پولستارولوو

شیک و اتوخورده! پشت فرمان پولستار 1 جدید

هیچ کمبودی از نظر خودروسازانی که به دنبال عرضه‌ی خودروهایی اسپورت با قیمتی ۶ رقمی هستند وجود ندارد و بازار تحت تسلط خودروسازانی همچون ب‌ام‌و، مرسدس، استون مارتین و پورشه قرار دارد. همه‌ی این خودروها محصولاتی ویژه را تولید می‌کنند که اتفاقاً طرفداران زیادی هم دارند.


اما پولستار که زیرمجموعه ولوو محسوب می‌شود محصول پلاگین هیبریدی و خاص پولستار ۱ کوپه را تولید کرده و اگرچه مشتریان شاید با قیمت ۱۳۹ هزار پوندی آن کنار نیایند اما قوای محرکه‌ی آن قدرت ۶۰۱ اسبی داشته و ساختار فیبر کربنی آن کاملاً متمایز است. همچنین ظاهر خودرو نیز یکی از جذاب‌ترین طراحی‌هایی است که در سال‌های اخیر دیده‌ایم.


قطعاً پولستار ۱ از نظر طراحی و متمایز بودن هیچ مشکلی ندارد. این خودرو ابهت زیادی داشته هرچند در طراحی آن از خطوط واضح و تیز استفاده شده اما کلیت خودرو شیک و ظریف به نظر می‌رسد.


البته جای شرمساری است که کابین خودرو به اندازه‌ی بدنه‌ی آن متمایز و خاص نیست و بخش اعظم داشبورد از ولوو S60 و V60 گرفته شده که از جمله آن‌ها می‌توان به پشت آمپرهای دیجیتالی، صفحه لمسی پرتره مانند و فرمان سه پره اشاره کرد.

اما کیفیت متریال بکار رفته در کابین کاملاً در تراز قیمت خودرو بوده و درب‌های بدون فریم و فقدان ستون‌های B باعث شده‌اند کابین حس فراخی و جاداری داشته باشد. صندلی‌ها نیز فوق‌العاده راحت هستند هرچند این خودرو بجای یک محصول چهار نفره کامل خودرویی ۲+۲ است؛ به عبارت دیگر صندلی‌های عقب بیشتر مناسب کودکان هستند تا افراد بزرگ‌سال.

با توجه به اینکه خودروی موردبحث به عنوان یک گرندتورر بازاریابی شده بنابراین فضای بار زیادی وجود نداشته و نصف آن توسط باتری‌ها اشغال شده است. البته پولستار خواسته سیستم‌های الکترونیکی خودرو را پشت یک پانل شفاف نشان دهد و آن را پنهان نکند که این یک کار جالب بوده و احساس می‌کنیم این بخش از خودرو شبیه پوشش پیشرانه‌ی شیشه‌ای برای سوپرکارهای سنتی می‌باشد.


قوای محرکه‌ی پولستار ۱ قطعاً پیچیده‌تر از برادران معمولی خود است. در بخش جلو پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژر و سوپرشارژردار نصب شده است. در میانه نیز یک جفت مجموعه باتری وجود داشته و در بخش عقب هم یک جفت پیشرانه الکتریکی قرار گرفته که در حالت الکتریکی برد ۱۲۵ کیلومتری ایجاد می‌کنند.


در کل این سیستم قدرت ۶۰۱ اسبی و گشتاور خیره کننده ۱۰۰۰ نیوتون متری تولید می‌کند اما علیرغم اینکه بدنه از پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن سبک‌وزن ساخته شده اما وزن خودرو ۲۳۵۰ کیلوگرم است که به اندازه‌ی شاسی بلندهای الکتریکی مدرن می‌باشد.


قوای محرکه‌ی خودرو کار خوبی در پنهان کردن وزن بالای خودرو انجام داده‌اند و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت پولستار ۱ در ۴.۲ ثانیه ثبت می‌شود که اگرچه فوق‌العاده سریع نیست اما در زمان شتاب گیری حس بسیار هیجان‌انگیزی خواهید داشت. ترمزهای بزرگ نیز به خوبی خودرو را متوقف می‌کنند.

فرمان دقیق، چسبندگی زیاد و کنترل عالی بدنه به همراه هدایت گشتاوری پیشرانه‌های الکتریکی باعث شده‌اند پولستار ۱ به‌طور سورپرایز کننده‌ای چابک باشد. البته در زمان تغییر لاین سریع باید وزن بالای خودرو را در نظر داشته باشید.


ما تحت تأثیر دامپرهای قابل تنظیم هم قرار گرفتیم اما سواری خودرو کاملاً سفت بود. البته سیستم تعلیق در سرعت‌های بالا نرم‌تر شده و اینجاست که پولستار ۱ بهترین حالت خود را خواهد داشت چراکه به خودرویی سریع، راحت؛ آرام و بسیار شیک تبدیل می‌شود.

با وجود خودروسازان زیادی که می‌خواهند خریداران را جذب شاسی بلندهای الکتریکی کنند، کوپه‌ی شیک پولستار همچون خونی تازه در رگ‌های کلاس خودروهای پلاگین هیبریدی محسوب می‌شود. شاید این خودرو به سنگینی برخی از شاسی بلندهای الکتریکی باشد اما سواری درگیر کننده تری دارد. سواری سفت و فضای بار کم ولی روی ویژگی‌های خوب این گرندتورر تأثیر گذاشته‌اند.

مشخصات پولستار ۱

  • قیمت: 139 هزار پوند
  • پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری توئین شارژر به همراه دو پیشرانه الکتریکی
  • قدرت/گشتاور: 601 اسب بخار/۱۰۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 4.۲ ثانیه
  • حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: زیر ۱.۸ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. یانکی

    ۱۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    باید از سبک i8 استفاده میکرد انجین بنزینی عقب و محرک چرخهای عقب و برقی محرک جلو الان با این عظمت نتونی دود لاستیک در بیاری چه فایده داره.خفنترین لذت ماشین دود لاستیکه که من به پراید هم رحم نکردم کلیپم تو آپارات هست بزنید محممد رضا برنارد از کرج

  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    جای بحث بسیاری دارد
    مصرف سوختش ، قدرتش ، قیمتش ووووو عالی .

    اما ناخداگاه من بر میگرده به بنتلی کانتیننتال که بسیار الگوریتم شبیهی به این خودرو داره با قیمتی نصف یا کمتر .

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۴ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      با عرض پوزش از دوستان

      به جای کلمه ( کمتر) باید ( بیشتر) مینوشتم که در حال حاضر متوجه اشتباهم شدم .

      1. Alireza

        ۱۵ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (639 ديدگاه)

        شما دقیقا کدوم مدل بنتلی رو میگین که قیمتش نصف اینه؟

  3. MOHAMMAD.DEMON

    ۱۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (420 ديدگاه)

    بنتلی کانتیننتال کجا قیمتش کم تر از اینه ؟؟
    این ماشین همینجوریش هم قیمتش زیادی زیاده
    گزینه های خیلی زیادی با این قیمت وجود داره
    میشه یدونه lc500 خرید با بقیه پولش هم کوروت c7 با تخفیف های خوبش

    1. احمدرضا

      ۱۴ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (877 ديدگاه)

      کوروت چه ربطی به پولستار داره مرد؟

  4. رامین

    ۱۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    گزینه های جذاب تر زیادی هست. کار سختی داره این ماشین

  5. سیاوش

    ۱۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (12 ديدگاه)

    اصلا از عقبش خوشم نمیاد

  6. M3csl

    ۱۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (93 ديدگاه)

    طراحی فوق العاده زیبا و جسورانه ای داره،
    اما ب ام و ام ۸ رو ترجیح می دم.

  7. OUTIS

    ۱۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (57 ديدگاه)

    با اینکه همه چیش خوبه ولی قیمتش خیلی بالاس

  8. a.s

    ۱۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خیلی خوشگله طراحیش عالی مخصوصا جلوش

  9. MehdiTurbo

    ۱۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2362 ديدگاه)

    طراحی بیرونیش خوبه ولی داخلش با توجه به برچسب قیمتیش ضعیفه خیلی گزینه های خوب هست فکر نکنم فروش بالایی بتونه داشته باشه.
    خیلی گزینه های وسوسه برانگیز از پورشه بگیر تا بنز بی ام و
    و.. هست که من بیشتر ترجیح میدم.

  10. رامتین

    ۱۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3252 ديدگاه)

    طراحی عالی ولی میشه چراغهای عقب را جذابتر طراحی کرد.

  11. حمید

    ۱۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    دمشون گرم با این وزن این مصرف سوخت

  12. Gozar movagghat

    ۱۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فوق العادس ،قیمتش برا پولدارا ک اهمیتی نداره
    فقط باید دید موتور تویین شارژ با اون پیشرفتگی با اون پیچیدگی ک داره چطور از آب در میاد مثلا هزینهای تعمیر نگه داری وطول عمر موتور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا