احتمالاً رسوایی دیگر فولکسواگن در روزهای آینده بروز خواهد کرد. طبق گفتههای مجله آلمانی اشپیگل، بخش فرانسوی این کمپانی در سالهای گذشته آمار فروش نادرستی را به مقر اصلی در آلمان گزارش کرده است.
به منظور بهتر نشان دادن اوضاع، فولکسواگن فرانسه گزارشهای فروش غیرواقعی را به مقر اصلی ارسال کرده که تقریباً ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو را در بر میگیرد. اشپیگل میگوید مدیران داخلی شرکت فهمیدهاند تعداد زیادی از خودروها چندین ماه یا حتی سال پس از خرید توسط مالکان ثبت شدهاند درحالیکه این فرایند تنها چند هفته طول میکشد.
بنا به گزارش این مجله آلمانی، بخش فرانسوی این کمپانی ارائه گزارشهای فروش غیرواقعی و تقلبی فولکسواگن، اشکودا، آئودی و سئات را از سال ۲۰۱۰ آغاز نموده است. منابع ناشناس گفتهاند زمانی که مدیرعامل گروه فولکسواگن اخبار مربوطه را از مدیران داخلی دریافت کرد رئیس بخش فرانسه فولکسواگن را اخراج نمود.
زمانی که مدیر فرانسوی اخراج شد، فولکسواگن تنها گفت که تفاوتهای استراتژیکی بین بخش فرانسوی و مقر اصلی در آلمان باعث شد این مدیر ارشد از شرکت خارج شود. فولکس به جزئیات خاص و بیشتری در این باره اشاره نکرد.
اتوموتیونیوز تلاش داشته تا به بیانیهای رسمی از سوی این برند آلمانی دست یابد اما فولکسواگن از اظهارنظر خاص دراینباره خودداری کرده و گفته درباره اسناد داخلی شرکت اظهارنظری نخواهد داشت. تلاشها برای گفتوگو با مدیر فولکس فرانسه نیز راه به جایی نبرده است.
در موردی مشابه، حدود یک سال پیش، مأموران داخلی شرکت فیات کرایسلر فهمیدند نمایندگیهای این شرکت ۵ تا ۶ هزار دستگاه خودرو را به عنوان فروش رفته ذکر کرده بودهاند درحالیکه آنها واقعاً فروخته نشده بودند!
فرشاد سجادیان
۱۴ تیر ۱۳۹۶با چه انگیزهای این کار صورت گرفته؟ چه سودی براشون داره؟ بالاخره که باید مبلغ فروش خودروها رو به خزانه واریز کنن؛ من چند تا نظر دارم:
۱_ مبلغ رسمی فروش رو به سازنده میپردازن اما خودروها رو انبار میکنن تا خارج از قوانین و اطلاع شرکت، تو بازار سیاه داخلی یا خارجی، یا تحت پوشش نمایندگی، به مرور زمان با قیمت بالاتر بفروشن.
۲_ با بخش مالی شرکت و بقیه بخشها و همچنین بانک زد و بند کردن تا تحت عناوین مختلف به بخشهای مختلف شرکت بودجه فراتر از نیاز تزریق شه، اما نهایتا بخشی از مبلغ به عنوان مبلغ فروش خودروها به خزانه برمیگرده.
۳_کلا قضیه از اول تحت حمایت مدیران ارشد بوده تا روی فروش پایین بعضی محصولاتشون سرپوش بذارن و آمار فروش کذب به موسسههای جهانی ارائه بدن. تو این شرایط آمار فروش جعلی میدن، مالیاتشم پرداخت میکنن و یا حتی فرار مالیاتی میکنن، بعد به مرور زمان محصولاتی که فروش نرفتن رو با شرایط مختلف رد میکنن بره اما نمیذارن بازار جهانی از کاهش فروششون اطلاع پیدا کنه، چون آگاهی مردم از کاهش فروش یعنی بی میل شدن طیف بیشتری از خریدارن به خرید محصولات اون شرکت و در نتیجه ضرر گاها دو چندان. اما حالا که داستان لو رفته، کاملا نمایشی همه چی رو انداختن گردن نمایندگیها و مدیراشونم مثلا اخراج کردن.
