فولکسواگن از جدیدترین و کوچکترین کراس اوور کوپه خود با نام نیووس رونمایی کرد.
این خودرو که در برزیل و برای عرضه در بازار آمریکای جنوبی و سایر بازارهای بینالمللی توسعه یافته یک کراس اوور ساب کامپکت است که از پلتفرم MQB مشترک با هاچبک پولو و سدان ویرتوس سود میبرد. در ابتدا این خودرو وارد بازار برزیل شده و سپس در آرژانتین عرضه خواهد شد. نیووس از سال ۲۰۲۱ نیز در سایر بازارهای آمریکای جنوبی ارائه خواهد گشت.
در نهایت نیز شاهد راهیابی این خودرو به بازارهای جهانی از جمله اروپا خواهیم بود. فولکسواگن نیووس به لطف ارتفاع بیشتر از سطح زمین و پوششهای پلاستیکی بدنه ظاهر گیراتری نسبت به پولو دارد. همچنین فولکسواگن میگوید نیووس یکی از جادارترین خودروهای کلاس خود بوده و فضای بار ۴۱۵ لیتری خواهد داشت.
یکی از دلایل جادار بودن این خودرو طول بیشتر آن نسبت به شاسیبلند تی کراس است. در واقع طول این خودرو ۴.۲۶ متر و فاصله بین محورها نیز ۲.۵۶ متر میباشد. البته پهنای دو خودرو برابر با ۱.۷۵ متر بوده اما نیووس بهطور قابلتوجهی کم ارتفاعتر بوده و تنها ۱.۴۹ متر ارتفاع دارد.
از جمله ویژگیهای طراحی این خودرو میتوان به خط سقف خمیده و پروفایل کوپه مانند، ویژگیهای خاص شاسی بلندها، چراغهای LED نرم و متحد در بخش عقب اشاره کرد. یک اسپویلر سقفی قابلتوجه و رینگهای ۱۷ اینچی نیز توجه را به خود جلب میکنند.
اما برسیم به کابین نیووس که داشبورد آن تقریباً مشابه فولکس پولو است. آنچه در این بخش حرف اول را میزند صفحه لمسی بزرگ ۱۰ اینچی در بالای کنسول مرکزی است که میتوان آن را با پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۰ اینچی همراه کرد.
اما صفحه مرکزی توسط سیستم فولکس پلی کار میکند که یک اینترفیس مدیای توسعه یافته در برزیل میباشد. برخلاف صفحهنمایش پولو، صفحهنمایش نیووس فاقد دکمههای فیزیکی بوده هرچند مزیتهای اصلی آن به ویژگیهای ارتباطی مربوط میشود.
این ویژگیها شامل دسترسی به فروشگاه مجازی خاص مشتریان فولکس میباشد. همچنین برنامههای متنوعی برای پارکینگ، کتابهای صوتی، بیمه، موزیک، ناوبری و… وجود دارد. فولکسواگن پلی همچنین قابل هماهنگسازی با اندروید اتو و اپل کارپلی است.
نیووس آمریکای جنوبی از پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو با قدرت ۱۱۶ اسب بخار استفاده خواهد کرد. این پیشرانه که با نشان ۲۰۰ TSI شناخته میشود قابلیت استفاده از اتانول را نیز داشته و در این حالت قدرت ۱۲۸ اسبی و گشتاور ۲۰۰ نیوتون متری تولید میکند. پیشرانه ذکر شده با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همکاری کرده و نیرو را به چرخ های جلو میفرستد. نیووس بدون سیستم چهار چرخ محرک عرضه خواهد شد.
از نظر ایمنی باید گفت این کراس اوور جدید دارای سیستمهایی همچون کنترل پایداری الکترونیکی، دوربین دندهعقب، کروز کنترل تطبیقی و ترمز اضطراری خودکار میباشد.
فولکسواگن نیووس در کارخانه Anchieta در برزیل تولید خواهد شد.
مانی
۹ خرداد ۱۳۹۹اگه این کراس اوره لابد ال نود اس یو ویه
SS
۹ خرداد ۱۳۹۹مقایسه درستی هست
ارتفاع تندر 1525
ارتفاع نیووس 1490
ولی خب اصلا ارتفاع ماشین برای خریدارهای به اصطلاح شاسی بلند مهم نیست فقط همین که بگن شاسی بلند سوار میشیم کافیه ?
مهدی
۹ خرداد ۱۳۹۹ظاهر زیبا
داخل زیبا
خوشنام و مطمئن
ممد ژانگولر
۹ خرداد ۱۳۹۹من موندم چین با فولکس چجوری میخواد سر شاخ بشه
آدم کیف میکنه ماشین زده عین هلو
قیمت هم که مفت
اعتبار و گارانتی هم در حد بنز
مشتری چی میخواد تو این شهرهای شلوغ پلوغ
الحق و انصاف تو جدول رنکینگ فروش اوله حقشه
من که حال کردم با ماشینه
تازه تو مانیتورش waze هم داره مادر ذاتی
ADAK
۹ خرداد ۱۳۹۹دوست داشتنیه
رامتین
۹ خرداد ۱۳۹۹تقریبا هم ابعاد ساندروست با این تفاوت که کمی طول فولکس بیشتره. کلا طراحی جذابی داره و چیدمان مه شکن جلوش خوشم اومد.