فولکس واگن

آینده احتمالی گروه فولکس‌واگن: تقسیم به چهار شرکت هولدینگ

مطابق گزارشی که در رویترز و اتوموتیو نیوز آمده، گروه خودروسازی فولکس‌واگن ممکن است به زودی به چهار شرکت هولدینگ تقسیم شود که هر کدام از شرکت‌ها کنترل برخی از برندهای دوازده‌گانه گروه را برعهده خواهند گرفت.

Volkswagen logo
Volkswagen logo
بر این اساس، هربرت دیس (Herbert Diess) مدیرعامل سابق بی‌ام‌و کنترل شرکت هولدینگی را به دست می‌گیرد که مدیریت خودروهای فولکس‌واگن، اشکودا و سئات بر عهده آن است. روپرت استدلر (Rupert Stadler) مدیرعامل آئودی نیز کنترل گروهی متشکل از آئودی، لامبورگینی و دوکاتی را به عهده خواهد گرفت. ماتیاس مولر (Matthias Mueller) از پورشه نیز رهبری گروهی شامل پورشه، بنتلی، بوگاتی را به دست می‌گیرد و وسایل نقلیه تجاری فولکس‌واگن، تراک‌های اسکانیا و مان نیز در شرکت هولدینگ چهارم قرار خواهند گرفت. البته هیچ زمان‌بندی برای این تقسیم‌بندی اعلام نشده است و گروه فولکس‌واگن تا اعلام رسمی این خبر فاصله دارد.
VW Group brands
VW Group brands
جداسازی انواع مختلف برندهای خودرویی در کمپانی‌های متفاوت کاملاً برخلاف استراتژی قبلی گروه فولکس‌واگن در زمان فردیناند پیچ (Ferdinand Piech) است؛ کسی که با به‌دست آوردن تعداد زیادی از برندها سعی داشت به مقیاسی بزرگ در سطح اقتصادی برسد. گروه فولکس‌واگن در حال حاضر حدود ۶۰۰ هزار کارمند و ۱۱۹ کارخانه در سرتاسر جهان دارد که واقعاً باورنکردنی است. احتمالاً مارتین وینترکورن (Martin Winterkorn)، مدیرعامل، می‌خواهد بخش‌های کوچکتر خودروسازی دارای آزادیِ عمل بیشتری در تصمیم‌گیری‌ها باشند و با یک هیئت رئیسه کوچکتر خودروهای جدید خود را با سرعت بیشتری روانه بازار کنند.
VW Group brands
VW Group brands

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. شنتیا فراریه

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    چه شرکت هایی میخوان با هم دیگه همکاری کنن.

    1. Mostafa&S

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (318 ديدگاه)

      اسم هارو نگا پورشه، آئودی، لامبورگینی، بوگاتی، بنتلی هر کدوم یه برند خیلی خاصن…

    2. رضا

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      داداش اینا همشون زیر مجموعه فولکس واگنن

  2. شلبى

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (705 ديدگاه)

    احتمال اینکه این اتفاق بیفته زیاده،چون زیر مجموعه هاى زیاد دردسرا و مشکال هاى خاص خودشون رو دارن مدیریت و هندلینگش بسیار مشکل خواهد شد و بسیارى از مدل هاى زیرمجموعه هاى مختلف حالت موازى با هم رو پیدا میکنن و شاید کمپانى فروش بسیار بالایى داشته باشه ولى فروش بالا نشانه سود دهى نیست
    و جنرال موتورز هم این شرایطو تجربه کرد و در اخر استراتژیشو عوض کرد و تعدادى از زیر مجموعه هاش رو کم کرد
    ولى استراتژى فولکس جالب تر بنظر میاد

  3. شنتیا فراریه

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    این شرکت ها حتما یه پروژه ای ساختن که مشکلی پیدا نشه از نظر حمل و نقلی.

  4. احمد

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (381 ديدگاه)

    طبق اخرین اخباری که تو رسانه ها اروپایی اومده هییت مدیره فولوکس واگن این تصمیم رو گرفتن و بسیار مصمم به اجرای اون هستند.
    یکی از مهمترین دلایلی هم که فردیناند پیچ رییس قبلی فولوکس واگن استعفا داد همین بودکه این کار فولوکس واگن دقیقا بر خلاف دیدگاه ها و اهدافی بود که اون سال ها برای پیش برد فولوکس واگن از اون استفاده کرده بود.
    به هر حال این نوع شرکت ها شرکت هایی بسیار بزرگی هستند که الکی تصمیم نمیگیرند و برای لحظه لحظشون برنامه دارند
    قطعا پشت این تصمیم فکر های بزرگی هست.

  5. احسان(احسان سابق)

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    احتمالا برای کنترل هزینه قوی تر و مدیریت بهتر اینکار رو انجام بده

  6. احسان آرسنالی

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1949 ديدگاه)

    فکر نکنم جواب بده بلاخره آقای پیج که این همه برند رو جمع آوری و مدیریت کرد و به سود دهی رسوند حتما استراتژی مدیریتش رو هم بنا گذاشته بودِ ولی چون هیت مدیره جدید قصد تخریب اقای پیج رو داره اینکار رو میکنه

  7. ساسان.م

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (338 ديدگاه)

    آقا بگو امپراطوری فولکس واگن و راحتش کن دیگه

  8. احمد باقری

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    باید منتظر موند و دید.

  9. Archi KHAN

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    یه فولکس واگن میگی ، ده تا برند تاپ میریزه ازش بیرون…
    لامصب حکومتیِ واسه خودش

  10. شنتیا فراریه

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    منم در انتظارم شماهم در انتظار باشیدو ببینید…

  11. Xman

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (546 ديدگاه)

    به نظرم این کارو برای چند دلیل انجام دادن:1… درد سر و ضرر هر گروه مختص به خودش باشه و گروه های دیگرو درگیر نکنه 2… نظارت به هر کمپانی ساده میشه وقتی تعداد کم میشه 3… بودجه برای هر کمپانی بیشتر شده و محصولات شون با کیفیت ترمیشه و… با توجه به این تفاسیر طرفداران هر کمپانی باید منتظر این باشند که محصولات بهتری عرضه کنند. با تشکر.

  12. نوید جهرمی

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    کمپانیه اما مث کشور شده برا خودش

  13. mazaher

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (111 ديدگاه)

    سلام خیلی جالب بود.

    1. نوید

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      خیلی

  14. MjM

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (740 ديدگاه)

    ابهت شرکتووووو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا