ولوو به خاطر ایمنی بالای محصولات خود شناخته میشود و پولستار ۲ جدید که دومین محصول از زیر برند جدید این خودروساز سوئدی محسوب میشود از این قضیه مستثنا نیست. اگرچه قبلاً برخی خبرها درباره آتشسوزی محصولات تسلا منتشر و همین امر باعث نگرانی درباره خودروهای الکتریکی شده بود اما پولستار ۲ یکی از ایمنترین خودروهای الکتریکی بازار است.
این خودرو اولین محصول تمام الکتریکی است که به منظور بررسی ابتکارات ایمنی چنین سدان الکتریکیای تست شده است. به منظور افزایش حفاظت در تصادفات، مجموعه باتری خودرو داخل ساختار کف پولستار ۲ جای گرفته و توسط جعبهای آلومینیومی محافظت میشود. پولستار میگوید این امر ریسک آسیب را کاهش داده و باعث افزایش استحکام بدنه و حفاظت از سرنشینان میشود.
اگر تصادفی رخ دهد اتصال مجموعه باتری بهصورت خودکار از بخشهای باقی خودرو قطع میشود تا از نبود ارتباط اطمینان حاصل شود. در هر دو طرف خودرو نیز بلوک آلومینیومی باز شونده با نام SPOC بلوک قرار گرفته که ورود قطعات به کابین را به حداقل میرساند.
از آنجایی که خبری از پیشرانهای درونسوز نیست بنابراین پولستار ۲ از مسیر لود پایینتر در جلو سود میبرد که باعث حفاظت سرنشینان و باتری از برخوردهای جلو میشود. این خودروساز همچنین کیسههای هوای داخلی را به صندلیهای جلو اضافه کرده تا از سرنشینان جلو حفاظت بیشتری به عمل آید. به منظور بهبود ایمنی در سرعتهای پایین نیز این خودرو صدایی منحصربهفرد برای هشدار به عابران پیاده تولید میکند. مدیر ارشد پولستار میگوید:
ما اصلاً نمیخواستیم که پولستار ۲ صدایی همچون ربات یا کشتی فضایی تولید کند.
او ادامه میدهد:
ما خواهان صدایی بسیار طبیعی و ملایم بودیم که به سرنشینان بگوید این خودرو در حال حرکت است. درعینحال ما میخواستیم صدایی منحصربهفرد و قابلشناسایی به عنوان یک پولستار تولید کرده و آن را نسبتاً ساده نگه داریم.
تمامی سیستمهای ایمنی و کمکراننده بهصورت استاندارد در پولستار ۲ لانچ ادیشن وجود دارند که از جمله آنها میتوان به نسل بعدی دستیار راننده پیشرفته اشاره کرد. جدیدترین سیستم دستیار ولوو نیز باعث کنترل شتاب، ترمز و فرمان خودرو میشود.
تولید این خودرو در کشور چین آغاز شده است. پولستار ۲ لانچ ادیشن در آمریکا قیمت پایه ۶۳ هزار دلاری داشته درحالیکه بهای پایه نسخه استاندارد ۵۹ هزار دلار است. اولین مدلها نیز از تابستان سال جاری به دست مشتریان خواهند رسید.
tupac
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ایمنیشو عشقه.ولوویه ها الکی که نیست.الآن اگه پراید بود تا ستونای عقب جمع میشد.?
♤Angus_812♤
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹چون براشون ایمنی مشتری مهمتر از هر چیزیه
نه مثله افراد سودجو در کشورمون فقط آهن و چهار تا چرخ بدن
دیگه مهم نیست ایمنی چیه،امکانات رفاهی به چه درد میخوره
آیرودینامیک چه وظیفه ای داره
نقاشی ماشینای بچه ۷ ساله ایمنیش از ماشینای کشورمون بیشتره
JOJO
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹هر شرکت خودرو سازی یک اسم دوم داره که بواسطه اون شناخته شده مثل ولوو که به عنوان ایمن ترین خودرو ها شناخته میشه.
به نظرتون ایران خودرو و سایپا رو باید با چه القابی توصیفشون کرد؟؟؟
OMID
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ایران فرقان
سایپا مرگ حتمی ( همون مطمئن)
Sajjad
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹از دیدگاه یه سریا ایران خودرو سلطان سازه
سلطان پارس (با کمال تاسف یه عکس تو اینستا دیدم پلاستیک کشیده بود دور پارس عین کنترل تلویزیون جلدش کرده بود)
سلطان زانتیا (بهش میگن موشک ولی فکر نکنم به ماشینی که صفر تا صدش 10 ثانیس بگن موشک، چون وقتی به جایی برخورد میکنه مثل موشک کاملا متلاشی میشه بهش میگن موشک زمینی)
سلطان لاتی 405
در صورتی که چکیده این سه تا ماشین جز بدنه حلبی و روغن ریزی و واشر سوزی نیست
حالا درباره نعره های ef7 حرفی نمیزنم چون جای هیج حرفی رو با این جمله باقی نذاشتن
طرفدارای پراید هم که بیخیال اونا خوب نمیشن دیگه
باز 206 و ال ممد بخاطر ایمنی میشه خریدشون رو توجیه کرد که اوناهم پر از ایرادن و دلیلی برای داشتن فن پیجشون وجود نداره
از چینی ها هم که نمیشه انتقاد کرد چون به عقیده چینی سوارا ظاهر خوب یعنی پیشرفت و فنی ماشین اصلا مهم نیست
(سخن بزرگان بعد از دیدن یه اسکی چینی: چین تا چند سال دیگه پیشرفته ترین خودروساز دنیا میشه.)
امیدوارم هرچی دیسلایک بهم میدین بخاطر تعصب روی اشغالایی که سوار میشیم نباشه
اگه مجبوری سوار این اشغالا بشی سوار شو ولی طرفداری نکن
Abbas.Lambo
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹آخ سجاد جان که حرف دلمو زدی آااااخخخخ
JOJO
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹منم یه سمند مدل ۸۴ دارم رفیقام بهش میگن سالار.
یعنی آبرو واسم نزاشتن???