امروزه چرخهای فیبرکربنی را تنها در تعداد انگشتشماری از خودروهای با عملکرد بالا و گرانقیمت میتوان پیدا کرد. نمونه بارز و پیشاهنگ آنها نیز کونیگزگ آگرا میباشد. اما به نظر میرسد که توجه بیشتری توسط خودروسازان به این فناوری را شاهد باشیم.
فولکسواگن با همکاری Maxion و ThyssenKrupp برای تولید و توسعه چرخهای فوق سبکوزن فیبرکربنی، فرایند آزمونهای اولیه را آغاز نموده است. این چرخها به صورت کامپوزیتی از آلومینیوم و فیبرکربن و برای استفاده در خودروهای هیبریدی ساخته خواهند شد. نمونههای اولیه ساخته شده روی خودروهای لوکس و شاسیبلندهای این شرکت تست شدهاند. به گفته فولکسواگن، این چرخها در مقایسه با چرخهای آلومینیومی مرسوم، تا ۴۰ درصد در وزن صرفهجویی میکنند.
به نظر میرسد اگر این همکاری مثمرثمر باشد، شاهد نقطه عطفی در ساختار چرخهای خودروهای اسپرت و یا الکتریکی و هیبریدی باشیم. این نشان میدهد که فناوری در ترکیب با نوآوری در صنعت چرخ خودرو به بلوغ نزدیک شده است.
Yasin
۳۱ خرداد ۱۳۹۴۱۰۰ سال بعد شاید قالپاق پراید جنسش از اینا شد
Xman
۱ تیر ۱۳۹۴این پرایدی که ما دیدیم همشونو تو جاده باد میبره ! باید سنگینش کنن . این در حالت عادی خودش از کونیگ زگ و ویرون و کیترهم یا اریل آتوم سبک تره.
american and japan
۳۱ خرداد ۱۳۹۴خب اینجوری که تمام چاله چوله ها منتقل میشن به اتاق که؟!خیلی میکوبه ماشین
علی
۳۱ خرداد ۱۳۹۴هرچه وزن چرخ خودرو کمتر باشد سواری خودرو نرم تر میشود.
Xman
۱ تیر ۱۳۹۴رو چه حساب این حرفو زدی؟
ShoMpeT
۳۱ خرداد ۱۳۹۴امیدوارم روی GTI هم قرار بدن، البته با یک طراحی جدید برای رینگ های GTI
AHMADREZA
۳۱ خرداد ۱۳۹۴اینا باید روی یک سوپر کار خود نمایی کنند .
امید وارم فولکس هم مثل ب ام و بتونه از کربن استفاده مفید بکنه
رضا
۳۱ خرداد ۱۳۹۴هرچه وزن رینگ و درکل چرخ کمتر باشه فشار کمتری به سیستم تعلیق و فرمان میاد و در خودروهای سوپراسپرت که حتی چندصد گرم هم مهمه میتونه خیلی مفید باشه
Xman
۱ تیر ۱۳۹۴صد درصد مفید و کار بر دیه!
رامکال
۳۱ خرداد ۱۳۹۴فولکس واگن وزیر مجموعه هاش همیشه رو به جلو هستند.
Carbonado Aventador
۳۱ خرداد ۱۳۹۴خب یه تکنولوژی جدید به لامبورگینی اضافه شد…!
Xman
۱ تیر ۱۳۹۴این تکنولوژی فقط به درد ائودی و پورشه و بوگاتی ولامبو میخوره.
شایان
۱۷ تیر ۱۳۹۴ما شاا… فولکس