در خلال کنفرانس تأمینکنندگان صنعت خودرو که در ولفسبورگ برگزار شده، مدیرعامل فولکسواگن آقای هربرت دایس درباره تأثیرات منفی احتمالی تغییرات قوانین آلایندگی و محدودیتهای ایجاد شده برای خودروهای دیزلی اروپا هشدار داده است.
در واقع دایس سرنوشت احتمالی صنعت خودرو را با شهرهایی همچون دیترویت یا تورین مقایسه کرده و تصویری تیرهوتار از آنچه که برای این شهرهای صنعتی رخ داده ایجاد کرده است.
اگر به صنعت خودروی قبلی همچون دیترویت یا تورین نگاه کنید خواهید فهمید که چه بر سر آنها آمده است. با توجه به وضعیت کنونی، شانس آنکه صنعت خودروی آلمان در آینده بتواند پیشتاز باشد ۵۰/۵۰ است.
او خاطرنشان ساخته کمپین شکل گرفته علیه حملونقل انفرادی و همچنین گفتوگوهای جدی درباره آلایندگی نیتروژن اکسید آیندهی صنعت خودرو را تهدید میکنند.
دایس همچنین ادعا کرده استانداردهای آلایندگی دیاکسید کربن جدید اروپا برای خودروها خیلی جاهطلبانه بوده و فشار زیادی روی خودروسازان وارد میکند. بنا به گفتهی دایس، به منظور رسیدن به اهداف در نظر گرفته شده، خودروسازان باید خودروهای الکتریکی بیشتری را تا سال ۲۰۳۰ وارد بازار کنند درحالیکه این از عهدهی خودروسازان خارج است.
پس از هشدار دربارهی اینکه فشار اتحادیه اروپا برای کاهش ۴۰ درصدی دیاکسید کربن تا سال ۲۰۳۰ میتواند باعث اخراج حدود ۱۰۰ هزارنفری در گروه فولکسواگن شود، وزرای محیطزیست این اتحادیه با اینکه بیش از نیمی از اعضا با تصویب همان ۴۰ درصد موافق بودند اما تصمیم گرفتند کاهش ۳۵ درصدی دیاکسید کربن را در نظر بگیرند.
..::Majidio Lamborghini::..
۲۷ مهر ۱۳۹۷امیدوارم و آرزو میکنم اوضاع دیترویت و تورین هرگز در اشتوگارت و ولفسبورگ و مونیخ رخ نده و ان شا الله با مدیریت درستی که از خودروسازان آلمانی دیدیم این اتفاق هرگز نمیفته
کاهش آلایندگی تا 40 درصد یه تصمیم خیلی ناگهانی و جاه طلبانست و البته به نفع محیط زیست و سلامت مردم
35% کاهش آلایندگی در مقیاس وسیع با 40% خیلی فرق میکنه ، فکر نکنید فقط 5 درصده ، این 5 درصد رو در چند میلیون خودرو در نظر بگیرید
ولی گاهی اوقات باید از ایده آل هات حداقل برای یه مدت زمان کوتاه صرف نظر کنی
بیکاری 100/000 نفر میتونه زندگی های بسیاری رو خراب و صنعت آلمان (به قول مطبوعات اروپایی، گاو شیرده اروپا) رو با مشکل جدی مواجه کنه.
تا وقتی همه ی خودروسازان دنیا مخصوصا خودروسازان آسیایی (هندی و چینی و حتی همین “خودروسازان” خودمون) این قوانین رو رعایت نکنن ، سختگیری های اتحادیه ی اروپا تاثیر چندان مهمی بر آب و هوای کره ی زمین نخواهد داشت
lmbx
۲۷ مهر ۱۳۹۷بابا اینا هم خوشی زده زیر دلشون باید یه سر بیان ایران تا نابودی کامل محیط زیست رو ببینند
از یه طرف مصرف کننده پرفورمنس میخواد از یه طرف افراد حامی محیط زیست کاهش شدید آلودگی خب نمیشه که این بندگان خدا(شرکت های خودروسازی آلمانی) هم مثل سایپا و ایران خودرو هم که نیستن دارن شب و روز تلاش میکنند ولی زمان میخوان.
یه مقاله ای چند سال پیش درمورد مقایسه تولید خودرو با صنعت IT و تکنولوژی مثل شرکت های ماکروسافت و اپل میخوندم اتفاقا تو همین پدال! واقعا آدم جیگرش کباب میشد برای این خودروسازهای اروپایی و آمریکایی
SS
۲۸ مهر ۱۳۹۷اتفاقا همین قوانین سختگیرانه بخشی از زمینه برای پیشرفت هست
اگر آلمانی ها هم مثل ما میگفتن حالا استانداردها رو سال دیگه اجرا میکنیم، 6 تا هم بخاطر گل روی خودروساز حذف کردیم
فولکس واگن هم تا الان مثل ایران خودرو شده بود (البته خوشبختانه اونجا ورشکست میشن اما اینجا در هر صورت فرغون ساز باید به کارش ادامه بده)
Vahid evo
۲۷ مهر ۱۳۹۷دیترویت و تورین چی شدن
مزدا
۲۷ مهر ۱۳۹۷ولی این قوانین باعث میشه که خودروسازهای اروپایی رو خودروهای پاک بیشتر تمرکز کنن و طرح های قوی برای اینده اماده کنن چون بعد از دو سه دهه ای دیگه این خودروهای پاک (برقی و خورشیدی و هیبریدی و…) خیلی در جهان فراگیر خواهد بود.
اگه چه این قوانین در کوتاه مدت برا خودروساز مفید نیست ولی میتونه برای دراز مدت مفید باشه
دانیال روشنی
۲۷ مهر ۱۳۹۷اصلی ترینش تولید محدوده . توی اروپا دو نوع مالیات خودرو هست که اصلی ترینش با ضریب مصرف سوخت و آلایندگی محاسبه میشه در مسافت .
هایپر کارها و سوپر اسپرت ها سالیانه یک دهم سواری ها استفاده نمیشن
Omid
۲۷ مهر ۱۳۹۷چطوریه که سوپراسپورت ها و هایپرکارها با مشکل الایندگی دست و پنجه نرم نمیکنند ولی خودروهاى اقتصادی با این مشکلات روبرواند؟
دانیال روشنی
۲۷ مهر ۱۳۹۷اصلی ترینش تولید محدوده . توی اروپا دو نوع مالیات خودرو هست که اصلی ترینش با ضریب مصرف سوخت و آلایندگی محاسبه میشه در مسافت .
هایپر کارها و سوپر اسپرت ها سالیانه یک دهم سواری ها استفاده نمیشن
مهدی
۲۷ مهر ۱۳۹۷عکس اولی خیلی حرف داره برای راحتی کارگر ماشین چرخوندن تا بتونه کارش خوب دقیق و سریع انجام بده هم بهره وری کار بره بالا هم زود مستهلک نشه و بتونه عین سی سال کارکنه و دست اخر هم به سللمتی بازنشت بشه دیسک کمر و ارتروز گردن نگیره و برای جامعه هم هزینه بر نشه
F F
۲۷ مهر ۱۳۹۷پس با این وضعیت شانس تسلا تو اروپا بالاتر از شرکت های دیگست
دانیال روشنی
۲۷ مهر ۱۳۹۷خودرو ساز ها خیلی زود موتور تنفس طبیعی و حتی شارژر ها (توربو و سوپر) رو باید با باتری ها ادغام کنن . تنها راه نجاتشون هیبریدی کردنه .
چند تو مشکل دارن باتری ها:
عمر فیزیکی و عملیاتی
زیرساخت های نه چندان قوی حتی در اروپا(همین مقدار رو هم مدیون جریمه دیزل گیت هستند)
سرعت ضعیف شارژ
….