تلاشهای فولکسواگن برای پشتسر گذاشتن رسوایی دیزلگیت به طرف سرویسهای تاکسی سوق پیدا کرده است. به این منظور، از برند جدید و مستقل مویا (Moia) رونمایی شده که در آن گروه فولکسواگن به دنبال بازارهای جدید در حوزه حملونقل است. هنگام معرفی این برند جدید، کارکردهای مویا در موارد زیر خلاصه شده است؛ مواردی که تا اندازهای مبهم هستند.
- ارتباط خودرو با دنیای جدید حملونقل
- رویکرد سفارشی برای حملونقل در سراسر جهان
- رسیدن به جایگاه نخست سرویس جابجایی دنیا تا سال ۲۰۲۵
در همین حال، میدانیم که این کمپانی در برلین آلمان مستقر میشود و پروژههایی در هامبورگ نیز خواهد داشت؛ و اینکه کار خود را با ۵۰ کارمند آغاز خواهد کرد. مدیرعامل مویا، اوله هارمز (Ole Harms)، کسی است که قبلاً مدیر اجرایی فولکسواگن رئیس بخش تجارتهای جدید و سرویسهای جابجایی این کمپانی بوده است. ماتیاس مولر (Matthias Müller)، مدیرعامل فولکسواگن در این زمینه میگوید:
با اینکه هر کسی در آینده مالک یک اتومبیل نخواهد بود، امّا مویا قصد دارد که همه را به نوعی، به یکی از مشتریان کمپانی ما بدل کند.
همچنین وی در نشست خبری اضافه میکند که فولکسواگن قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ بخش قابلتوجهی از سود خود را از این حوزه تجاری جدید تأمین کند. مویا بر روی «سواریهای اشتراکی» در سرویس تاکسی نیز تمرکز خواهد کرد.
اگر تمایل کلی صنعت اتومبیل به سمت حملونقل و جابجایی به عنوان یک سرویس را قبول داشته باشیم، آنگاه به راحتی میتوان حدس زد که مویا واقعاً در چه زمینههایی فعالیت خواهد کرد؛ از جمله تکنولوژی رانندگی خودکار، برنامههای گوشی هوشمند که خدمات تاکسی یا خودروهای کرایهای را برای شما برنامهای میکنند و احتمالاً برخی ویژگیهای وسایل نقلیه الکتریکی.
منبع: autoblog
اسطوره
۱۷ آذر ۱۳۹۵.
فولکس واگن ؛ روز به روز بزرگتر و قدرتمند تر …
.
دیزل گیت و جریمه ی سنگین و ناعادلانه ی ایالات متحده ؛ فولکس واگن رو غیرتی کرده. رگ غیرت ژرمن ها بدجوری بالا زده.
Bavaria
۱۷ آذر ۱۳۹۵.
البته دیزل گیت و جریمه سنگین و “” عادلانه “” . دلیل:
“فولکسواگن نرمافزاری را در این زمینه توسعه داده بود که به برخی از موتورهای دیزلیاش اجازه میداد که تا ۴۰ برابر آلودگی مجاز NOₓ را در هنگام رانندگی معمولی در جاده داشته باشند. اکسیدهای نیتروژن از عوامل اصلی تشکیل اوزون در نزدیکی سطح زمین هستند؛ مادهای که باعث مشکلات تنفسی و همینطور، به عنوان زمینهساز سرطان شناخته شده است.”
فکر کنم شعار اصلی فولکس در حقیقت این باشه: هدف وسیله رو توجیه میکنه
.
.
البته این رو بگم که بحث های سیاسی پشت پرده رو فاکتور بگیرید.اصل قضیه اینه که نه دولت آمریکا و نه فولکس دلش به حال کسی نمیسوزه،این وسط از هم آتو میگیرن که به وقتش استفاده کنن
نوید جهرمی
۱۷ آذر ۱۳۹۵طرفدار فولکس هستم ولی از این حرکت و دروغش ناراحت شدم.
این جریمه ای که هست کلی مفاد داره رقمی که میگن معادل کارایی هس که باید انجام بده.از اصلاح نرم افزاری و ضرورت پاس کردن موتورها،فراخوان برای تست مدل های مختلف جهت پاس کردن استاندارد، خسارت به مالکان خودروهای فولکس واگن، دادن کارت پولی یا خدمات جاده ای رایگان به جای اون و…. اینا جزء اون جریمه حساب میشن.
اتفاقا باید به اونوریا آفرین گف که از جریمه ها هم برای پیشبرد جامعه شون و رفاه استفاده میکنن.
فرشاد سجادیان
۱۷ آذر ۱۳۹۵اشتباهات فولکس واگن توجیه پذیر نیست اما کاملا واضح بود که یه سری دشمن قدرتمند از رو سیاست فولکس رو رسوا کردن؛ شک ندارم اکثر خودروسازها بنا به دلایل مختلفی، بعضی جاها زیر آبی میرن اما فقط یه سریشون هستن که با اهداف مختلف لو میرن و جریمه میشن.
ارش
۱۷ آذر ۱۳۹۵آره موافقم حتی دهه قبل مدلهایی از تویتا و هیوندای بودن در مسائل ایمنی با ضعفهیی مواجه بودن که با پول سر وته قضیه رو هم آورده بودن.
بنتلی
۱۷ آذر ۱۳۹۵فرشاد جان اینو هم قبول داری شرکتی ک کارش درست باشه دیگه ترسی نداره حتی اگه بقیه رقبا بخوان افشاگری کنن؟!…
vahid 956
۱۷ آذر ۱۳۹۵آیا این برند مشابه سرویس اوبر هست؟ و قراره با اون رقابت کنه؟
بنتلی
۱۷ آذر ۱۳۹۵آره وحید جان … این برند برا رقابت با اوبر ایجاد شده