از آنجایی که تسلا همچنان در زمینه خودروهای الکتریکی حرف اول را میزند، ظاهراً اصحاب رسانه با معرفی یک خودروی الکتریکی دیگر هیجانزده شده و پوشش خبری کاملی را از آنها به عمل میآورند. همهی این محصولات الکتریکی جدید بهطور اجتنابناپذیری با محصولات تسلا مقایسه میشوند و تنها تسلاست که تجربه لازم برای رقابت با چنین محصولاتی را داراست.
اما اسکات کوگ مدیرعامل فولکسواگن آمریکا ترجیح میدهد از چنین جملات تبلیغاتیای برای محصولات خود استفاده نکرده و بگوید در واقعیت فولکسواگن و تسلا به یکدیگر نیاز دارند.
او گفته است:
در یک تصویر بزرگتر تسلا و فولکسواگن یکچیز را میخواهند: ما نمیخواهیم بازار را با تیراژ حدود ۲۵۰ هزار دستگاه پیش ببریم. ما میخواهیم بازار محصولات رده میانی را هدایت نماییم.
این اظهارات در حالی بیان میشوند که کوگ و دیگر مقامات فولکسواگن اندکی پس از رونمایی فولکسواگن ID.4 با اصحاب رسانه مصاحبه کردهاند. مقایسههای زیادی بین این خودرو و تسلا مدل Y صورت گرفته اما فولکسواگن مطمئن است که مشتریان به قیمت پایینتر ID.4 پاسخ مثبتی خواهند داد.
مدیر فولکس میگوید:
بیتلز به رولینگ استونز و رولینگ استونز به بیتلز نیاز دارند. این دو باعث میشوند سبک راک اند رول بهتر شود. تسلا به فولکس و فولکس هم به تسلا نیاز دارد. این دو نیز باعث میشوند فرایند الکتریکی سازی بهتر شده، خودروهای بیشتری تولید شوند، افراد بیشتری درباره این خودروها حرف بزنند و خریدهای بیشتری صورت گیرد. این زیباست.
از کوگ دربارهی واکنشهای مقامات فولکسواگن پس از رونمایی ID.4 پرسیده شده و او شاهد برخی عبارات درباره شکست تسلا بوده است. البته کوگ گفته است:
من مطمئن نیستم که با این اظهارات موافقم یا نه اما خب اشکالی ندارد.
فولکسواگن به عملکرد خوب ID.4 جدید اطمینان دارد آنچنانکه مدیرش میگوید:
ما خودرویی ساختیم که ظاهری جذاب و قیمتی مناسب دارد و هیجانزده هستیم. این خودرو مثل فضاپیما حرکت میکند.
نسخه دیفرانسیل عقب ID.4 که با پسوند Pro شناخته میشود قیمت پایه ۳۹,۹۹۵ دلاری پیش از اعمال هرگونه مشوقی خواهد داشت و مدل چهار چرخ محرک مجهز به همان باتری ۸۲ کیلووات ساعتی با قیمت ۴۳,۶۹۵ دلار عرضه خواهد شد. فولکس در آینده به دنبال تولید مدلی ارزانتر با باتری کوچکتر ۵۵ یا ۶۲ کیلووات ساعتی و قیمت حدود ۳۵ هزار دلار خواهد بود.
Maserati
۷ مهر ۱۳۹۹#برقی_دیسلایک
JDM
۷ مهر ۱۳۹۹کشتین مارو با این مخالفتتون با برقی و بکار بردن الفاظی مانند جارو برقی و چرخ گوشت و این مزخرفات
من خودم عاشق صدای وی هشت هستم از نوع بیگ بلاکش
ولی این اینده اس دیگه چه بخوای چه نخوای همه ماشینا در اینده نزدیک برقی میشن
حالا اگه از برقی متنفری یا باید کلا از فاز ماشین بازی بیاید بیرون یا باهاش کنار بیاید
(JONATHAN (TESLA
۷ مهر ۱۳۹۹نمیخوام در مورد اینکه تسلا بهتر و این حرف ها بزنم
میخوام در مورد یه چیز دیگه بگم
این حرف های جنجالی این اقا که تسلا و فلکس به هم نیاز دارن از هدف خاصی پیروی میکنه
همه اصحاب رسانه و کسایی که صنعت خودرو دنبال میکنن میدونن فلکس واگن سابقه خوبی در مورد نکاتی که بیان کرذن ایشون نداره
ایشون گفتن تسلا و فلکس واگن به هم نیاز دارن به دلیل اینکه میخوان الودگی رو کمتر کنن و فلان بهمان در حالی که فلکس متهم به تغلب در الایندگی شده و هنوز از برخی جهات پرونده هاشون بازه
چطور شرکتی که تا دو سال پیش در میزان الایندگی خودرو هاش دروغ میگفت امروز شده دوس دار طبیعت و طرفدار کاهش الودگی
این حرف ها فقط در جهت اینه که اسم خودرو الکتیکی و اسم فلکس فقط کنار تسلا در رسانه ها دیده بشه (به هر نحوی) تا اعتباری کسب کنن و دید عموم مردم به فلکس هم هم سطح و هم تفکر با تسلا تغیر کنه
در این بین بگم تکنولوژی فعلی خودرو هایی که از طرف فلکس واگن به اسم های id معرفی شده
از نظر تسلا منسوخ شده هست و ما در یکی دو سال اینده شاهد تکنولوژی و پرفورمنس جدیدی در محصولات یکی دو سال اینده تسلا شاهد خواهیم بود
" Swedish Arrogant Tiger "
۷ مهر ۱۳۹۹فکر نکنم فولکس واگن با اون عظمت هنوز انقدر
حقیر شده باشه که بخواد با آوردن اسم تسلا
(و ایضا مستر ماکس دزدِ ناموس) برای خودش مشروعیت ایجاد کنه یا دیده بشه!
Mahdi
۸ مهر ۱۳۹۹آخه تسلا کجا فولکس واگن کجا تسلا چقدر مگه سابقه داره جلو فولکس واگن
JDM
۷ مهر ۱۳۹۹اینا باهم همکاری میکنن
ولی ما باید جنگ و دعوا واسشون راه بندازیم?
سورنا
۷ مهر ۱۳۹۹طرفداری از برند تو همه جای دنیا هست و این یه چیز طبیعیه ولی خو ما ایرانیا خیلی وضعمون داغونتره چون باز اونوریا شاید از نزدیم دیدن و سوار شدن ولی ما فقد از روی عکس !!!!
AMG_S73///
۷ مهر ۱۳۹۹نه سورنا داداش از ما بدتر هم هستن
روسها
لامصب چه فوهشایی میدن
MAF
۸ مهر ۱۳۹۹روسا نیستن-_-
اونا وضشون خوبه
امیر
۷ مهر ۱۳۹۹دست پیش میگیره که پس نیوفته….
بهرحال واضحه ک فولکس تجربه و اعتبار و قدرت و تکنولوژی بسیار خوبی در صنعت خودروسازی داره اما بازم در بحث الکتریکی ، خیلی از تسلا عقب تره….ن فولکس بلکه تمام شرکت ها!
فقط یه نکته مثبت در این بین هست که ظاهرا بحث الکتریکی سازی داره به جاهای خوبی میرسه و رشدش خیلی سریعه!
Hl>i
۷ مهر ۱۳۹۹فولکس تو این مورد خیلی متواضعانه برخورد کرده وگرنه کی نمیدونه که همیشه این کوچکترها هستن که احتیاج به بزرگترها دارن تا همین چند وقت پیش تسلا برای به بازار فرستادن محصول جدیدش با مشکلات زیادی مواجهه میشد به طوریکه زمان رونمائی مرتب تمدید میشد.
شرکت تسلا به نوعی یک استارت اپ محسوب میشه که با یک ایده نو با ریسک بالا برای رفع یک نیازی در بازار شکل گرفته-تسلا برای تأمیین مالی اولین مدل خود رودستر دست به دامان ملیاردرهای اینترنتی شد-اصولاً رشد سریع یکی از خصلتهای شرکت های نوپا محسوب میشه.
بعداز موفقیت تسلا بود که خودروسازان سنتی (بنزینی) تو همین یکی دوسال گذشته من میگم به خودشون جرأت دادن و گام های خیلی بزرگی تو الکتریکی سازی برداشتن و هر روز فاصله رو با تسلا دارن کم میکنند و ما شاهد به بازار امدن مدل های جدیدی از نوع برقی از خودروسازان سنتی بازار هستیم و این شرایط زنگ خطری است برای تسلا
+|<i
Elmiraj
۷ مهر ۱۳۹۹فولکس واگن خسته نمیشه اینقدر خودشو آویزون تسلا میکنه…؟!؟!
در حالی که تسلا به سرعت داره راه خودشو میره و هیچوقت کسی را رقیب خودش ندونسته ، اینا دست بردارش نیستن !!!
یه روز model 3 را بررسی میکنن…
یه روز میرن سراغ اتوپایلوت…
یه روز میگن تسلا ده سال در نرم افزار از ما جلو تره…
یه روز ایلان ماسک را دعوت میکنن…
یه روز model y را تست میکنن…
الان هم من درآوردی میگن ما و تسلا به هم نیاز داریم…!!
پویان
۸ مهر ۱۳۹۹همین الان شاسی بلند برقی فولکس واگن بالای 2 هزار سفارش در امریکا گرفته .
خود ایلان ماسک گفته سه ماهه سوم به صورت خوش بینانه شاید بتونیم به هدف فروش برسیم
نمیدونم چیه این تسلا اینطور قبولش داری.
راستی چرا خبر تحویل 100 دستگاه از خودرو چینی xpeng به نروژ پوشش داده نشد؟
" Swedish Arrogant Tiger "
۷ مهر ۱۳۹۹” این دو نیز باعث میشوند فرایند الکتریکی سازی بهتر شده، خودروهای بیشتری تولید شوند، افراد بیشتری درباره این خودروها حرف بزنند و خریدهای بیشتری صورت گیرد. این زیباست.”
به هیچ وجه زیبا نیست، به هیچ وجه…