سال ۲۰۰۲ بود که کمپانی فولکس واگن در نمایشگاه پاریس از توآرگ رونمایی کرد و به همه قول داد که تا ۱۰ سال دیگر این یک خودروی استثنایی خواهد شد و از آن موقع تا به حال ۱۳ نسخه را راهی بازار کرد و حالا میخواهد با این خودروی جدید بازار این کلاس را فتح کند.
همان طور که میبینید، Touareg یک نام سخت است که تلفظ آن برای همه آسان نیست و هر کس آن را یکجور تلفظ میکند و ما آن را توآرگ تلفظ میکنیم، این نام تقریباً بر روی ذهن همه حک شده است زیرا فولکس واگن ویدیویی تبلیغاتی خنده دار و طنزآمیز دربارهٔ نام این خودرو ساخته بود که نام توآرگ را به نامی آشنا برای همه تبدیل کرد.
اما به بحث اصلی بپردازیم، اکنون پس از گذشت ۱۰ سال از آن روز تاریخی، فولکس واگن نسخه ای مخصوص و جدیدی آماده کرده و ۱۰ ساله شدن توآرگ را با هم جشن گرفتند.
این نسخه دارای ویژگیهای بیشماری میباشد. این خودرو دارای رینگهای ۱۹ اینچی Moab میباشد، اما فولکس واگن سعی کرده است خودرویی اقتصادی تولید کند برای همین ویژگیهایی مانند سانروف الکتریکی پانورامیک، میلههای محافظتی، چراغهای بی-زنون، چراغهای ترمز عقب که مجهز به LED اما با زمینهای مشکی هستند، نیز در نظر دارد. در مدل Chrome And Style توآرگ دارای شیشه های دودی میباشد. شایان به ذکر است که نماد این خودرو X میباشد و در بیشتر بخش های خودرو خودنمایی میکند.
داخل خودرو نیز واقعاً جذابتر شده است، این جذابیت را مدیون تودوزی چرم ناپا به رنگ نارنجی هستیم که واقعاً نمایی زیبا به داخل خودرو بخشیده است.
اما پیشرانه های این خودرو، فولکس واگن برای این خودرو چهار نوع موتور بنزینی، دیزلی و حتی هیبریدی هم در نظر گرفته است. اما فولکس واگن تنها دربارهٔ یک موتور اطلاعات منتشر کرده است، در واقع این پیشرانه اساسیترین و ارزانترین پیشرانه میباشد، موتور ۳ لیتری TDI V6 BlueMotion که قادر است ۲۰۵ اسب بخار نیرو تولید کند و از گیربکس ۸ سرعتهٔ اتوماتیک استفاده میکند.
طبق اطلاعات منتشر شده از سوی فولکس واگن، این خودرو تا چند هفتهٔ دیگر وارد بازار میشود، قیمت این خودرو هم از ۶۱,۰۲۵ یورو آغاز میشود.
علی
۲۴ مهر ۱۳۹۱و باز هم از پلتفرم مشترک با پورشه کاین بهره میبره
از نظر طراحی ماشین ساده اما خیلی شیک و رسمیه
hesan
۲۴ مهر ۱۳۹۱خوشجله!
MSENR
۲۴ مهر ۱۳۹۱تودوزی چرمش خیلی قشنگه!
ESI
۲۴ مهر ۱۳۹۱هر چی باشه
المانی اصیله
ایول المان
nani
۲۴ مهر ۱۳۹۱خوب فکرش را بکنید اگر کل سهامش را ایران خریده بود الان دیگه چیزی ازش نمانده بود مثل پیکان که اون هم اولش اصل انگلیس بود و بنظرم بد شانس ترین آنها و بقیه کارخانه های تولید خودرو در انگلیسی مثل:
بنتلی
استون مارتین
جگوار
رولزرویس
مک لارن
و …
نجات یافتند
kamyar
۲۴ مهر ۱۳۹۱فلوکس تو رده خودش موفق شده
Farid
۲۴ مهر ۱۳۹۱منم میخوام.
Infinite
۲۴ مهر ۱۳۹۱لطفا درباره نیسان جی تی آر با تیونینگ vilner هم مطلب بگذارید. vilner نام این محصولش رو Red Dragon گذاشته.
hesan
۲۶ مهر ۱۳۹۱اخه نیسان ماشینه؟اونم gtr اش؟پدال جای ابوقراضه ها نیست.
aliraja
۱۱ آبان ۱۳۹۱سلام پسرم
اگه یه سر به سایتای معتبر بزنی میبینی که جی تی آر روی اکثر ماشینای اسپرت آلمانی رو کم کرده و رقیب نداره
با قیمت یکسوم اونا
فقط برای اروپایی ها لوکس سازی مونده تا جنسای لوکس آشغالشونو به ما و عربا بفروشن
تازه تو آلمانیها وضع فولکس از همهشون بهتره تو فروش
درود بر شرکتهایی که اجناسشونو با قیمت واقعی میدن
سعید
۱۷ دی ۱۳۹۱حسان! جان شما اصولا صلاحیت نظر دادن نداری..!! جی تی ار خیلی هم ماشین خوبیه. با اون قیمت نسبت به سوپر خفنا! یه چی تو مایه هایی سوپر اسپرت تحویلت میده
حامد
۲۵ مهر ۱۳۹۱طراحی داخلش بی نظیره . خوش فرم ترین داشبورد دنیارو داره فلکس
امیر
۳۰ مهر ۱۳۹۱فلکس واگن سال 2020 بزرگترین خودروساز دنیا خواهد بود پس باید ماشین به این خوبی رو طراحی کنه
maziyar
۳۰ مهر ۱۳۹۱زیبا رسمی و با ابهته
ماشن خوبیه و واقعا با کیفیته