خودروساز سوئدی ولوو اعلام کرد ساخت خودروهای خود در تأسیسات جدید هند را از سال جاری شروع خواهد کرد.
این تأسیسات مونتاژ جدید در نزدیکی بنگالور در جنوب هند واقع شده و به ساخت خودروهایی با پلتفرم مدولار SPA خواهد پرداخت. اولین خودروی تولیدی نیز مدل XC90 خواهد بود.
این تصمیم نتیجهی درخواست دولت هند برای استارت تولید محلی و یادگیری از تجارب این خودروساز است. دولت هند از ولوو خواسته تا خودروهای خود را با عنوان “ساخته شده در هند” بازاریابی کند.
هاکان ساموئلسن رئیس ولوو گفته است:
من مفتخر اعلام کنم امسال قادر خواهیم بود تا خودروهای ولوو را در هند بسازیم. شروع مونتاژ در هند قدم مهمی برای ولوو است زیرا میخواهیم در این بازار رو به رشد سهم زیادتری داشته باشیم و در سالهای آینده سهم خود از بازار خودروهای لوکس را دو برابر کنیم.
انتظار میرود بازار خودروهای لوکس هند در سالهای آینده رشد سریعی داشته باشد و ولوو بلا حدود ۵ درصد سهم این بازار را در دست داشته است و البته میخواهد تا سال ۲۰۲۰ این میزان دو برابر شود.
ولوو در سال ۲۰۱۶ بیش از ۱۴۰۰ دستگاه خودرو در هند فروخت که نسبت به سال ۲۰۱۵ رشد ۲۴ درصدی را نشان میدهد. رشد فروش سالبهسال این شرکت در ۴ ماه اول سال ۲۰۱۷ نیز ۳۵ درصد بیشتر بوده است.
پرسپولیس
۲ خرداد ۱۳۹۶توی هند لندروور ولوو توی چین بی ام دبلیو تولید میشه این کشورها چگونه همکاری میکنتد انوقت کشور ما باسه شرکت المانی فرانسوی ایتالیایی قراردادبسته تا دوسال ایند ه اسباب بازی تولیدکنند وانقدرقلمبه سلمبه کاری میکنندواژهای اقتصادی وپیچیده به کارمیبرند انگار قراره اژانس هوایی مسافرفضایی راه بندازن تامدار مشتری
ROHAM
۲ خرداد ۱۳۹۶من فکر می کنم اونجا به خاطر باز بودن صنعت خودرو سازی و البته امنیت نسبی سیاسی این اتفاق با این سرعت شکل می گیره.
ایران بعد از انقلاب 57 و افت و خیزهای سیاسی فراوان ( تحریم آمریکا بعد از انقلاب و جنگ 8 ساله و … ) داشته و البته محصولات تولید داخل که حمایت تمام و کمال دولت رو پشت سر خودشون دارن که موجب بازار انحصاری محصولات داخلی شده و در آخر هم مالیات ها و عوارض واردات نسبتا سنگین که کار تولید رو برای کمپانی های خارجی بسیار سخت و غیر رقابتی میکنه
نمونه این داستان رو میشه در تولید محصولات جنرال موتورز ایران دید که خیلی زود بعد از انقلاب از ایران جمع شد و بعد از اون هم کمپانی پژو سیترون بود که با تحریم های چند سال پیش بازار ایران رو بدرود گفت!!!
نمونه همین حمایت دولت ها از خودرو سازی ها رو هم میشه تو محصولات آمریکایی و البته کمپانی دوو در کره جنوبی دید
تا زمانی که حمایت دولت پشت سر دوو بود بزرگترین کمپانی کره بود که از لوازم الکتریکی بگیر تا اسلحه و موتور کشتی و خودرو و … می ساخت ، کیفیت محصولاتش هم بد نبود ولی تو بازار جهانی رقابتی نبود و همین هم به بقیه کمپانی ها اجازه نمیداد خودشون رو به دنیا نشون بدن . ولی وقتی دولت کره حمایتش رو از دوو قطع کرد خیلی زود این شرکت زمین خورد و البته بعد از ورشکستگی دوو بقیه کمپانی های کره مثل کیا و هیوندای و حتی سنگ یانگ هم تونستن خودشون رو قوی کنن و به بازار جهانی بیش قبل معرفی کنن
نتیجه اون پیشرفت قابل توجه این کمپانی ها به این شکلی که امروز میبینیم ، هست
پوزش می خوام سخنم اینقدر به درازا کشید.
امیر.عارف
۲ خرداد ۱۳۹۶ضمن تایید فرمایشات شما دوست عزیز این مطلب راهم من اضافه کنم که کشورهای دنیا بجز ایران هدف پیشرفت صنعت برای رفاه و توانمندی مردم هست که دقیقا مسئولین ما به عمد با رفاه و توانمندی مردم در مبارزه هستند
امیر
۳ خرداد ۱۳۹۶بسیار عالی گفتید دوست عزیز
E 36
۲ خرداد ۱۳۹۶امیدوارم اصالت و کیفیتش رو از دست نده