بعد از معرفی نسل جدید فولکسواگن پولو در هفتهٔ گذشته تصمیم گرفتیم مقایسهای بین آن و نسل قبلیاش انجام دهیم زیرا این هاچبک سابکامپکت یکی از مهمترین محصولات این برند آلمانی محسوب میشود. به گفتهٔ سازنده، هدف از ساخت نسل جدید پولو، ارائهٔ خودرویی اسپرتتر و کاملتر است؛ اما طراحی این ماشین بیشتر از اینکه انقلابی باشد، تکاملی است و به همین دلیل حداقل در نگاه اول، نسل ششم پولو بهراحتی شبیه به نسل پنجم خود به نظر میرسد.
اما بااینحال وقتی دقیقتر و از نزدیک به پولو نگاه میکنیم متوجه میشویم که نسل جدید این ماشین با چراغهای جلوی باریکتر، نمای جلویی تهاجمیتری داشته و از پروفیل جانبی پیچیدهتری هم برخوردار است اما هنوز هم هیچچیزِ واقعاً هیجانانگیزی در پولو دیده نمیشود؛ بنابراین ممکن است برخی از فولکسواگن به خاطر عدم جسارت در طراحی انتقاد کنند درحالیکه برخی دیگر معتقدند که محصولات این شرکت فوراً قابلتشخیص هستند اما درهرحال این موضوعِ طراحیهای ساده و تکاملی در گروه فولکسواگن در حال تکرار است.
اما در زیر این پوستهٔ آشنا، ساختاری کاملاً جدید قرار دارد زیرا پلتفرم قدیمی PQ25 جای خود را به پلتفرم جدید و پیشرفتهتر MQB A0 داده است. علاوه بر این، طول نسل ششم پولو نیز افزایش پیدا کرده و به ۴.۰۵ متر رسیده است درحالیکه فاصلهٔ محوری آن نیز ۹۴ میلیمتر بیشتر شده است. درنتیجهٔ این رشد ابعاد، فضای کابین و صندوق بار پولو افزایش پیدا کرده و همچنین این نسل به بزرگترین پولو تاریخ تبدیل شده است.
برخلاف طراحی بیرونی، فولکسواگن نمای داخلی پولو ۲۰۱۸ را بهطور کامل تغییر داده است. کل طراحی داشبورد جدید است و حتی میتوان نسل دوم سیستم نمایش اطلاعات فعال فولکسواگن را هم برای آن سفارش داد. همچنین کیفیت کلی کابین ارتقاء یافته و پیشرفت آن از لحاظ طراحی و تکنولوژی کاملاً واضح است.
همانطور که نسخهٔ GTI نسل قبلی پولو با رینگهای ۱۷ اینچی، سپرهای اسپرت، تریم قرمزرنگ بیرونی و تعلیق اسپرت از نسخهٔ معمولی متمایز میشد، همین تمایزات در نسل جدید پولو GTI هم اعمال شده درحالیکه در داخل آن نیز یک غربیلک فرمان اسپرت ارائه شده و صفحه آمپر و صندلیها نیز از گلف GTI الهام گرفتهاند. در داخل پولو جدید همچنین دوخت قرمزرنگی در روی غربیلک فرمان و اطراف دستهدنده کار شده است درحالیکه در بیرون هم یک دیفیوزر جدید با یک سر اگزوز دوقلو طراحی شده است.
درنهایت با بررسی نسل ششم فولکسواگن پولو، میتوان گفت که پولو ۲۰۱۸ خودروی کاملاً جدیدی است که در زیر ظاهری آشنا پنهان شده است؛ اما این امری قابلفهم است زیرا دستورالعمل دقیق تکامل پولو موجب شده تا از زمان تولدش در سال ۱۹۷۵ تاکنون، ۱۴ میلیون دستگاه در سراسر جهان فروش داشته باشد.
منبع: CarScoops
ایلیا
۵ تیر ۱۳۹۶سلام دوستان کسی در مورد فولکس واگن گل اطلاعاتی داره؟ میخوام بدونم ارزش خرید داره؟ قیمت مدل 84 حدودا باید چقدر باشه؟
واینکه برای تامین قطعات و تعمیر بمشکل نمیخورم؟ کیفیت خود ماشین چطوره؟ خواهش میکنم تجربیاتتون رو بگید
sina
۵ تیر ۱۳۹۶من یه رفیق داشتم مشکیش رو داشت . میگفت سوختش خعععلی بالاست در حد 12-13 لیتر!!!
ردش کرد رفت با کلی دردسر
البت شاید ماشین اون خوب نبوده و بقیه شون این شکلی نباشن.
ایلیا
۵ تیر ۱۳۹۶ممنون سینا جان … اگه بقیه ی دوستان هم لطف کنن نظرشون رو بگن ممنون میشم
بنزما
۵ تیر ۱۳۹۶نسل پججمش وارد ایران میشه و نسل ششم این ماشین بعیده وارد بشه چون
نسل پنجمش تا چند ماه دیگه مونتاژش شروع میشه ولی ششمش تازه تو خود اروپا هم 2018 قابل دسترسه
طبق روال سالیان گذشته هم اگه مونتاژ یه نسل شروع بشه و نسل جدید بیاد شرکت های ایرانی نسل قبل رو تا سالیان
به مردم میندازن نمونش مزدا 3
arash66
۵ تیر ۱۳۹۶اگر میخوای بخری دنبال مدل بالاتر باش با کارکرد پایین از مایه دارا بخر که گل رو خسته نکرده باشن . ماشین خیلی خوبیه ولی تصادف کنی قطعات تزئینیش خیلی گرونه.
هندلینگش خیلی خوبی داره و محکم.
حميد
۲۸ تیر ۱۳۹۶من مدل ۸۷ گل دارم، کیفیت این ماشین بسیار بالاست و شتاب و هندلینگ فوق العاده است، من هفته ای چند روز تا دماوند میرم، کشش این ماشین توی سربالایی حرف نداره. مصرفش حدود ۹ هستش و اگه تصادفی نباشه و اشکال فنی پیدا نکرده باشه، تا کارکرد ۱۵۰ هزار تا هم سرپا هست و قابل اطمینان.
توی تهران هم مشکل تعمیرگاه و قطعات نخواهی داشت.
جواد
۵ تیر ۱۳۹۶شاید طراحی بیرون زیاد تغییراتش به چشم نیاد ولی خدایی طراحی داخلی اونم تو این کلاس ترکونده رفت فوق العاده هستش
مهدی
۵ تیر ۱۳۹۶خب گل چون موتور ۱۸۰۰ سیسی و ۸ سوپاپ داره کلا مصرفش بالاست در حد پژو ۴۰۵، از طرفی هم ماشین قدیمی هست حتی زمانی که وارد ایران شد هم قدیمی بود از اواسط دهه ۹۰ ساخته میشد و فقط فیس لیفت شده بود کلا هم برزیلیه و ربطی به آلمان نداره ولی در مجموع کیفیت بالایی داره اگه یه خرج اولیه داشته باشه و انجام بدی تا سالها بی آزاره من خودم پولو ۲۰۰۶ مدل ۱.۴ دارم بعد از ۱۱ سال به جرات میگم بجز قطعات مصرفی هیچ چیز ماشین دست نخورده کارکردشم ۱۵۰ هزار کیلومتره
سعید(تهران)
۵ تیر ۱۳۹۶پولو با قیمتی که براش تعیین شده ارزش خرید بالایی داره، بخصوص که با ابعاد جدید الان دیگه کمی هم خانوادگی شده من نسل ۵ رو سوار شدم بر خلاف تصورم جای پای سرنشینای عقب چندان هم بد نبود حالا که دیگه قطعا بهترم شده. ولی سواریش بیش از حد سفت و اسپرتی بود که امیدوارم یکم تعلیق راحتتری برای نسل جدید در نظر گرفته باشن…