرکه ظرف ۵.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و میتواند به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
فولکسواگن نسل جدید گلف GTI کلاباسپرت را سریعترین گلف GTI تاریخ میداند و آنرا به ترمزهای ارتقاءیافته و قفل دیفرانسیل الکترونیکی مجهز کرده که کمفرمانی را کاهش میدهد و میتواند با کمکفنرهای تطبیقی و سیستم کنترل پویایی شاسی سفارشی همراه شود. سپر جلوی اختصاصی، اسپویلر دوقسمتی عقب که باعث کاهش نیروی رو به بالای محور عقب میشود و دیفیوزر بهبودیافتهٔ عقب با بریدگی برای سر اگزوزهای بیضیشکل نیز کلاباسپرت را در ظاهر از گلف GTI معمولی متمایز کردهاند. صندلیهای خاص کلاباسپرت هم تکمیلکنندهٔ ارتقاءهای این گلف آتشین هستند.
میثم
۱۵ آذر ۱۳۹۹شتابش با تویوتا راو4 پرایم یکیه 5.6 ثانیه
Ahmedreza2002
۱۵ آذر ۱۳۹۹مرسی حضور ذهن
میثم
۱۵ آذر ۱۳۹۹???
ارشیاSVJ
۱۵ آذر ۱۳۹۹سوبارو بی ار زد جدید.
کند تره ولی بی ار زد هم هیجان انگیز تره هم باحال تر و هم دیف عقبه.
ارزون تر و خوشگل ترم هست.
Ahmedreza2002
۱۵ آذر ۱۳۹۹وقتی ب ام و با قدرت بیشتر هست چرا گلف؟
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۵ آذر ۱۳۹۹مگه همه چی قدرته؟نباید از ریخت ماشین خوشت بیاد؟بی ام و کجاش ریخت داره؟؟؟؟؟
Ahmedreza2002
۱۵ آذر ۱۳۹۹داری ی برند پرمیوم رو با ی برند اکو مقایسه میکنی
ب ام و زشت یا قشنگ بازم ب ام وس
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۵ آذر ۱۳۹۹وقتی ۳۰۰ اسب قدرت ۴۰۰ نیوتون گشتاور و گیربکس دوکلاچه داره چرا دف جلو آخه?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️
Ahmedreza2002
۱۵ آذر ۱۳۹۹وزن کمتر
پیچیدگی کمتر
قیمت کمتر
استهلاک کمتر
فضای کابین بهتر
کانال مرکزی کوچک تر
مصرف سوخت کمتر
و…
همه و همه در قبال توانایی های دریفت کمتر که احتمالا خریدارا خیلیم بهش توجهی ندارن
اگه دریفتر میخان خب برن gt86 بخرن که ارزون هم هست
Ahmedreza2002
۱۵ آذر ۱۳۹۹غم انگیزه ولی کسی دیگه از اینا انتظار ی خودرو اسپرت رو نداره
کار راه بنداز و پرشتاب همین کافیه
زیزیگولو
۱۵ آذر ۱۳۹۹فولکس واگن گلف GTI کلاب اسپرت جدید ????
سامورایی از قله فوجی
۱۵ آذر ۱۳۹۹مزدا سه توربو رو ترجیح میدم
رامتین
۱۵ آذر ۱۳۹۹بنظرم فولکس قیمت نسخه R را زیاد اعلام کرد و بهرحال S3 یا M135 هواخواه بیشتری دارند. راه حل کاملا مطلق برای پیروزی گلفR بر مثلا بی ام و M135 یا بنز A35 این بود که با همین قیمت حدود 40هزار پوند، بجای موتور 2لیتری مذکور، از موتور 5سیلندر 2.5 لیتری آئودی که به نوعی برای فولکس هم محسوب میشه، استفاده کنه که با قدرت 400 اسب، A35بنز که هیج، حتی A45 را هم به چالش بکشه.
مهرداد كمال
۱۵ آذر ۱۳۹۹بعید میدونم خود ائودی قبول کنه موتورشو بده به فولکس واسه خودش رقیب بتراشه هر چند که این رقیب دوست و برادر خودش باشه