فولکس واگن

قیمت و مشخصات فولکس‌واگن آرتئون 2021

اوایل سال جاری بود که فولکس‌واگن اقدام به فیس لیفت آرتئون کرد و حالا این خودروی پرچم‌دار روانه بازار آمریکا شده است.

مدل پایه آرتئون SE مدل ۲۰۲۱ قیمت آغازین ۳۶۹۹۵ دلاری دارد که به این مبلغ باید ۱۱۹۵ دلار هزینه‌های تحویل را نیز اضافه کرد. به این ترتیب بهای خودروی یاد شده هزار دلار بیشتر از مدل سال ۲۰۲۰ بوده اما خب این افزایش قیمت به نوعی توجیه شده است. آرتئون ۲۰۲۱ دارای نمای جلوی بازنگری شده با جلوپنجره جدید و نوار نورانی جدید است. همچنین چراغ‌های عقب جدید و سه رنگ بدنه متفاوت نیز در دسترس هستند.

داخل کابین آرتئون فیس لیفت کاکپیت ارتقا یافته با تریم جدید، سیستم نورپردازی با ۳۰ رنگ و سطوح لمسی دیجیتالی با بازخورد و… دیده می‌شوند.

این خودرو به‌صورت استاندارد از کاکپیت دیجیتال فولکس سود برده است. سیستم اطلاعات سرگرمی MIB3 جدید فولکس با صفحه‌نمایش ۸ اینچی، ناوبری، رادیو ماهواره‌ای SiriusXM و شارژ بی‌سیم گوشی همراه شده است. همچنین تمامی نسخه‌های آرتئون ۲۰۲۱ به‌صورت استاندارد با نسل جدید سیستم‌های تلماتیک کار نت و وای فای داخل خودرو عرضه می‌شوند.

در بخش پیشرانه‌ها تغییری رخ نداده و مدل پایه از همان پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۶۸ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متر استفاده می‌کند. آرتئون در آمریکا همچنان با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و طراحی دیفرانسیل جلو عرضه خواهد شد هرچند سیستم چهار چرخ محرک در تریم میان رده قابل سفارش بوده و نسخه پرچم‌دار به‌صورت استاندارد از این سیستم بهره‌مند شده است. دیگر ویژگی استاندارد آرتئون سیستم دامپر تطبیقی و قفل دیفرانسیل جلو و عقب می‌باشد.

این خودرو در سه تریم SE، SEL R-Line و SEL پریمیوم R-Line عرضه می‌شود که قیمت دو تریم فول به ترتیب برابر با ۴۱۵۹۵ و ۴۶۹۹۵ دلار می‌باشد. از جمله تجهیزات استاندارد کلیه تریم ها می‌توان به رینگ‌های ۱۸ اینچی، نورپردازی LED، کاکپیت دیجیتال فولکس، ناوبری، وای فای و… اشاره کرد.

بسته به تریم انتخابی تجهیزات دیگری نیز وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از رینگ‌های ۱۹ و ۲۰ اینچی، صندلی راننده ماساژوردار، صندلی‌های جلوی گرم و سرد شونده، فرمان و صندلی‌های چرمی، سیستم نورپردازی جلوی تطبیقی، سیستم صوتی هارمن کاردون و…

طیف گسترده از سیستم‌های کمک‌راننده نیز وجود دارند که شامل مواردی همچون کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، دستیار اضطراری، دستیار پارک و… می‌باشند.

فولکس‌واگن آرتئون ۲۰۲۱ از سه‌ماهه پایانی سال جاری وارد نمایندگی‌های فروش شده و البته خبری از نسخه‌های آرتئون R یا شوتینگ بریک در آمریکا نخواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    جذاب و اسپرت

    موافقم 86
    مخالفم 7
    1. Aria

      ۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (350 ديدگاه)

      عین دنا پلاس

      موافقم 11
      مخالفم 73
      1. زیزیگولو

        ۲ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (6036 ديدگاه)

        یه چرخ اینو با صدتا دنا پلاس عوض نمیکنم

        موافقم 74
        مخالفم 9
        1. AMG_73///

          ۲ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (1200 ديدگاه)

          جدی؟؟؟؟؟
          یعنی واقعا یه چرخ اینو با صد تا دنا پلاس عوض نمی کنی؟؟

          موافقم 31
          مخالفم 44
        2. Aria

          ۲ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (350 ديدگاه)

          نه
          تورو خدا بیا دنا پلاس بگیر

          موافقم 20
          مخالفم 31
        3. پارسا عشق ماشین 3 ای بابا اکانتم فراموش میشه هی

          ۲ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (190 ديدگاه)

          واقعا یه چرخش خوشگل تر از دنا پلاس است

          موافقم 46
          مخالفم 8
        4. زیزیگولو

          ۲ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (6036 ديدگاه)

          ای ام جی و آریا خداییش کیفیت اینو با دنا پلاس قابل مقایسه هستش؟؟؟ آره بازم میگم یه چرخ این می ارزه به صدتا دنا پلاس آشغال تولیدی ایرانخودرو

          موافقم 30
          مخالفم 7
        5. Amin-mc20

          ۲ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (2097 ديدگاه)

          ولی چرخو بده صد تارو بگیر با اون صدتا چرخ که هیچی کل ماشینو میتونی بخری

          موافقم 14
          مخالفم 15
        6. AMG_73///

          ۲ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (1200 ديدگاه)

          زیزیگولو
          تو میتونی صد تا دنا پلاس توربو اتوماتیک رو بفروشی و 20 تا آرتئون فول بگیری با دوتا sf90 استراداله
          تازه بازم با باقی پولت میتونی ماشینای دیگه ای هم بخری
          حالا انتخاب کن
          صد تا دنا پلاس توربو اتوماتیک
          یه چرخ آرتئون?

          موافقم 18
          مخالفم 4
        7. زیزیگولو

          ۲ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (6036 ديدگاه)

          ای ام جی جان عزیزم این فقط یه اصطلاح‌ گفتاری هستش واسه نشون دادن و تاید خوب بودن چیزی ….. مثلاً همه شنیدیم که میگن : یه تار موی فلان شخص رو با دنیا عوض نمیکنم

          موافقم 16
        8. AMG_73///

          ۲ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (1200 ديدگاه)

          داداش من میدونم اینارو من هم ایرانیم
          فقط گفتم یکم ازین زندگی تکراری مون خارج شیم و یکم بحث کنیم?

          موافقم 11
    2. پارسا عشق ماشین 3 ای بابا اکانتم فراموش میشه هی

      ۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (190 ديدگاه)

      ووووووووووووای واقعا شیکه ولی مثبل دنا پلاس نیس

      موافقم 18
      مخالفم 1
      1. Aria

        ۲ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (350 ديدگاه)

        پارسا عاشق یوزر نیمت شدم?

        موافقم 14
        مخالفم 1
      2. AMG_73///

        ۲ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1200 ديدگاه)

        منم???

        موافقم 10
    3. Hadi

      ۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2197 ديدگاه)

      سوسمار سمی ولفسبورگ ?

  2. محمد

    ۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (304 ديدگاه)

    یکی از زیباترین سدان های بازاره , حیف که بازاریابی خوبی براش صورت نگرفته و البته قربانی عطش بازار برای خرید شاسی بلند ها شده و واقعا فروشش پایینه , تو یه مقاله میخوندم جز 5 خودروی دست کم گرفته شده ی بازاره که واقعا به جایگاهی که حقشون هست نرسیدن , یکی دیگه از خودروهای لیست بی ام وسری 8 بود

    موافقم 22
    1. حسین

      ۲۰ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      این سدان کوپه هست آمدم دراز اگه بشینه عقب گردنش اذیت می شود

  3. Amin-mc20

    ۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2097 ديدگاه)

    ولی چقدر انحنای سقفش قشنگه!

    موافقم 20
  4. AMG_73///

    ۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    خیلی خوبه
    ولی یکم گرون نیست؟؟

    موافقم 13
    مخالفم 2
  5. (Saeed(peugeot

    ۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    هر کاریش کنن این ماشین نمیتوووونه بفروشه .‌.

    با تخفیفات ویژه / هر روز فیس لیفت کردن

    آپشن اضافه کردن ‌….نمیفرووووشه آقا

    موافقم 7
    مخالفم 10
    1. فرشاد

      ۳ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      همین میارزه به دی اس 9

      موافقم 5
      مخالفم 1
  6. MjM

    ۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (740 ديدگاه)

    فولکس واگن= زیبا، شیک، ساده
    بدون هیچ خط و نقطه ی اضافه ای در طراحی

    موافقم 18
    مخالفم 1
  7. ♤Angus_812♤

    ۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    دوستان دنا پلاس ینی آشغال چرخ دار
    سواری کلن پژو اپشناشو با ۱۰ تومن میشه رو پراید نصب کرد
    پدر بنده داره و هیچ چیزی نداره که بخوای اونو تو دسته خودرو بروز قرار بدی
    تنها سودی که داشت برای ما قیمتش بود که داره میرسه به ۱ میلیارد
    من شعار نمیدم نخرید چون خودم خریدم
    ولی وقتی دنا حکم رولز رویس ایرانو داره مجبورم بخرم چون نخرم پولم بی ارزشتر از دیروز میشه

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. محمد

      ۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1483 ديدگاه)

      اره حاجی بخر چندتا چندتا هم بخر،خوشحالم هست که قیمتش داره میلیاردی میشه

      موافقم 7
      مخالفم 1
      1. ♤Angus_812♤

        ۲ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (428 ديدگاه)

        اصلا مهم نیست چی فکر میکنی
        دارم میخرم و به بقیه اصلا فکر نمیکنم
        چون اینجا ایرانه باید فقط فکر خودت باشی

        موافقم 5
        مخالفم 1
    2. حسین

      ۲۰ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      رولز رویس خخخخخخخ

  8. Amir

    ۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (27 ديدگاه)

    خیلی قشنگه

  9. Ramin

    ۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    یه سوال
    داخلشو از چانگان cs 85 کپی نکردن
    بزنید تو گوگل چانگان cs 85 بعد برید داخلوش نگاه کنید
    عین این گلف هست یعنی گلفه عینه اینه چون این تازه رونمایی شده ولی چانگان cs 85 یه 6 ماهی میشه معرفی شده

    من 1000 تا این گلف رو به چانگان cs 85 ترجیح نمیدم

    چانگان cs 85 با قیمت 22 هزار دلار نسخه فول با موتور 2لیتری توربو
    با 233 اسب قدرت و300 نیوتن گشتارو وشتاب صفر تا صد زیر 8 و 8تا ایبرگ
    و…. کلی آبشن که تو همین سایت پدال گفته شده رو با هیچ ماشینه ارزونه اروپایی عوض نمیکنم

    ❤❤??= چانگان (هر مدلی)

    موافقم 4
    مخالفم 14
    1. ♤Angus_812♤

      ۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (428 ديدگاه)

      کاملا مشخصه چانگان cs35 داری???
      کیفیت آلمانو با چین مقایسه میکنی ؟؟؟؟
      اصالت و ظرافت آلمان هیچ وقت رقیب نداشته
      به قول انگلیسیها هیچ ارزونی بی دلیل نیست
      چینی شاید نسخه فولش اندازه پایه آلمان باشه ولی هیچ وقت نمیتونه از نظر فروش و کیفیت رقابت کنه

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. Ramin

        ۲ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        چانگان cs 85رو نمیتونی با cs 35 مقایسه کرد اونم تولید سایپا
        من cs 35وارداتی دارم کیفیت در حد بنز موتور عالی هنوزم بوی نویی میده
        سایپا فیلا تو پراید گیر کرده

        چانگان از سال 1885 تو چین تاسیس شد……
        همسن بنز هست…..
        نسبت به پولی که میدی خیلی آش گیرت میاد

        موافقم 1
        مخالفم 3
        1. OMID

          ۲ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (2171 ديدگاه)

          خود چانگان سال 1862 بر میگرده ولی اصلا خودروسازی نبوده
          اولین ماشینش سال 1959 تولید میشه
          در صورتی که اولین خودروی بنز سال 1886 تولید میشه که میشه گفت اولین ماشین تاریخ هست

        2. ♤Angus_812♤

          ۴ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (428 ديدگاه)

          آشغال آشغاله
          چه آشغال تو گونی پلاستیک چه آشغال تو گونی نخی

    2. OMID

      ۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2171 ديدگاه)

      ماشاالله
      طرفدار فرغون ایرانی و چینی نداشتیم که اونم اضافه شد
      داداش هر چه قدر از چانگانت تعریف کنی نه بهتر میشه نه گرونتر

      موافقم 4
      مخالفم 1
  10. مهدی

    ۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (188 ديدگاه)

    سلام. من طراحی داخلی و خارجی این را به اپتیما و سوناتای جدید ترجیح میدم.

    1. محمد

      ۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (803 ديدگاه)

      خب معلومه این خیلی گرون تر از اون هاست

      موافقم 1
      مخالفم 1
  11. فرشاد

    ۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    انگار این ماشینه اشتباهیه
    اگر دنبال پرفورمنس باشی از تو همین زیر مجموعه های فلوکس ائودی هست
    اگر دنبال دوام و کارایی باشی تویوتا اوالون

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا