موفقیت اقتصادی غول خودروسازی فولکسواگن آلمان را نمیتوان با کمپانیهای دیگر مقایسه کرد. این خودروساز از معماریهای مشابهی به منظور بهکارگیری در خودروهای بسیار متنوع از فیتون گرفته تا بنتلی کانتیننتال GT، پولو و پاسات سود میبرد.
البته این استراتژی تنها مختص گروه خودروسازی فولکسواگن نیست؛ اما چیزی که مختص این غول خودروسازی است آنکه هر برند زیرشاخه فولکسواگن کاراکتر متمایز خود را حفظ کرده است. بخش اعظم این امر به خاطر پیشرانههایی است که عنوان متنوعترین قلبهای آهنین صنعت خودرو را یدک میکشند.
در صنعتی که احساس میشود تمامی خودروسازان پیشرانههای مرسوم ۴، ۶ و ۸ سیلندر را عرضه میکنند، پیشرانههای متفاوتی همچون ۵ سیلندر خطی آئودی و ۱۲ سیلندر بنتلی با شخصیت برندهای سازنده خود کاملاً همخوانی داشته و البته طرفداران نیز همین خصوصیات را دوست دارند. در جدولی که تهیه شده لیست پیشرانههای عجیبوغریبی را که توسط گروه خودروسازی فولکسواگن در آمریکا ارائه میشوند را خدمت شما تقدیم کردهایم.
قویترین نمونه | تعداد فروش در سال ۲۰۱۷ | قابل دسترسی در… | برندهای فولکسواگن ارائه کننده این پیکربندی | کل برندهای ارائه کننده این پیکربندی | پیکربندی پیشرانه |
– | – | – | ۰ | ۱ | ۲ سیلندر خطی |
– | – | – | ۰ | ۴ | ۳ سیلندر خطی |
– | ۴۸۳۵۰۲ | – | ۳ | ۳۱ | ۴ سیلندر خطی |
۷۱۸ باکستر و کیمن GTS، پیشرانه ۲.۵ لیتری توربوی ۳۶۵ اسب بخاری | ۵۰۸۷ | پورشه ۷۱۸ باکستر و کیمن | ۱ | ۳ | ۴ سیلندر تخت |
RS3 و TT RS، پیشرانه ۲.۵ لیتری توربوی ۴۰۰ اسب بخاری | ۱۲۸۰ | آئودی RS3 و TT RS | ۱ | ۲ | ۵ سیلندر خطی |
پاسات، ۳.۶ لیتری ۲۸۰ اسب بخاری | ۲۷۴۱۰ | فولکسواگن اطلس و پاسات | ۳ | ۲۹ | ۶ سیلندر V شکل |
پیشرانه VR6 فولکسواگن با تمامی پیشرانههای V6 بازار تفاوت داشته و دارای یک سرسیلندر تنها و زاویه تنها ۱۰.۶ درجهای بین دو ردیف سیلندرها میباشد. | |||||
۹۱۱ GT2 RS، ۳.۸ لیتری توئین توربوی ۷۰۰ اسب بخاری | ۸۹۷۰ | پورشه ۹۱۱ | ۱ | ۲ | ۶ سیلندر تخت |
– | – | – | ۰ | ۲ | ۶ سیلندر خطی |
– | – | – | ۳ | ۲۵ | ۸ سیلندر V شکل |
اوراکان پرفورمنته، ۵.۲ لیتری ۶۳۱ اسب بخاری | ۱۵۰۱ | آئودی R8 و لامبورگینی اوراکان | ۲ | ۳ | ۱۰ سیلندر V شکل |
آونتادور S، ۶.۵ لیتری ۷۳۰ اسب بخاری | ۳۲۷ | لامبورگینی آونتادور S | ۱ | ۶ | ۱۲ سیلندر V شکل |
کانتیننتال سوپر اسپورت، ۶ لیتری توئین توربوی ۷۰۰ اسب بخاری | ۱۸۴۵ | بنتلی بنتایگا، کانتیننتال GT و فلایینگ اسپور | ۱ | ۱ | ۱۲ سیلندر W شکل |
شیرون، ۸ لیتری کواد توربوی ۱۵۰۰ اسب بخاری | ۱۸ | بوگاتی شیرون | ۱ | ۱ | ۱۶ سیلندر W شکل |
Baggio
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷«موفقیت اقتصادی غول خودروسازی فولکسواگن آلمان را نمیتوان با کمپانیهای دیگر مقایسه کرد»
همین جمله کافیه ، همین تنوع موتور ، کافین واسه درک عظمت این گروه
دوست داشتنی ترین برند ها رو زیر چتر خودش جمع کرده به همهگیشون توجه میکنه و میذاره تا جایی که میتونن رشد کنند ، حتی دیدیم که فولکس واگن در اوج مشکلات سنگینی که داشت فعلاً داره روی خودش فشار میاره و حاضر به فروش و از دست دادن Ducati نمیشه … جالب تر اینکه دوکاتی هم به فولکس فشار میاره که نفروشدش !
واسه همین چیزاست که خیلی از VW خوشم میاد
AmirHo3ein
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷به نظرم هوشمندانه ترین پیشرانه موتور۵سیلندر ائودی هستش که به اندوزه یک v6 نیست و به راحتی ۴۰۰ اسبتولید میکنه اما در برابر بنز با بوست فوق العاده زیاد a45 به سختی میخواد به ۴۰۰ نزدیک کنه و در کنارش تنفس طبیعی های لامبو که دیگه نیازی به تعریف نداره
Baggio
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷۵ سیلندر خطی اودی هم موتور خاص ، پر قدرت و بسیار خوش صداست
چند تا کلیپ از تی تی آر اس نو اینترنت ببینید تا بهتر متوجه منظورم بشید