یک مطالعهی مستقل آلایندگی خودروها در اروپا نشان داده که پیشرانههای دیزلی جدید فولکسواگن پاکترین نمونههای موجود در بازار هستند.
موتورینگ خبر داده که مطالعهی حملونقل و محیطزیست فهمیده پیشرانههای دیزل یورو ۶ جدید فولکس نسبت به دیگر پیشرانههای تست شده عملکرد بهتری داشتهاند. موضوع یادشده برخلاف این حقیقت است که آلایندگی پیشرانههای فولکس هنوز دو برابر میزان تولید ۸۰ گرم آلاینده های نیتروژن در هر کیلومتر است. این میزان آلایندگی حداکثر مقدار مجاز تصریح شده در استاندارد یورو ۶ میباشد.
مطالعهی مذکور نشان میدهد که دوسوم تمامی خودروهای دیزلی یورو ۶ موجود در جادههای اروپا حداقل سه برابر آلایندهی نیتروژن بیشتری نسبت به مقدار مجاز را در شرایط دنیای واقعی تولید میکنند.
پس از فولکسواگن سه برند پاکتر بعدی عبارتاند از سئات، اشکودا و آئودی. پس از این برندهای متعلق به فولکس شرکتهای ب ام و، مینی و مزدا قرار دارند.
جالب آنکه برخی شرکتهای سازندهی پیشرانههای دیزلی یورو ۶ بیش از ۱۰ برابر حد مجاز آلایندگی ایجاد میکنند؛ و مخصوصاً در پیشرانههای فیات و سوزوکی این میزان آلایندگی ۱۵ برابر و در نیسان و رنو ۱۴ برابر بیش از حد مجاز است. پیشرانههای اوپل ۱۰ برابر و هیوندای نیز تقریباً ۸ برابر حد مجاز آلاینده هستند. پیشرانههای دیزلی یورو ۶ مرسدس بنز در شرایط واقعی ۶ برابر بیش از حد مجاز آلاینده تولید میکنند.
مطالعهی یادشده میافزاید که عملکرد خوب فولکس به این معنی نیست که این شرکت درسهایی را از جریان دیزل گیت فرا گرفته است.
طبق گفتههای یکی از مقامات ارشد حملونقل و محیطزیست، نمیتوان مدعی بود که فولکس چیزهایی از دیزل گیت آموخته است. این گروه خودروسازی پیشرانههای یورو ۶ خود را درست کمی قبل از انتشار ماجرای دیزل گیت وارد بازار کرد. اکثر پیشرانههای دخیل در قضیهی دیزل گیت دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ بودهاند.
منبع: Motoring
ارش
۵ مهر ۱۳۹۵خودروهای تولید یورو چند داره!!!؟
uss zumwalt DDG-1000
۵ مهر ۱۳۹۵عجب موتوری داره
حميد
۵ مهر ۱۳۹۵چه اشتباه بچگانه ای تقلب کردنند ولی خوب این یک درس برا اونها هست که باید با مشتری صادق بود
بهنام
۵ مهر ۱۳۹۵ذکر این نکته هم جالبه که خود اون تقلبی که در وولکس وِیگن انجام شده بود از نقطه نظر مهندسی کار فوق العاده ای بود. اینکه ECU خودرو انقدر قوی کدنویسی شده باشه و آموزش دیده باشه که بفهمه کجا رانندگی واقعی داره انجام میشه و کجا داره روی دینامومتر با یک سیکل استاندارد تست میشه. واقعا مهندسای خوب و قوی ای داره
nima
۵ مهر ۱۳۹۵تقلب در کجا؟وولیکس ویگن؟؟؟!!!
Ace (مجید)
۵ مهر ۱۳۹۵آره.
به نوبه ی خودش یک اعجوبه ی مهندسی بود.
حیف در جای بد استفاده شد.
رهگذر
۵ مهر ۱۳۹۵وولکس ویگن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کسی که هفت نسلش انگلیسی بوده نمیگه ولکس ویگن :D چرا ماها شورشو در میاریم؟؟
(ali (CHEVY NOVA
۵ مهر ۱۳۹۵به بهنام
درسته مهندسی خوب و قوی داره
اما کارشناسان امریکایی قوی تر هستن که نذاشتن از این کلاه برداری ها کنه فولکس و به موقع مچش رو گرفتن
ونوم
۵ مهر ۱۳۹۵ای فلوکس ناقلا باز چه کلکی زدی راستشو بگو دادش
محمد تقی زاده
۶ مهر ۱۳۹۵Volks wagen یک شرکت آلمانی هستش و V در آلمانی “ف” خونده میشه و W “و”
با این حساب تلفظ صحیحش میشه فولکس واگن/folks vagən/
که فولک به معنی مردم و واگن معنیش همون وسیله نقلیه میشه که یکجا وسیله نقلیه مردمی معنی میشه(اون زمان هیتلر دستور داده بود ماشینی بسازن که عموم مردم آلمان توان خریدشو داشته باشند! )