فولکسواگن بازار بسیار بزرگی در چین دارد و به تولید محصولات متنوعی در این کشور میپردازد که تعدادی از آنها عبارتاند از جتا، ساگیتار و لاماندو. هر سهٔ این سدانها پوستۀ مشابهی دارند که در زیر آن همان جتا قرار دارد. این سه خودرو در بخشی از اندازه و قیمت همپوشانی دارند که موجب میشود خریداران یک سدان کامپکت از فولکسواگن در چین کاملاً گیج شوند.
به ترتیب از راست به چپ: ساگیتار، لاماندو و نسخۀ چینی جتا
حال تصاویری غیررسمی از سدان پروتوتایپ فولکسواگن در چین منتشر شده که این هم بسیار گیجکننده بوده و تشخیص هویت آن بسیار دشوار است درحالیکه کیفیت پایین تصاویر هم به این مشکل افزوده است. آیا این فیسلیفتِ نسخهٔ چینی جتا است؟ شاید؛ یا ساگیتار بروز شده است؟ ممکن است؛ یا اینکه نسخهٔ تازهسازی شدهٔ لاماندو است؟ احتمال دارد؛ و یا حتی ممکن است فیسلیفت مدل لاویدا باشد. از سوی دیگر، در خودروی موجود در تصاویر، خط شانه از بالای دستگیرهٔ درها رد شده است که نشان میدهد این نه جتا است و نه سدان کوپهٔ لاماندو چراکه در این دو خودرو دستگیرهٔ درها در مسیر خط شانه قرار دارند.
این خودرو هرچه که باشد، به نظر میرسد شبیه به مدلهایی است که تنها در بازار چین عرضه میگردند زیرا نسل جدید جتای جهانی نمای متفاوتی دارد یا حداقل امیدواریم که اینطور باشد. این در حالی است که برای گمراهی جاسوسان، چراغهای جلو و عقب این پروتوتایپ زیر برچسبهایی پنهان شدهاند که تقلیدی است از دیگر محصولات فولکسواگن؛ اما ظاهر کلی آشنای این خودرو کاملاً مشهود است و بیشتر به یک فیسلیفت شبیه است تا نسلی کاملاً جدید.
اما در مورد نسل جدید نسخهٔ جهانی یا همان آمریکایی جتا، مطمئنیم که تولید آن در ماه دسامبر امسال آغاز میشود اما در حال حاضر اطلاعات محدودی از آن در دست است. بااینحال گفته شده که جتا جدید بر روی پلتفرم MQB فولکسواگن ساخته خواهد شد که درنتیجه موجب کاهش وزن آن خواهد شد درحالیکه انتظار میرود در ابعاد بیرونی رشد را تجربه کرده باشد. انتظار میرود نسل جدید نسخهٔ آمریکایی جتا در نمایشگاه لسآنجلس امسال در ماه دسامبر رونمایی گردد درحالیکه ممکن است کمی زودتر بهصورت آنلاین معرفی شود.
اگر جتای جدید واقعاً روی پلتفرم MQB ساخته شده باشد، باید از همان موتورها، گیربکسها و فناوریهایی استفاده کند که در گلف فیسلیفت بکار رفته است زیرا جتا اساساً همان گلف سدان است؛ اما در مورد این پروتوتایپ موجود در تصاویر، احتمال بالایی وجود خواهد داشت که از چین بیرون نرود. بااینحال هر چیزی ممکن است در مورد این ماشین وجود داشته باشد اما حتی اگر این یک جتای جدید باشد، لزوماً به این معنا نیست که نسخهٔ اروپایی و آمریکایی جتا هم مشابه این باشد.
جواد
۳۰ خرداد ۱۳۹۶از نظر خیلیها محصولات فولکس خیلی ساده و معمولی از نظر طراحی هستن ولی من به این افراد میگم وقتی یک فولکس مدرن از نزدیک بینید کلا نظرتون عوض میشه خود من هم همینطوری بودم تا اینکه پاسات از نزدیک دیدم واقعا عالی بود از قیافش میشد کیفیت خودرو فهمید
سامان اذری
۳۰ خرداد ۱۳۹۶من پاسات جتا و گلف تیگوان رو از نزدیک دیدم
طراحی هاشون خیلی هم خوبه فقط نمای پشتشون نسبت به جلو ساده ترن
مهدي
۳۰ خرداد ۱۳۹۶من تقریبا تمام محصولات فولکس را دیدم از آپ ریزه میزه تا تئوراگ بزرگ کلا از نظر طراحی عالی منظم و بسیار هماهنگ و ساده هستن بخاطر همین تو عکس خشکل دیده نمیشن ولی وقتی از نزدیک میبینی نظرت عوض میشه من پولو 2007 با موتور 1.4 دارم خیلی ازش راضیم دوس دارم پول بیشتری داشتم پولو 2017 میخریدم وقتی از نزدیک یه پولو جدید میبینم از دیدنش لذت میبرم کلا ماشین گرونتری نشون میده
sina
۳۰ خرداد ۱۳۹۶بورینگ…حتی بیشتر از کرولا
هر چی پاسات جذابه این خسته کننده اس.
با احترام ب دوست دارانش.
رامتین
۳۰ خرداد ۱۳۹۶اصلا شک نکنید جتا مدل 2018 طراحی جدید پیدا میکنه نه فیس لیفت. من بشدت اخبار فولکس را دنبال میکنم. حتی موتور 1800 توربو 170 اسبی روی جتای جدید حذف میشه و تنها دو موتور بنزینی 1500 توربو حدود 160 اسب و 2لیتری 220اسب خواهد داشت. اگه قیمت خوبی داشته باشه و به ایران بیاد، سعی میکنم بتونم بگیرم. آخه النترا یا حتی پژو508 جلوی این خودرو هیچن. البته با توجه به اینکه چهره این خودرو واقعا بهبود پیدا میکنه.
?Chalenger?
۴ تیر ۱۳۹۶تو تصاویر غیر رسمیش چرا ماشین رو هواس؟؟