فولکس واگن

کراس‌اوور روباز، معرفی فولکس‌واگن T-Roc کابریولت

پیش‌ازاین می‌دانستیم که فولکس‌واگن در حال کار روی ساخت نسخهٔ کابریولت کراس‌اوور T-Roc است اما حالا سازندۀ آلمانی رسماً پرده‌ها را از چهرهٔ این ماشین کنار زده است. پیش‌ازاین شرکت‌هایی مثل نیسان و لندروور با مدل‌های مورانو کراس‌کابریولت و رنجروور اووک کابریولت، ایدهٔ کراس‌اوور روباز را عملی کرده‌اند اما این ایده همیشه عجیب بوده و در T-Roc کابریولت هم هیچ تفاوتی ندارد.

برای ساخت این خودرو، فولکس‌واگن بجای اینکه به‌سادگی سقف T-Roc استاندارد را حذف کند، ساختار و بدنهٔ آن‌را کاملاً تغییر داده است؛ بنابراین حالا فاصلهٔ محوری T-Roc کابریولت ۳۷ میلی‌متر و طول آن ۳۴ میلی‌متر بیشتر از نسخهٔ استاندارد شده است. علاوه بر این، فولکس‌واگن ساختار کف، پانل‌های جانبی، درها و فریم شیشهٔ جلو را تقویت کرده تا نبود سقف جبران شود.

T-Roc کابریولت به سقف پارچه‌ای مجهز شده که ظرف تنها نُه ثانیه تا سرعت ۳۰ کیلومتر بر ساعت باز یا بسته می‌شود و از لحاظ کارکرد با سقف گلف کابریولت قبلی یکسان است. با وجود این سقف باز شونده، حجم صندوق بار T-Roc با ۱۶۱ لیتر کاهش به ۲۸۴ لیتر رسیده است اما احتمالاً خریداران مشکلی با این موضوع نخواهند داشت زیرا اگر برای کسی کارایی و فضای بار مهم باشد، نسخهٔ کابریولت را خریداری نمی‌کند.

فولکس‌واگن در ابتدا T-Roc کابریولت را فقط با دو موتور بنزینی به بازار عرضه می‌کند. پیشرانهٔ اول یک واحد ۱ لیتری سه سیلندر توربوشارژ با ۱۱۵ اسب بخار قدرت است درحالی‌که موتور دوم از نوع ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با قدرت بیشتر ۱۵۰ اسب بخار است. انتقال نیروی موتور سه سیلندر توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد درحالی‌که برای موتور قوی‌تر صرفاً یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه در نظر گرفته شده است.

برای این کراس‌اوور روباز دو پکیج طراحی به نام‌های Style و R-Line قابل سفارش است. پکیج اول رینگ‌های ۱۷ اینچی، نورپردازی داخلی استاندارد و پکیج چرمی داخلی سفارشی را ارائه می‌کند درحالی‌که پکیج R-Line چراغ‌های مه شکن، صندلی‌های چرمی اسپرت و رینگ‌های ۱۷ اینچی را به همراه دارد. فولکس‌واگن T-Roc کابریولت در نمایشگاه فرانکفورت برای اولین بار به نمایش عمومی درخواهد آمد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1206 ديدگاه)

    ماشین مناسب یه جوون ۲۰ ساله با سطح اجتماعی متوسط تو دیار کفر
    و ماشین مناسب یه جوون ۲۰ ساله فوق ثروتمند تو میهن عزیز

  2. The best or nothing

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    شاید به مذاق خیلیا خوش نیاد ولی به نظر من ایده خوبیه واسه طبیعت گردی و جاده های جنگلی.اینکه نسیم خنکو رو صورتت حس کنی. البته قدرت موتورش جای بحث داره ,, این قدرت بیشتر به درد شهرو جاده میخوره تا طبیعت و مسیرای سخت تر… میتونست قوی تر باشه تا بشه با ظاهر نه چندان دلچسبش کنار اومد!!

    1. مزدا

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2099 ديدگاه)

      کلا با کراس اور رو باز و کراس اور کوپه حال نمیکنم

  3. Khosrow

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    این چرا همچیه / کلا این کلاس خیلی بی کلاسه / معلوم نیست چی کاره ای اصلا ..

  4. AMANTE

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1913 ديدگاه)

    کلا با این ایده ی سقف روباز برای کراس اوور، شاسی بلند و هاچ بک ها مخالفم، فضای پای عقب، فضای صندوق فدا میشه در عوض هیچ جذابیتی بدست نمیارید.
    ماشین روباز می خواید برید به کلاس ماشین های کوپه یا اسپرت سر بزنید از ماستانگ شیش سیلندر روباز تا سری 4 روباز و حتی مزدا ام ایکس پنج و…. هست.
    ولی اگه اصرار به شاسی بلند دارید! جیپ رانگلر هست.

  5. (Saeed(peugeot

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    اصلا این کار روی این ماشین …با این طراحی ساده و خطوط صاف و این ابعاد کار درستی نیست …
    در حالت سقف باز ماشین از بغل زشته

  6. Abbas

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    این کراس اورا یا به اصطلاح شاسی بلندا دیگه تو هر کلاس خودرویی نفوذ کردن که واقعا یه زنگ خطر برای بقیه کلاسا هست،هاچبکا قد کشیدن،کابریولتا قد کشیدن(مث همین)،سوپراسپرتا(اوروس)قد کشیدن،اگه بوگاتیم یه قد بلند بسازه دیگه رسما هایپرکارام قد میکشن

    1. محمد

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (804 ديدگاه)

      بوگاتی در حال طراحی و ساخته

  7. me84

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    من که خیلی خوشم اومد. آفرین به این ایده.
    خیلی خوبه که سقف ماشین باز بشه و ارتفاع بالاتری از یه سدان هم داشته باشه.
    سدانهای جدید خیلی کفشون پایینه من اصلا خوشم نمیاد. تو یه سری موقعیتها مثل روزایی که برف زیادی اومده یا جاده خاکی اصلا خوب نیستن. با الانترا 2014 هر جفتشو تجربه کردم.

  8. doubt

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (258 ديدگاه)

    پیشرانهٔ اول یک واحد 1 لیتری سه سیلندر توربوشارژ با 115 اسب بخار قدرت است!!!!!!!!
    موتورش منو کشته فقط

    1. مانی

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      ماشین شهری که برای اروپا یا ژاپن باشه همینه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا