در دسامبر ۲۰۱۹ فولکسواگن پاسات ناکام بزرگ تستهای تصادف کشور چین لقب گرفت. این خودروساز آلمانی با مهندسی دوباره پاسات محصولی ایمنتر تولید اما این اتفاق برای جلوگیری از افت فروشش کافی نبود.
پاسات تستهای تصادف C-NCAP دولت چین را گذرانده اما موسسه تکنولوژی خودرویی CIRI از استانداردهای سختگیرانهتر برخوردار بوده که شامل تصادف اورلپ کوچک است که در آن ۲۵ درصد از بخش جلوی خودرو با یک مانع برخورد میکند. این در حالی است که در تستهای C-NCAP میزان بیشتری از بخش جلوی خودرو (۴۰ درصد) به مانع برخورد میکند.
همانگونه که دیده میشود ستون A پاسات در تستها به شدت آسیب میبیند و سر آدمک نیز خیلی با کیسه هوا تماس پیدا نکرده و بجای آن صورت آدمک به داشبورد برخورد میکند. CIRI بنا به دلایلی واضح امتیاز ضعیف را به پاسات اعطا کرده است.
رویترز میگوید خریداران واکنش تندی به این قضیه نشان دادند و فولکسواگن نیز مهندسان خود را روانه جوینت ونچر فولکس واگن-سایک کرده تا راهحل رفع این مشکل را پیدا کنند. آنها فهمیدهاند این سدان نیازمند متریال اضافی در بخش جلو بوده و این موضوع ۶۲ دلار به بهای هر خودرو میافزاید.
فولکسواگن نسخه بهبود یافته پاسات را اواسط سال ۲۰۲۰ روانه بازار چین کرد اما خریداران هنوز پاسخ مثبتی به این خودرو نشان ندادهاند. فروش پاسات در سال ۲۰۲۰ کاهش ۳۲ درصدی داشت.
نکته دیگر اینکه پاسات پس از مدل ۲۰۲۲ خود از بازار آمریکا خداحافظی میکند. فولکسواگن با تولید ۱۹۷۳ دستگاه از نسخه سفارشی این خودرو وداعی تلخ با پاسات خواهد داشت.
کافر مقدس
۲۱ مرداد ۱۴۰۰مشتری چین پاسات رو نمیخره به خاطر تست تصادف . ولی صنعت چین mvm میسازه بدون تست تصادف معتبر میفروشه به ما
تو چین بیوک و فورد و فولکس هوندا و تویوتا جولان میدن ولی فولکس همچنان پرفروشترینه . بدفروش ترین هم Qiteng
Mohammadreza
۲۲ مرداد ۱۴۰۰پدال لطفا این اکانت و ایدی رو کلا بن کن.
شاید ما با ح.کوم.ت و ساختار نظ.ام و گاها حتی با د.ی.ن و نگرش های غالب بر کشور در این برهه از زمان مشکل داشته باشیم و قبولشون نداشته باشیم.
ولی بر روی این سرزمین و نام تعصب داریم و تحمل نمیکنیم هر بی سرپا بی نام نشون برای این خاک و نام شاخ و شونه بکشه و تهدید یا تحقیرش کنه.
تمام تلاشمو کردم به مودبانه ترین حالت بنویسم، امیدوارم برای منتشر شدنش کافی باشه.
مانی
۲۲ مرداد ۱۴۰۰درد داشت؟
برای این آب و خاک که نابود شد کاری نمیکنی
اما رو اسمش خیلی غیرت داری؟
فقط با تو نیستم با خودم هم هستم
Bayerische Motoren werke
۲۱ مرداد ۱۴۰۰حیف که باید با پاسات خداحافظی کنیم
این چینی ها کلا یچیزی کم دارن😑
وقتی میگه مشکل برطرف شده
نمیخرین
قیافه هم میگیرن😂
انگار خودشو ۱۰ ستاره پاس میکنن
تو اول برو ایمنی ماشین های خودتو درست کن نمیخواد برای دیگران قیافه بگیری
والا😂😂😂😂
عاشق پدال
۲۱ مرداد ۱۴۰۰چقدر حسود.
شما هم اول برو پراید رو بهتر کن. اها هنوز که هنوزه برا پراید باید صف بکشین
من امروز چینی ام. من تبعه چینم.
Roham
۲۱ مرداد ۱۴۰۰نتونستی خونت رو درست کنی فرار کردی رفتی یه جای بهتر که الان ریشخندمون کنی رفیق!
دمت گرم 👏
SS
۲۱ مرداد ۱۴۰۰این رفتار مشتری درست هست و به شرکت ها درس های خوبی رو میده.
پاسات در امریکا هم فروخته میشد و تست اورلپ کوچک رو پاس میکرد پس مشخص هست که فولکس برای بازار چین کم گذاشته که این رفتار در خیلی از کمپانی ها دیده میشه و واقعا خجالت آور هست.
حالا با نخریدن مردم، فولکس متوجه میشه که اگه بار اول یه محصولش تحریم شده بار دیگه این اشتباه رو تکرار نکنه چرا که ممکنه عواقب بدتری براش داشته باشه.
و در مورد حرف شما که خود چینی ها مگه چی تولید میکنن که انتظار کیفیت دارن درست نیست. یه کمپانی چینی ممکنه اصلا تکنولوژی تولید یک خودرو در سطح ایمنی یک رو نداشته باشه و خودروش تست میشه و مشتری هم میدونه این جنس یک نیست و به هر دلیلی اون محصول رو میخره. ولی وقتی مشتری پول جنس آلمانی رو مثل هرجای دیگه جهان میده حق داره همون کیفیت رو دریافت کنه.
مرتضی
۲۱ مرداد ۱۴۰۰جالبه … چینی ها یه c-ncap دارن که مشابه euro ncap هست… این caeri هم مشابه iihs امریکا هست
Milad
۲۱ مرداد ۱۴۰۰خیلی برام جالبه که چینی ها خودروهای خودشون به این صورت که تولید میشه نمیخرن و سوار نمیشن و کلا زیاد از محصولاتی ساخت خود چینه استفاده نمیکنن خودشونم باور دارن که آشغال میزنن
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۱ مرداد ۱۴۰۰خب پس بریم بجای پاسات ، ام وی ام ۱۱۰ بخریم ، خداوکیلی چطور ممکنه که اینا فولکسو بخاطر ایمنی نخرن