برنامهی جاهطلبانهی گروه فولکسواگن برای عرضهی ۵۰ خودروی الکتریکی تا سال ۲۰۲۸ جاهطلبانهتر از آن چیزی که هست خواهد شد!
این کمپانی در کنفرانس رسانهای سالانهی خود اعلام کرده حدود ۷۰ خودروی الکتریکی جدید را در ۱۰ سال آینده روانه بازار خواهد کرد. به عنوان نتیجه، تعداد خودروهای الکتریکی ساخته شده بر پایهی پلتفرمهای الکتریکی این غول خودروسازی از ۱۵ به ۲۲ میلیون دستگاه افزایش خواهد یافت.
این کمپانی تا سال ۲۰۲۳ بیش از ۳۰ میلیارد یورو را روی خودروهای الکتریکی شده سرمایهگذاری خواهد نمود. فولکسواگن پیشبینی میکند تا سال ۲۰۳۰ حداقل ۴۰ درصد ناوگان محصولات این شرکت به خودروهای الکتریکی اختصاص یابد.
اولین نسل خودروهای الکتریکی این خودروساز امسال روی خط تولید خواهند رفت که آئودی E-Tron و پورشه تایکان هستند. پس از این دو نیز خودروهای فولکسواگن ID هاچبک، ID Crozz، سئات ال بورن، اشکودا ویژن E، فولکسواگن ID Buzz و ID Vizzion عرضه خواهند شد.
گروه فولکسواگن برای تولید این خودروهای الکتریکی روی تأمینکنندگان باتری LG Chem، SKI، CATL و سامسونگ حساب خواهد کرد. این خودروساز همچنین به دنبال ساخت تأسیسات تولید باتری در اروپاست. فولکس ظرفیت فوقالعادهای در باتریهای حالتجامد دیده و تلاش دارد آنها را به سطح تولید صنعتی برساند.
فولکسواگن همچنین برنامهی مفصلی برای رسیدن به توازن کامل دیاکسید کربن خنثی در تمامی مراحل تولید دارد. این شرکت میگوید با این برنامه تعهد کامل خود به توافقنامه آب و هوایی پاریس را نشان میدهد.
هربرت دایس مدیرعامل فولکس میگوید:
فولکسواگن به دنبال ارائهی حملونقل شخصی برای میلیونها انسان است، حملونقلی که ایمنتر، پاکتر و کاملاً ارتباطی خواهد بود. به همین منظور ما باید کارایی و راندمان فعالیتها را بیش از این ارتقا دهیم.
اما همهی این برنامهها با چالشهایی روبرو خواهند بود. فولکسواگن سه اصل مهم را در نظر دارد: کاهش مؤثر و پایدار دیاکسید کربن، استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر و جبران خسارت آلایندگیهایی که نمیتوان آنها را کم کرد.
هدف این کمپانی برای سال ۲۰۲۵ کاهش ۳۰ درصدی دیاکسید کربن تولیدی محصولات در مقایسه با سال ۲۰۱۵ میباشد. در همین زمان فولکس به دنبال کاهش ۵۰ درصدی آلایندگی دیاکسید کربن تمامی کارخانههای خود در مقایسه با سال ۲۰۱۰ خواهد بود.
یانکی
۲۳ اسفند ۱۳۹۷ما که بخیلیم
tesla
۲۳ اسفند ۱۳۹۷ولی اونجور که متوجه شدم امریکایی ها چند قدم جلو تر هستن در الکتریکی سازی
همین چند روز پیش یه پیکاپ داشتن تست میکردن که کاملا شبیه فورد اف 150 بود ولی
همه میگغتن که که ریوران هستش که دارن تست میکنن ( داشت شارز میشد در جایگاه )
فکر کنم فورد و جنرال موتورز دارن باهم روی ریوران سرمایه گذاری میکنن ولی اصلا صداش در نمیارن
فرامرز
۲۳ اسفند ۱۳۹۷چه فایده قیمت ها به شدت بالا هست و تو خیلی سگمنت ها حضور نداره. مثلاْ آئودی ای ترون ۷۵۰۰۰ یورو قیمت خورده که تقریباْ دو برابر کیو۵ هست. به نظرم خودروسازهای بزرگ برای تحقق این حرکت بزرگ باید یکمی از خود گذشتگی نشون بدن و انتظار نداشته باشن بیشتر از مدل های دیزلی سود کنن. خودروهای الکتریکی پلتفرم های خیلی ساده تری داره، موتور الکتریکی خیلی ساده تر از احتراق داخلی هست، گیربکس لازم ندارن، رسیدن به پرفورمنس بالا پیچیدگی خاصی نداره و … فقط میمونه هزینه باتری که اون هم واسه خودرویی مثل ای ترون کمتر از ۲۰ هزار یورو هست
Elmiraj
۲۳ اسفند ۱۳۹۷همه و همه روی سه پلتفرم …. با عملکرد کاملً عادی و قیمت بسیار بالا ….؟؟؟؟؟
.
در بحث پرفورمنس از تسلا و در بحث قیمت از چینی ها شکست می خورن …
mehran911
۲۴ اسفند ۱۳۹۷این حرفت در مورد جنرال موتورز و فورد بیشتر صادقه
سه پلتفرم رو از کجا آوردی ؟!؟!؟
قیمت پایه محصولات الکتریکی فولکس از عدد ۲۰ هزار دلار! شروع خواهد شد و تا بیش از ۱۵۰ هزار یورو ادامه خواهد داشت
۲۲ میلیون خودرو میدونی یعنی چی ؟
.
خیلی دوست داشتم حداقل از کلیات برنامه فولکس آگاه بودید …
قبلا بار ها گفتم کار برای رقبا بسیار سخت خواهد شد
همیجا تو همین پست قول میدم تسلا در مقابل فولکس شکست بخوره چه در کلاس خودروهای عمومی و چه در پرفورمنس
دیروز خبر نسل جدید باتری پورشه با ۴۷ درصد بازده بیشتر با حجم و وزن یکسان در مقایسه با بهترین باتری های کنونی منتشر شد
این باتری ها قابلیت این رو دارن که سال ۲۰۲۰ تولید انبوه بشن
Hamid...Audi
۲۴ اسفند ۱۳۹۷باشه
هم در قیمت هم در پرفورمنس …