فرشاد سجادیان
۱۴ تیر ۱۳۹۶دوستانی که دیسلایک دادن، خوشحال میشم نظرشون رو در مورد دلیل این جعل بگن؛ اینکه صرفا حرفای منو انکار کنین، فایدهای نداره، سناریو شما چیه؟
سامان اذری
۱۴ تیر ۱۳۹۶با این حساب پرفروش ترین خودروسازی هم.تو زرد از اب در اومد
فقط تویوتا و هوندا
۱۴ تیر ۱۳۹۶اگه این قضیه درست باشه، اون سال هایی که گروه فولکس پرفروش ترین گروه خودروسازی بوده دیگه ارزشی نخواهد داشت. اختلاف فروش گروه فولکس و تویوتا خیلی ناچیزه. به عنوان مثال در سال 2016 اختلاف فروششون کمتر از 200 هزار خودرو هستش که تو 10 میلیون خیلی کمه. با این حساب اگه این تقلب درست باشه ممکنه تویوتا بزرگترین گروه میشد. و یا حتی اگه اختلاف تعداد واقعی و تعداد اعلامی کمتر از این مقدار هم باشه، بازم در هر صورت نمیشه اطمینان کرد. چون ممکنه تو بعضی از بازارهای دیگه هم تقلب کرده باشن. به هرحال در صورت بروز این رسوایی، سال هایی که فولکس به عنوان پرفروش ترین گروه شناخته شده دیگه ارزش و اعتباری نخواهد داشت در هر صورت.
ولی خوشم میاد هرچیم که بشه، بازم جدا از بحث گروهی، صرفا تو فروش برند، تویوتا با اختلاف زیاد برترین برند خودروسازی در فروشه. حالا حالا هم کسی نمیتونه حتی تهدیدش کنه و نزدیکش بشه از لحاظ فروش. در سال 2016 برند تویوتا 8.5 میلیون فروخت در حالیکه برند فولکس 6.5 میلیون و فورد 6.2 میلیون و بقیه هم با فاصله نسبتا زیاد از اینا هستن.
بنزما
۱۴ تیر ۱۳۹۶دوست عزیز همچین هم فروش بیشتر نشونه ی برتر بودن نیستا اگه اینجوری
باشه تو کل خاورمیانه پراید رقیب نداره
سیاست های فروش اقتصادی بودن و
موضوعات مختلفی روی فروش یک برند تاثیر داره این اسم و حس شما فقط تویوتا فقط هوندا نسبت به این دو برند عالی واقتصادی بیشتر احساس میشه بخاطر حس اقتصادی بودن بوجود اومده دقیقا عاشق دو تا از کم اصطلاک ترین خودروهای دنیایی یه مشین باز و عاشق
ماشین پرفورمنس واسش از همه چیز مهم تره که این دوا برند توش حرف اول رو نمیزنن
فقط تویوتا و هوندا
۱۴ تیر ۱۳۹۶مگه من گفتم فروش بیشتر حتما نشونه برتر بودنه؟؟ من فقط گفتم تو بحث فروش فولکس خیلی فاصله داره با تویوتا. همین.
ضمنا شما فکر کن من فقط به خاطر کم استهلاک بودن تویوتا و هوندا عاشقشونم. بارها تو بعضی کامنت هام توضیح دادم که چرا عاشق این دوتا برند هستم. همین الانم بالای ۱۰ تا دلیل میتونم بیارم که چرا فقط تویوتا و هوندا. که یکی از اونا کم استهلاکترین بودنه. بارها گفتم برتری های تویوتا و هوندا رو. که امثال شما هی اعتراض کردید که چرا اینقدر کامنتات طولانیه و کسی حوصله خوندن نداره. الانم نه موضوع موضوع تویوتا و هونداس و نه حوصله شما میرسه دوباره بخوام بگم. به هرحال یه چیزیم افتاده تو دهن مخالفان تویوتا و هوندا به خصوص تویوتا که هی میگن شما فقط به خاطر کم استهلاکی طرفدار این دو هستین. مهم نیس. خودتونو گول بزنین. نه چیزی از تویوتا کم میشه و نه علاقه ی امثال من بهش کم میشه. شما هم گندکاری های شرکت هایی مثل فولکس رو توجیه کن. برفرضم که تویوتا و هوندا به قول شما فقط تنها برتریشون کم استهلاکی باشه. فولکس چی؟؟ اون که همینم نداره. برعکس تو تقلب کردن و جعل کردن اوله. از چی حمایت میکنید شما؟؟
ضمنا تو بحث پرفورمنس هم که گفتید هر ماشینی و برندی باید با رقیباش مقایسه شه. تو ماشینای غیر لوکس و اقتصادی قطعا برندهایی مثل هوندا و مزدا جزو برترین هان. از لحاظ پرفورمنس تو بخش هیبریدی هم هیچی تویوتا نمیشه. برندهای لوکس و اسپورت هم که اصلا ربطی به اینا ندارن و مقایسشون کلا اشتباهه.
راستی مطمین باش من از شما بیشتر عاشق ماشینم. و چون عاشق ماشینم تو برندهای غیر لوکس عاشق تویوتا و هوندا و مزدا هستم.
ماکان
۱۴ تیر ۱۳۹۶با عرض معذرت
اما داداچ داری اشتباه میتایپی هااااا
اصطکاک با استهلاک خیلی فرق داره ها ??
حالا بیخیال مطلب طولانی بوده متوجه نشدی
#ali.m#
۱۴ تیر ۱۳۹۶من نمیفهمم چرا تا بحث فروش میشه و کم میارین سریع میگید پرایدم پر فروشه اخه بازار واویلای ایران رو با بازار ازاد جهانی مقایسه میکنی؟
در مورد فروش بالای زیر مجموعه های فولکس هم همینو میگید ؟یا فقط نسبت به ژاپنی ها حس انکار دارید.
.
.
در ضمن اصطکاک همونیه که باعث میشه بتونیم راه بریم و لیز نخوریم. شما منظورت استهلاکه فک کنم?
sina
۱۴ تیر ۱۳۹۶داداش بحث فروش هم که نباشه فولکس هیشوقت در حد تویوتا نبوده
نه سرمایه هاش
نه ارزش برندش
نه اعتمادسازیش
بنزما
۱۴ تیر ۱۳۹۶ماکان جان درسته اشتباه نوشتم
دوست عزیز فقط هوندا و تویوتا چرا اینقدر عصبانی دادش خونسردی روحفظ کن مگه جنگ جهانی دوم جبهه ژاپن و المان و… درست میکنی ای ام هم وطن دوست
خودی بارار بالا دو بار نوشتی امثال شما عزیزم نه ژاپن کشور من و شماست نه المان
به قول بچه ها تکنولوژی که نداریم حداقل فرهنک حافظ و سعدی رو حفظ کنیم
عزیزم کی خواست ژاپن رو بکوبه اصن شما هم صد برابر من عاشق اتومبیل خوبه اروم باش عزیزم
همین کارارو میکنین که دو روز پیش ایران عصبانی ترین کشور جهان انتخاب کردن
فقط تویوتا و هوندا
۱۴ تیر ۱۳۹۶علم غیب داری داداش؟؟؟ هم دلیل علاقه آدم رو به یه چیز میدونی هم میدونی الان آدم چه حس و حالی داره!!!! ولی نه. علم غیب نداری! چون تو هرجفتش اشتباه کردی. من ذره ای عصبانی نیستم. کاملا هم خونسردم. مگه خلم واسه چیزی که نه واسه من سود و ضرر داره نه واسه شما عصبانی بشم. کسی هم از ژاپن و آلمان حرف نزد. تو کامنت من اثری از کلمه ژاپن و آلمان میبینی؟
عصبانی ترین کشور دنیا رو نمیدونم. ولی تو حرف انداختن تو دهن دیگران و دروغ گفتن قطعا جزو برترین کشورها هستیم !!!!!!!!!!!
ونوم اف ۵
۱۴ تیر ۱۳۹۶دیگه دارم شک میکنم بوگاتی شیرون و ویرون بتونن به ۴۰۰ کیلومتر برسن احتمالا اونجا هم تقلب کرده
sina
۱۴ تیر ۱۳۹۶اقا خدایی تیکه انداختن و این صوبتا نیست ولی ناموسا فولکس دیگه گند موضوع رو در اورده!!!
(ali(CHEVY NOVA
۱۴ تیر ۱۳۹۶با این ترفند مىخواستن که مقام اول خودروسازى رو بدست بىارن وگرنه هىچ سودى درش نبوده
این دیگه از دىزل گىت بدتره
به قول سامان مقام اول خودروسازى هم تو زرد درومد از کار
sina
۱۴ تیر ۱۳۹۶داش علی
یه روز فولکس از خواب بیدار شد و تقلب نکرد، مُرد!!
(ali(CHEVY NOVA
۱۴ تیر ۱۳۹۶در ضمن یه سرى افراد در ساىت بودن مىگفتن داستان دىزل گىت دسىسه امریکایی ها هست و از این چىزا ولى این رسوایى جدىد رو دىگه خوده اشبىگل افشا کرده
((حتمالاً رسوایی دیگر فولکسواگن در روزهای آینده بروز خواهد کرد. طبق گفتههای مجله آلمانی اشپیگل، بخش فرانسوی این کمپانی در سالهای گذشته آمار فروش نادرستی را به مقر اصلی در آلمان گزارش کرده است.))
((به منظور بهتر نشان دادن اوضاع، فولکسواگن فرانسه گزارشهای فروش غیرواقعی را به مقر اصلی ارسال کرده که تقریباً 800 هزار دستگاه خودرو را در بر میگیرد. اشپیگل میگوید مدیران داخلی شرکت فهمیدهاند تعداد زیادی از خودروها چندین ماه یا حتی سال پس از خرید توسط مالکان ثبت شدهاند درحالیکه این فرایند تنها چند هفته طول میکشد))
#ali.m#
۱۴ تیر ۱۳۹۶تا میام دیزل گیت رو فراموش کنم و فولکس رو دوست داشته باشم .یه خرابکاری کاری دیگش رو میشه ?
خدایی واسه بزرگترین خودروساز دنیا زشته.(البته اگه اینکه فولکس بزرگترین خودروساز دنیاست هم دروغ نباشه )همون بهتر که نمایندش تو ایران تنبله و ب این زودیا ماشیناش نمیان تو ایران .
(ali(CHEVY NOVA
۱۴ تیر ۱۳۹۶جناب Ali.m
کدوم بزرگترین خودروساز دنىا؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
این شرکت با این تفاسىر مشخص شده تمام امارهاى فروشش دروغى و اشتباه بوده
اشبىگل یه خبرگذارى المانى هستش و تمام این مطالبى رو که گفته عىنه حقىقت هست چون اگه درست نباشه به ضرر اشبىگل هست و فولکس مىتونه ازش شکاىت کنه پس مطمئن باشید واقعىت رو گفته
هر زمان ىه مطلب علىه فولکس مىگفتم ىه سرى فکر مىکردن من دارم از خودم مىگم و اىن حرفها اما تبعات دىزل گىت و پروندهاى متعدد مربوط به اون + این رسوایى جدید مهره تاىىدى به گفته هاى من هستش پس اىمان بىاورىد
#ali.m#
۱۴ تیر ۱۳۹۶ما ایمانمون قویه دااش.
ونوم اف ۵
۱۴ تیر ۱۳۹۶فکر کنم سود داشته باشه این کارشون چون امار فروش بالا باعث میشه قیمت سهام هر شرکت تو بورس بره بالا و حسابی شرکت مورد نظر سود کنه
davood
۱۴ تیر ۱۳۹۶از اولش هم مشخص بود که نشون میداد آمار فروش از تویوتا بیشتر شده فریبکارانه است این اروپاییها هموشن روباه مکارن .درود بر ژاپن و آمریکا
فيصل
۱۴ تیر ۱۳۹۶فولکس بزودی تو ایران تیگوان و پاسات رو میفروشه انشالله
ShoMpeT
۱۴ تیر ۱۳۹۶با این وضع فکر کنم چند روز دیگه میگن فولکس به جای گلف، پراید میداده دست مشتری ها