فولکس واگن

معرفی رسمی فولکس‌واگن ویلوران، مینی ونی جذاب برای چینی‌ها

اولین بار در ماه سپتامبر بود که تصاویر جاسوسی از یک خودروی بزرگ متعلق به فولکس‌واگن منتشر شد. هم‌اکنون پس از گذشت دو ماه ژرمن‌ها به‌صورت رسمی از مینی ون استیشن مانند ویلوران رونمایی کرده‌اند. این خودرو به همراه دو محصول دیگر در نمایشگاه گوانگ ژو ۲۰۱۹ حضور دارد. ویلوران اولین مینی ون لوکس فولکس‌واگن برای بازار چین بوده و اولین نمونه‌های آن از نیمه اول سال آینده میلادی وارد این بازار خواهند شد.


بیانیه خبری فولکس‌واگن چیز زیادی را درباره ویلوران فاش نمی‌کند. این خودرو طولی بیشتر از ۵.۳ متر داشته و بنابراین از این نظر در حد و اندازه‌های شورولت تراورس است. ویلوران بزرگ‌ترین محصول فولکس‌واگن خواهد بود و از طراحی کابین ۲-۲-۳ با صندلی‌های اجرایی، پشت‌سری‌های دوبل، درب‌های متمایز و سیستم صوتی سطح بالا سود خواهد برد.


این خودروی جدید بر اساس شنیده‌ها از پلتفرم MQB فولکس استفاده کرده است. این معماری ماژولار برای محصولاتی طراحی شده که پیشرانه به‌صورت عرضی در دل خودرو قرار می‌گیرد. پلتفرم موردبحث در خودروهای زیادی از گروه فولکس‌واگن بکار خواهد رفت. گفته شده نیروبخش این خودرو نیز پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۲۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متر بوده و روی درب پشتی خودرو نشان ویلوران ۳۸۰ TSI خودنمایی خواهد کرد.


ویلوران بیشتر شبیه کراس اوور است تا یک مینی ون و احتمالاً به‌صورت بین‌المللی نیز عرضه خواهد شد. اگرچه مینی ون‌ها طرفداران خاصی دارند اما میزان محبوبیت آن‌ها به اندازه کراس اوورها نیست. به همین دلیل است که ویلوران بیشتر شبیه یک کرایسلر پاسیفیکاست تا یک داج گرند کاروان. این خودرو از کاپوتی طویل، شیشه‌ی جلوی خمیده و استایل هاچبک برخوردار است.


اطلاعات و تصاویر مربوط به ویلوران به‌صورت محدود منتشر شده اما می‌توانیم صندلی‌های کاپیتانی ردیف دوم و استراحتگاه‌های پای برقی و پشت‌سری‌های لوکس را در تصاویر منتشر شده تشخیص دهیم.


جدیدترین محصول فولکس‌واگن باید به جنگ خودروهایی همچون بیوک GL8 و لکسس LM برود. روسیه نیز پذیرای این خودرو خواهد بود اما فولکس‌واگن هنوز مشخصات مینی ون جدید خود برای دیگر بازارها را منتشر نکرده است. ویلوران به همراه مدل‌های تاکوا و توارک پلاگین هیبرید در نمایشگاه گوانگ ژو حضور دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Me

    ۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (4 ديدگاه)

    واقعا زیباست.به واقع شایستگی این رو داره که تو جایگاه بالاتری از توران قرار بگیره.اگر تنوع پیشرانه ش هم از توران بالاتر باشه و نسخه هیبرید ش عرضه بشه خیلی ها رو به چالش میکشه.

    1. مزدا

      ۳ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (2099 ديدگاه)

      خودروسازان دنیا دیگه میدونم در اینده نه چندان دور اولین اقتصاد دنیا رو چین خواهد داشت واسه همین برای بازار چین برنامه های خاص دارند.
      چینی که در پروژه جاده ابریشم سرمایه گذاری سنگینی کرده و با کشورهای اسیای و امریکا جنوبی اتحاد اقتصادی داره ایجاده میکنه لرزه به اقتصاد اروپا و امریکا انداخته.
      من یه مقاله ای میخوندم که امریکا از سال ۲۰۰۰ برنامه مهار اقتصاد و قدرت چین رو پی ریزی کرده بود و ترامپ هم عملیاتی داره میکنه

  2. رحیم

    ۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (106 ديدگاه)

    اینا به خودرویی با ۵متر و ۳۰سانت طول میگن مینی ون ، اون وَخ طول ون هاشون چقدره؟؟

  3. پورشه

    ۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (16 ديدگاه)

    وای عاشق آلمانی ها هستم ولی خدایا چرا این اینقدر طراحیش بده چرا باید چینیسیسم بشه اخه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا