فولکس واگن

تبدیل گلف کلاب‌اسپرت S به یک هایپرهاچ‌بک 470 اسب بخاری

فولکس‌واگن گلف GTI کلاب‌اسپرت S با ۳۰۶ اسب بخار قدرت، رکورد سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلوی پیست نوربرگ‌رینگ را در اختیار دارد؛ اما بااین‌وجود یک تیونر آلمانی بنام B&B Automobiltechnik اعتقاد دارد که می‌توان این هاچ‌بک داغ را حتی از این هم قدرتمندتر کرد؛ بنابراین این شرکت قدرت کلاب‌اسپرت S را به ۴۷۳ اسب بخار و گشتاورش را به ۶۲۰ نیوتن متر افزایش داده و از آن یک هایپرهاچ‌بک ساخته است.

vw-golf-gti-clubsport-s-by-bb-automobiltechnik-1

با این تغییرات حالا B&B کلاب‌اسپرت S می‌تواند در ۴.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۲۸۵ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. بااین‌حال اگرچه این خودرو به دلیل دیفرانسیل جلو بودن و عدم کشش مناسب هنوز هم در یک خط مستقیم نمی‌تواند مرسدس بنز A45 AMG را شکست دهد ولی هاچ‌بکی به‌واقع توانا و سریع است.

همچنین شاید تعجب کنید که B&B چگونه توانسته است حدود ۵۰۰ اسب بخار قدرت را از یک پیشرانهٔ چهار سیلندر استخراج کند اما جای تعجب نیست چراکه تغییراتی کلی در این موتور کوچک انجام گرفته است. این تغییرات عبارت‌اند از ارتقاء توربوشارژر، بزرگ‌تر کردن اینترکولر، استفاده از یک پمپ سوخت ظرفیت بالا، استفاده از انژکتورهای جریان بالا، تنظیم مجدد ECU و نصب یک اگزوز سفارشی با کاتالیزور اسپرت.

vw-golf-gti-clubsport-s-by-bb-automobiltechnik-2

تیونر قیمت همهٔ این تغییرات و ارتقائات را ۱۲,۹۵۰ یورو (۱۳,۵۵ دلار) را اعلام کرده است. البته B&B برای کسانی که خواهان قدرتی کمتر یا قیمتی ارزان‌تر هستند نیز پکیج‌های مختلف ۳۵۵ اسب بخاری، ۳۸۰ اسب بخاری و ۴۲۴ اسب بخاری را ارائه کرده است.

vw-golf-gti-clubsport-s-by-bb-automobiltechnik-4

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. ShoMpeT

    ۱۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (271 ديدگاه)

    البته خیلی وقت هست که گلف نسخه های 400 اسب بخاری داره! توی لینک زیر میتونید R نسخه 510 اسب بخاری که توسط Oettinger تیونینگ شده رو ببینید:

    http://www.digitaltrends.com/cars/2015-oettinger-500r-news-specs-pictures/

    آخر مطلب هم قول داده بودن که ۳ نسخه 591 و 641 و 738 اسب بخاری از گلف R رو ارایه کنند که خبری نشده ظاهرا…

    1. الف.ی

      ۱۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1765 ديدگاه)

      جان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟738 اسب بخار برای یک هاچبک؟

    2. رامین

      ۱۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (3252 ديدگاه)

      بنز a45 یه چیز دیگست. در ایران هم 100تایی وارد شده. فوق العادست

  2. حسین

    ۱۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    اگه چهارچرخ متحرکش میکرد ، جالب بود

  3. مهمان

    ۱۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (28 ديدگاه)

    سلام خدمت همه ، ببخشید که این مطلب و اینجا میذارم
    من میخوام یه 206 تیپ 2 با شرایط جدید ایرانخودرو ( که تحویل 30 روزه و مدل 96 و… ) بخرم ، میخواستم بدونم ایا انتخاب خوبی هست یا این که با این قیمت میشه ماشین بهتری خرید ؟
    و این که میگن موتور تیپ 5 همون موتور بهینه سازی شده 405 هست ، میخواستم بدونم موتور تیپ 2 از نظر کیفیت چجوریه ؟ موتور خودشه ؟
    کلا ممنون میشم اگه تو خریدم راهنماییم کنید…

    پیشاپیش از توجه و کمکتون تشکر میکنم

    1. محمد مرسدس

      ۱۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (7 ديدگاه)

      موتور تیپ ۲ با تیپ ۵ فرق داره و TU3 هست و توان و گشتاورش پایین تره ولی از لحاظ مصرف طبق سایت ایرانخودرو زیاد فرقی ندارن. بنظرم ۲۰۶ های جدید ایرانخودرو افتضاح شدن و از قطعات بسیار نامرغوب برای اونها استفاده شده. پیشنهاد بنده ۲۰۶ تیپ ۵ دسته دو هست.

    2. مجید.بهترین یا هیچ.

      ۱۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      سلام ، تیپ 2 حدود حدود 8 میلیون از تندر ارزون تره.
      206 الان همه ی قطعاتش چینی شده .
      موتور 206 هم مال خودشه.
      اون ، گیربکس هست که هم در تیپ 2 هم تیپ 5 از پژو 405 گرفته شده و اصلا با موتور هماهنگی نداره.

      صفر تا صد پراید مدل 86 رو یکی از دوستان حرفه ای من گرفته بود، 12.8 ثانیه.
      با 206 مدل شهریور 93 که مثلا موتورش 300 سی سی حجیم تره ، به 13.9 ثانیه رسیده بود !
      تندر هم گویا در حدود 11 ثانیه به 100 رسید.

      0 تا 100 اونقدر مهم نیست. خواستم بهت بگم انتظار شتاب و کشش و همینطور کیفیت بالای 206 ها مدل 82 تا 90 رو نداشته باشی.

      به نظر من محصولات رنو در بازار زیر 100 میلیون ایران از همه بهترند.

      البته از سال 94 کیفیت محصولات ایران خودرو بهتر شده.
      از آشنایان سمند EF7 گرفته و خیلی راضیه.

    3. Daniel

      ۱۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (955 ديدگاه)

      دوست عزیز همه محصولات ایرانخودرو مثل هم هستند. ولی بیشترین آمار خرابی مربوط به 405 و سمند هست. این تجربه من در چندسال کارکردن در تعمیرگاه های خودرو هستش.
      اگه نظر من رو بخوای همون 206 تیپ 2 رو بگیر و ازش درست استفاده کن. 206 آمار خرابی کمتری داره ولی اگه اذیتش کنی و به خرج بندازیش پوستت رو میکنه. مخصوصا 206 اگه سرعت گیرهارو باهاش درست رد نکنی آمار خرابی پولوس و شکستن 3 شاخی و آسیب سگ دستش بالاست و باعث صدا افتادن به مرور زمان تو سیستم تعلیق و گیربکس206 میشه.
      دوستانه بهت میگم اگر ماشین نگه داری 206 بگیر. اگه پولت میرسه بگرد و ی پارس دست دوم تمیز و خونگی پیداکن چون اونم مناسبه. اصلا سمت 405 و سمند نرو.

  4. احمد باقری

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ای کاش، طراحیش بهتر بود.

  5. faramarz

    ۲۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (184 ديدگاه)

    به به دوسش دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا