فولکس واگن

همه آنچه که درباره نسل جدید فولکس پاسات 2023 می‌دانیم

با آمار تولید بیش از ۳۰ میلیون دستگاهی، فولکس‌واگن با افتخار می‌گوید پاسات پرفروش‌ترین سدان میان سایز تاریخ است. این خودرو در حال حاضر در ۳ قاره، ۱۰ کارخانه و بیش از ۱۰۰ بازار تولید و عرضه شده و پس از گلف پرفروش‌ترین محصول این شرکت است. اگرچه نام پاسات در سراسر دنیا به گوش خورده اما نسخه اروپایی این خودرو که از پلتفرم MQB استفاده می‌کند بسیار رضایت‌بخش‌تر از پسرعموی آمریکایی خود می‌باشد نسخه‌ای که هنوز هم دارای پلتفرم PQ46 بیش از ۱۵ سال قبل است.

البته نسل جدید این خودرو کاملاً تغییر خواهد کرد زیرا اتوکار می‌گوید پاسات B9 جدید از پلتفرم MQB به‌روز شده در تمامی بازارها سود خواهد برد. نسخه اروپایی این خودرو از نظر فنی توسط فولکس تولید نخواهد شد زیرا کار تولید نسخه سدان و استیشن آن در کارخانه اِمدن آلمان به پایان خواهد رسید. نسل جدید این خودرو توسط اشکودا و به همراه مدل ساپرب در جمهوری چک مونتاژ خواهد شد.

به نظر می‌رسید که بین خاتمه تولید پاسات کنونی و عرضه نسل جدید بیش از یک سال فاصله وجود داشته باشد اما در نهایت مقامات فولکس‌واگن تصمیم گرفتند نسل فعلی را عرضه کنند زیرا طی ۳۶ سال گذشته خللی در عرضه این خودرو به وجود نیامده است. نسل بعدی پاسات طبق گفته‌ها از نظر ابعاد رشد کرده و فاصله بین محوری بیشتری خواهد داشت تا فضای پای بیشتری در کابین ایجاد شود.

از نظر فضای کابین و بار نیز بهبودهایی را خواهیم داشت زیرا فاصله بین چرخ های روبرویی افزایش خواهد یافت و تأکید بیشتر فولکس روی فضای کابین خواهد بود تا ظاهری برجسته و متمایز. دلیل این تصمیم نیز وجود آرتئون جذاب و شیک است که اخیراً به‌روزرسانی شده و نسخه‌های استیشن، پلاگین هیبریدی و R آن معرفی شده‌اند.

اتوکار مدعی است نسل جدید پاسات B9 همچنان به‌صورت سقف طویل و با نسخه بلندقدتر آل تراک عرضه خواهد شد. موضوع جالب اینکه هنوز نمی‌دانیم نسخه معمولی این خودرو به‌صورت سدانی سنتی باقی خواهد ماند یا اینکه از فرم کاربردی‌تر لیفت بک استفاده خواهد کرد، چیزی که در ساپرب و آرتئون دیده شده است. طراحی این خودرو ظاهراً نهایی شده و با استفاده از پلتفرم به‌روزتر MQB می‌توان قوای محرکه الکتریکی شده را نیز در نظر گرفت.

گفته می‌شود فولکس‌واگن به دنبال عرضه پاسات جدید در بریتانیا از سال ۲۰۲۳ بوده ولی فعلا مشخص نیست که این خودرو چه زمانی روانه بازار آمریکا خواهد شد.

اگر از آن دسته افرادی هستید که علاقه‌ای به شاسی بلندها ندارید باید از شاخه چینی فولکس‌واگن برای نسل جدید پاسات تشکر کنید. باور بر این است که آن‌ها دلیل اصلی تولید نسل جدید پاسات بوده و مقامات رده‌بالای آلمانی را برای عرضه این خودرو راضی کرده‌اند چراکه سدان‌ها در چین علیرغم استقبال بالا از شاسی بلندها، هنوز محبوبیت زیادی دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. AMG///

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (576 ديدگاه)

    باور کنید پاسات خیلی سدان خوبیه
    تجربه سواریشو داشتم
    خیلی خوبه

    موافقم 46
    مخالفم 5
    1. رامتین

      ۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (3255 ديدگاه)

      کاملا موافقم. البته نه به عنوان کسی که علاقمند به این برندم و حتی برنامه برای فعالیت کاری در شرکت ماموت داشتم. گلف نسخه gti، پاسات و البته آرتئون از نظر من عالی هستند. البته شکی نیست در مقایسه انفرادی بین مثلا یک E کلاس با پاسات، با قاطعیت E گزینه بهتری صرفنظر از قیمته اما در ایران باید منطقی فکر کرد و دیگر دستیابی به بنز و بی ام و غیرممکنه، حتی اگر واردات آزاد بشه.

      موافقم 17
      مخالفم 3
  2. بی ریا

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    پاسات یه سدان معمولی نیمه لوکس همردیف سوناتا و اپتیماست اما برچسب فولکس بودن و آلمانی بودنش حدافل توی ایران باعث شده قیمتش به ۲ میلیارد برسه
    به هیچ وجه بالاتر از سوناتا و اپتیما و کمری نیس

    موافقم 7
    مخالفم 26
  3. meysam

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3608 ديدگاه)

    آرتئون واقعا خوشگله
    بخصوص با رنگ طلایی خاص خودش

    موافقم 8
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا