در ولوو S60 T6 مدل ۲۰۱۵، یک موتور ۲ لیتری انژکتور مستقیم و چهار سیلندر با یک گیربکس ۸ سرعته استفاده شده که همراه با یک سیستم استاپ-استارت، پایهگذار عنوان جدید Drive-E هستند.
تمام ولووهای آینده از این موتورهای چهار سیلندر استفاده خواهند کرد که البته باز هم همانند گذشته برچسبهای T5 و T6 را به کار خواهند برد. موتور پایه T5 Drive-E به صورت توربو دارای قدرت ۲۴۰ اسببخار است و این در حالی است که موتور T6 Drive-E از هر دو سیستم توربوشارژر و سوپرشارژر استفاده می کند تا قدرتی برابر با ۳۰۲ اسببخار و گشتاوری برابر ۴۰۰ نیوتنمتر را استخراج نماید. این مقدار قدرت از یک موتور ۲ لیتری واقعاً شگفتانگیز است؛ ولی در همین حال، ولوو میگوید که قدرت بیشتری نیز از راه خواهد رسید و نسخههای «هیبریدیشده» از این موتورها میتوانند جایگزین V8 ها شوند. مدل T6 Drive-E مانند آخرین مدل شش سیلندر T6 AWD مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۴ ثانیه کامل طی میکند. امّا در تست شتاب، یکدهم ثانیه جلوتر است و در ۵/۴ ثانیه به ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. ولی در همین حین، در حالت تختگاز، فرمان آنقدر سبک میشود که اثر این بهینهسازی را کمرنگ میکند. همچنین در دور موتورهای زیر ۳۵۰۰ واکنش پدال گاز بهتر شده و انتقال قدرت از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به صورت بهینهتر انجام میشود. پدلشیفترها نیز در حال حاضر به صورت استاندارد ارائه شدهاند. در مدل T6 Drive-E تایرهای پیرلی سینتوراتو P7 تمامفصل جایگزین تایرهای کانتیننتال کانتیپروکانتکت شدهاند و در نتیجه عملکرد خودرو در ترمزگیری کاهش یافته است. این خودرو از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت در فاصلهای برابر ۵۸/۸۳ متر متوقف میشود که ۳/۳۵ متر نسبت به مدل قبلی بیشتر است. ای تایرهای پیرلی سابقه خوبی ندارند و کیفیت ترمز بامو سری ۳ را نیز کاهش داده بودند. البته انگیزه تمام این تغییرات، مصرف سوخت بوده که ولوو در تخمینهای سازمان حفاظت محیط زیست امریکا موفق عمل کرده است. مدل T6 Drive-E به صورت ترکیبی مصرف سوختی برابر ۸/۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد که ۲/۸ لیتر نسبت به مدل سال ۲۰۱۲ کمتر است. در همین حال، مصرف سوخت آن در بزرگراه ۶/۷ لیتر است که برای یک خودروی ۳۰۰ اسببخاری آمار فوقالعادهای است.مشخصات:
- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
- قیمت مدل تست: ۴۷۹۲۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۳۹۰۷۵ دلار).
- نوع موتور: DOHC با ۱۶ سوپاپ و ۴ سیلندر در یک ردیف، بدنه و رویه آلومینیومی، توربوشارژر، سوپرشارژر و خنککننده داخلی، انژکتور مستقیم سوخت.
- گنجایش: ۱۹۶۹ سیسی.
- قدرت: ۳۰۲ اسب بخار در ۵۷۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۴۰۰ نیوتنمتر در ۲۱۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک با قابلیت پدلشیفتر.
ابعاد:
- فاصله محوری: ۲/۷۷۶ متر.
- طول ماشین: ۴/۶۳۶ متر.
- عرض: ۱/۸۶۴ متر.
- ارتفاع: ۱/۴۸۳ متر.
- وزن کلی: ۱۶۸۴ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۴ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۳/۴ ثانیه.
- صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۲۶ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۱ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۴ ثانیه با سرعت نهایی ۱۶۴/۱۵ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۱۰/۸ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۸/۸۳ متر.
مصرف سوخت:
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۹/۸ لیتر در شهر و ۶/۷۲ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
- مصرف سوخت در تست: ۹/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
sina
۲۴ شهریور ۱۳۹۳طراحی ولوو واقعا زیباست!
TopGear
۲۴ شهریور ۱۳۹۳بچه ها اگه ولوو بیاد تو بازار بدون شک یکی می خرم.
امیر
۲۵ شهریور ۱۳۹۳خیلی وقت اومده من تو تهران سه تا از این رو دیدم
2 تا سفید یکی هم مشکی
Carbonado Aventador
۲۴ شهریور ۱۳۹۳از آقای مسعود انیس حسینی تشکر می کنم!
_M_
۲۴ شهریور ۱۳۹۳من عاشق ولوو ام ی فرق خاصی با بقیه ماشینا داره،من دوسش دارم.
javid
۲۴ شهریور ۱۳۹۳واقعا ولو ماشین های خوب و خوشگلی میسازه ولی من با عقب این یه خورده مشکل دارم اصلا خوشگل نیست و خیلی هم شبیه سیتروئن c5 نسل اول شده که اون هم خوشگل نبود
Saeed.shariati
۲۴ شهریور ۱۳۹۳عاغا ولوو یعنی ته ایمنی
یعنی ته قدرت کشیدن از موتور
یعنی ته صرفه جویی در سوخت
ولی طراحیش یکم بی روح و خشکه ولی برای افراد40 سال به بالا ماشین خیلی ایده آلی هس
حسین
۲۴ شهریور ۱۳۹۳دوستان ببخشید کسی موتور ۴سیلندر بنزینی دیف عقب که رو rd نصب بشه میشناسه که حداقل ۱۵۰ اسب بخار قدرت داشته باشه؟
مک میسل
۲۴ شهریور ۱۳۹۳ولو فقط ایمنی،اصلا کلا ولوو با ایمنی معروف شده نه با چیز دیگه ای،در ضمن این مدل عقبش افتضاحه!
mahdi
۲۴ شهریور ۱۳۹۳درود مک مسیل جان
فکر کنم بخاطر طراحی چراغهاش باشه
در کل style عقبش خوبه فقط چراغهاشو باید تغییر طرح بدند
سپاسگزارم
مهدی (فرزند کوروش)
ماسل کار
۲۴ شهریور ۱۳۹۳ولو ایمنی عالیه
ظاهرش هم انقدهم که میگید بد نیس بنظرم خیلیم قشنگه
عقبش یه ذره قشنگ نیس ولی انصافا زشت هم نیس
مک میسل
۲۴ شهریور ۱۳۹۳اره راس میگی ماسل کار
4MATIC
۲۴ شهریور ۱۳۹۳من عاشق ولوو هستم وولوو ایمن ترین ماشین دنیاست وخیلی خوشگله مخصوصاC70وV40
عالیه
4MATIC
۲۴ شهریور ۱۳۹۳اگه پدال یه تالارگفتمان بذاره عالیه
علي
۲۴ شهریور ۱۳۹۳متاسفانه ولوو ماشینهای فوق العاده خشک و بی روحی میسازه . فنر بندی خشکی داری و کیفیت ساخت داشبورد اصلا چشمگیر نیست . ولی از نظر ایمنی حرفای زیادی داره…
احسان(احسان سابق)
۲۴ شهریور ۱۳۹۳هر وقت که ولوو بتونه از این مدل طراحی عقب ماشین هاش دست برداره اونوقته که عالی میشه
صادق
۲۴ شهریور ۱۳۹۳ولوو کارش درسته
موتورش قدرت و گشتاور خیلی خوبی داره
قدرت و گشتاور هم در دور مناسبی به دست میان و ماشین خیلی گازخورش بالا نیست
استایل طراحیش رو از جلو و از بغل دوست دارم ولی از عقب یکم به نظرم ضعیفه
چراغ جلوهاش رو هم دیدم یه احظه یادم افتاد به کرایسلر 300، مخصوصا با اون راهنمای کنار چراغش
در مورد مصرف، راستش ولوو اینقد ماشیناش کم مصرفن که با دیدن این ماشین گفتم مصرفش زیاده!!! :)
ولی کلی بخوام بگم، مصرفش هم در حد ایده آل و خوبه
شاهین
۲۴ شهریور ۱۳۹۳سلام دوستان
من واقعا ولوو رو دوس دارم،به نظرم ماشین های بی حاشیه و دوس داشتنی رو میسازه.البته شاید یه کم مناسب افرادی باشه که از شور و هیجان جوونی فاصله گرفتن و بیشتر دنبال خودروی موقر و پخته ای میگردن! (کل اینایی که گفتم یه احساس شخصی بود!)
فقظ ولوو اینجا حیف یه کم گرونه،اون روز دیدم یکی از مدل هاشو نزدیک 250 میلیون زدن که یه کم کارش سخت میشه ولی در کل ولوو یکی از خوب هاست! ;)
Carbonado Aventador
۲۴ شهریور ۱۳۹۳شاهین اومد!
به احترامش…!
خبر دار…!
.
.
.
.
.
.
.
آزاد…!
mahdi
۲۴ شهریور ۱۳۹۳درود کربنادو جان
آقا با این آواتار من همش فکر میکنم شاهین جان داره نظر میذاره
دارم دچار دوگانی میشم مثل بنزین و گاز
کربنادو جان داداش گلم بهمون رحم کن
شاهین هم اومد افتخار دادند
ای بابا داش شاهین با ما به از این باش که با خلق جهانی
دلمون تنگیده
بعد هلاک احساس شخصیت هستم
شاهین جان عزیزی
سپاسگزارم
مهدی (فرزند کوروش)
شاهین
۲۴ شهریور ۱۳۹۳محمدحسین جان واقعا از این همه محبتت ممنونم داداش خوبم 3>
مهدی جان داداش عزیزم واقعا شرمنده ام،یه کم سرم شلوغه وگرنه من همیشه مخلص دوست عزیزی همچون شما هستم.
مخلصتم عزیز ;)
mahdi
۲۵ شهریور ۱۳۹۳خیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلی ارادت دارم داش شاهین
سپاسگزارم
مهدی (فرزند کوروش)
Carbonado Aventador
۲۴ شهریور ۱۳۹۳درود بر مهدی فررند کروش!
من برای زنده نگه داشتن یاد شاهین این کارو می کنم!
برای شادی همه ی از پدال رفتگان…!
الفاتحه…!
mahdi
۲۵ شهریور ۱۳۹۳خدا بگم چکارت کنه داش کربنادو
آقا یه فاتحه هم برای من بفرستید
ارادت دارم
سپاسگزارم
مهدی (فرزند کوروش)
مهدی 911
۲۴ شهریور ۱۳۹۳اصلیترین رقیبش ائودی s3با292 اسب وسوباروبا306 اسب بخار قدرت هستند اول ائودی دوم سوبا سوم ولوو- طراحیش زیاد جالب نیست بخصوص پشتش
TopGear
۲۴ شهریور ۱۳۹۳ولوو:کیفیت
datsun
۲۴ شهریور ۱۳۹۳خودروی خوبیه من از طراحیش خوشم اومد فنیش هم عالیه
Ahmad..F12
۲۴ شهریور ۱۳۹۳انیس جان ممنون
همه چیزش عالیه، واقعاً عالیه..
قدرت موتور عالی
شتاب عالی
مصرف سوخت عالی
و در نهایت قیمت عالی
فقط طراحی چراغای عقبش رو اگه تغییر بده به نظر من دیگه عیبی درش وارد نیست
امید
۲۶ شهریور ۱۳۹۳از طراحی جلوش خیلی خوشم میاد داخلشم خوبه با مشخصات فنی خوب
ایمنیشم که دیگه ولوو هست
vahid
۲ آبان ۱۳۹۳ولوو=برترین کیفیت جهان