هیچ کمبودی از نظر خودروسازانی که به دنبال عرضهی خودروهایی اسپورت با قیمتی ۶ رقمی هستند وجود ندارد و بازار تحت تسلط خودروسازانی همچون بامو، مرسدس، استون مارتین و پورشه قرار دارد. همهی این خودروها محصولاتی ویژه را تولید میکنند که اتفاقاً طرفداران زیادی هم دارند.
اما پولستار که زیرمجموعه ولوو محسوب میشود محصول پلاگین هیبریدی و خاص پولستار ۱ کوپه را تولید کرده و اگرچه مشتریان شاید با قیمت ۱۳۹ هزار پوندی آن کنار نیایند اما قوای محرکهی آن قدرت ۶۰۱ اسبی داشته و ساختار فیبر کربنی آن کاملاً متمایز است. همچنین ظاهر خودرو نیز یکی از جذابترین طراحیهایی است که در سالهای اخیر دیدهایم.
قطعاً پولستار ۱ از نظر طراحی و متمایز بودن هیچ مشکلی ندارد. این خودرو ابهت زیادی داشته هرچند در طراحی آن از خطوط واضح و تیز استفاده شده اما کلیت خودرو شیک و ظریف به نظر میرسد.
البته جای شرمساری است که کابین خودرو به اندازهی بدنهی آن متمایز و خاص نیست و بخش اعظم داشبورد از ولوو S60 و V60 گرفته شده که از جمله آنها میتوان به پشت آمپرهای دیجیتالی، صفحه لمسی پرتره مانند و فرمان سه پره اشاره کرد.
قوای محرکهی پولستار ۱ قطعاً پیچیدهتر از برادران معمولی خود است. در بخش جلو پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژر و سوپرشارژردار نصب شده است. در میانه نیز یک جفت مجموعه باتری وجود داشته و در بخش عقب هم یک جفت پیشرانه الکتریکی قرار گرفته که در حالت الکتریکی برد ۱۲۵ کیلومتری ایجاد میکنند.
در کل این سیستم قدرت ۶۰۱ اسبی و گشتاور خیره کننده ۱۰۰۰ نیوتون متری تولید میکند اما علیرغم اینکه بدنه از پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن سبکوزن ساخته شده اما وزن خودرو ۲۳۵۰ کیلوگرم است که به اندازهی شاسی بلندهای الکتریکی مدرن میباشد.
قوای محرکهی خودرو کار خوبی در پنهان کردن وزن بالای خودرو انجام دادهاند و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت پولستار ۱ در ۴.۲ ثانیه ثبت میشود که اگرچه فوقالعاده سریع نیست اما در زمان شتاب گیری حس بسیار هیجانانگیزی خواهید داشت. ترمزهای بزرگ نیز به خوبی خودرو را متوقف میکنند.
ما تحت تأثیر دامپرهای قابل تنظیم هم قرار گرفتیم اما سواری خودرو کاملاً سفت بود. البته سیستم تعلیق در سرعتهای بالا نرمتر شده و اینجاست که پولستار ۱ بهترین حالت خود را خواهد داشت چراکه به خودرویی سریع، راحت؛ آرام و بسیار شیک تبدیل میشود.
مشخصات پولستار ۱
- قیمت: 139 هزار پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری توئین شارژر به همراه دو پیشرانه الکتریکی
- قدرت/گشتاور: 601 اسب بخار/۱۰۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 4.۲ ثانیه
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: زیر ۱.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
یانکی
۱۴ آذر ۱۳۹۸باید از سبک i8 استفاده میکرد انجین بنزینی عقب و محرک چرخهای عقب و برقی محرک جلو الان با این عظمت نتونی دود لاستیک در بیاری چه فایده داره.خفنترین لذت ماشین دود لاستیکه که من به پراید هم رحم نکردم کلیپم تو آپارات هست بزنید محممد رضا برنارد از کرج
NAVID۰۰۹۸
۱۴ آذر ۱۳۹۸جای بحث بسیاری دارد
مصرف سوختش ، قدرتش ، قیمتش ووووو عالی .
اما ناخداگاه من بر میگرده به بنتلی کانتیننتال که بسیار الگوریتم شبیهی به این خودرو داره با قیمتی نصف یا کمتر .
NAVID۰۰۹۸
۱۴ آذر ۱۳۹۸با عرض پوزش از دوستان
به جای کلمه ( کمتر) باید ( بیشتر) مینوشتم که در حال حاضر متوجه اشتباهم شدم .
Alireza
۱۵ آذر ۱۳۹۸شما دقیقا کدوم مدل بنتلی رو میگین که قیمتش نصف اینه؟
MOHAMMAD.DEMON
۱۴ آذر ۱۳۹۸بنتلی کانتیننتال کجا قیمتش کم تر از اینه ؟؟
این ماشین همینجوریش هم قیمتش زیادی زیاده
گزینه های خیلی زیادی با این قیمت وجود داره
میشه یدونه lc500 خرید با بقیه پولش هم کوروت c7 با تخفیف های خوبش
احمدرضا
۱۴ آذر ۱۳۹۸کوروت چه ربطی به پولستار داره مرد؟
رامین
۱۴ آذر ۱۳۹۸گزینه های جذاب تر زیادی هست. کار سختی داره این ماشین
سیاوش
۱۴ آذر ۱۳۹۸اصلا از عقبش خوشم نمیاد
M3csl
۱۴ آذر ۱۳۹۸طراحی فوق العاده زیبا و جسورانه ای داره،
اما ب ام و ام ۸ رو ترجیح می دم.
OUTIS
۱۴ آذر ۱۳۹۸با اینکه همه چیش خوبه ولی قیمتش خیلی بالاس
a.s
۱۴ آذر ۱۳۹۸خیلی خوشگله طراحیش عالی مخصوصا جلوش
MehdiTurbo
۱۴ آذر ۱۳۹۸طراحی بیرونیش خوبه ولی داخلش با توجه به برچسب قیمتیش ضعیفه خیلی گزینه های خوب هست فکر نکنم فروش بالایی بتونه داشته باشه.
خیلی گزینه های وسوسه برانگیز از پورشه بگیر تا بنز بی ام و
و.. هست که من بیشتر ترجیح میدم.
رامتین
۱۴ آذر ۱۳۹۸طراحی عالی ولی میشه چراغهای عقب را جذابتر طراحی کرد.
حمید
۱۵ آذر ۱۳۹۸دمشون گرم با این وزن این مصرف سوخت
Gozar movagghat
۱۵ آذر ۱۳۹۸فوق العادس ،قیمتش برا پولدارا ک اهمیتی نداره
فقط باید دید موتور تویین شارژ با اون پیشرفتگی با اون پیچیدگی ک داره چطور از آب در میاد مثلا هزینهای تعمیر نگه داری وطول عمر موتور