فولکس واگن

معرفی کراس‌اوور کوپهٔ فولکس‌واگن ترامونت X برای چینی‌ها

کسانی که با دنیای خودرو آشنایی دارند می‌دانند که فولکس‌واگن حضور بسیار قدرتمند و پررنگی در بازار چین دارد و از طریق سرمایه‌گذاری مشترک با خودروسازانی چینی فاو و سایک، محصولات زیادی را صرفاً مخصوص بازار این کشور تولید می‌کند. این رویه طی سال‌های اخیر سرعت گرفته و غول خودروسازی آلمان در حال افزایش محصولات انحصاری خود برای بازار چین است. در همین راستا، فولکس‌واگن با دستی کاملاً پُر به نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۹ آمده و محصولات جدید زیادی را برای اولین بار در این نمایشگاه رونمایی می‌کند.

کانسپت‌های ID Roomzz و SMV تنها دو نمونه از این محصولات هستند درحالی‌که دو کراس‌اوور کوپهٔ جدید نیز در این نمایشگاه رونمایی می‌شوند. یکی از این خودروها که SUV کوپه نام دارد، فعلاً یک کانسپت است اما دومی خودرویی تولیدی بوده و در اصل نسخهٔ کوپهٔ مدل ترامونت یا همان اطلس محسوب می‌شود (کراس‌اوور اطلس در چین با نام ترامونت عرضه می‌شود). این خودرو که ترامونت X نام گرفته را می‌توان نسخهٔ تولیدی کانسپت اطلس کراس اسپرت دانست که در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۸ رونمایی شد.

هرچند ترامونت X زیبایی و جذابیت کانسپت اطلس کراس اسپرت را ندارد اما هنوز هم کراس‌اوور خوش استایل با نسبت‌های بی‌نقص و نمای کلی اسپرت است. به‌منظور هرچه اسپرت‌تر به نظر رسیدن این خودرو، فولکس‌واگن اوورهنگ‌های جلو و عقب آن‌را کوتاه کرده و سقفی شیب‌دار به همراه اسپویلری در عقب برای آن در نظر گرفته است. البته سقف ترامونت X شیب بسیار کمی دارد و به همین دلیل بیشتر همانند یک کراس‌اوور سنتی به نظر می‌رسد تا کراس‌اوور کوپه. نمای جلویی این ماشین نیز شباهت زیادی به اطلس معمولی دارد اما بااین‌حال چراغ‌های کوچک‌تر شده و تغییراتی هم در جلوپنجره صورت گرفته است.

ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های ظاهری قابل‌توجه ترامونت X می‌توان به ورودی‌های هوای بزرگ در سپر جلو، سر اگزوزهای دوگانهٔ یکپارچه در سپر عقب و رینگ‌های ۲۱ اینچی آلیاژی ۱۰ پره اشاره کرد. ترامونت X بر اساس ترامونت معمولی یا همان اطلس ساخته شده اما طول و ارتفاع کمتری نسبت به آن دارد. این کراس‌اوور کوپه ۴.۹ متر طول، ۱.۹۹ متر عرض و ۱.۷۲ متر ارتفاع دارد اما فاصلهٔ محوری آن نسبت به اطلس تغییری نکرده و همان ۲.۹۸ متر است؛ بنابراین ترامونت X در اصل نسخهٔ دو ردیفهٔ اطلس به‌حساب می‌آید.

فولکس‌واگن فعلاً تصاویری از کابین ترامونت X منتشر نکرده اما گفته است که اتاق این خودرو فضای کافی برای حمل پنج نفر در راحتی کامل را دارد. این کراس‌اوور کوپه همانند نسخهٔ معمولی ترامونت در چین با دو پیشرانهٔ مختلف عرضه می‌شود. موتور اول یک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر توربو است که خود در دو سطح قدرت ۱۸۶ اسب بخار و ۲۲۰ اسب بخار ارائه می‌شود. پیشرانهٔ دوم اما از نوع ۲.۵ لیتری VR6 توربوشارژ با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور است. به گفتهٔ فولکس‌واگن، پذیرش سفارشات خرید ترامونت X از ماه می امسال آغاز خواهد شد اما فعلاً مشخص نیست که این کراس‌اوور کوپه در بازارهای خارج از چین هم عرضه می‌شود یا نه.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. مهزیار

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (443 ديدگاه)

    جووون به این میگن ماشین… به این میگن طراحی آلمانی
    نترس جذاب خطوط پرقدرت
    فولکس تو فقط طراحی کن ماشین بساز کیف کنیم

  2. F22RAPTOR

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2627 ديدگاه)

    از بغل چه ماشین کاته کلفتیه
    سایز رینگ لاستیکهاش هم که کاملا با ابعاد میخونه
    در کل خیلی جالب

  3. Just bentley continental

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (571 ديدگاه)

    دامای شبیه اینه یا این شبیه دامایه؟

  4. محمد

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1429 ديدگاه)

    این الان شاسی بلند کوپه است؟؟؟
    البته خوش به حال چینیها که شرکتهای خودروسازی دنیا براشون خودرو انحصاری تولید میکنن

  5. رامتین

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3251 ديدگاه)

    واقعا عالی. یعنی اگر مشکلات کشور وجود نداشت، شکی نبود همین شرکت فولکس، چنین خودروهایی مثل تیگوان را تحت نام دیگه در کشور تولید میکرد. آدم خجالت میکشه از جک و لیفان و تیگو. موتور vr6 فولکس، یکی از بهترینهای تاریخه فولکسه که حتی قراره روی آرتئون R هم بیاد.

    1. علیx76

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      از جک و لیفان و چری نباید خجالت کشید
      از ۴۰۵ و سمند و پارس و استپ وی و پراید و تیبا و ساینا و کوییک باید خجالت کشید
      از بنزای مایلر عهد عتیق که قاتل مردم شدن
      از بنزای ۰۳۰۲ که هنوز فعالن
      از نیسان جونیور متعلق به ۷۰ سال پیش
      از آریسان و کارا و شوکا
      از هوندا CG و طرح ویو
      ورود همین چینیا باعث شد خودروساز ها یه تکونی بدن به خودشون و اقلا چهار تا چراغ و رینگ جدید بزارن

  6. ایلیا

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (731 ديدگاه)

    عالیه، طراحی بی نقص فولکس.
    فقط کاش چندتا عکس باکیفیت از داخلش هم میدیدیم که لذتش دوچندان بشه

  7. رها

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (97 ديدگاه)

    جالبه چون در تاریخ ۲۲ خرداد ۹۷ تو همین پدال دانگ فنگ یک کانسپت معرفی کرد که این ماشین خیلی شبیه دونه
    https://www.pedal.ir/خودروهای-چینی/دانگ‌فنگ-ix5-جدید-کراس‌اوور-کوپه/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا