در یک تلاش تحسینبرانگیز برای تأثیر بزرگ خودروهای ارتباطی روی ایمنی رفتوآمد و ترافیک، خودروها و کامیونهای ولوو در یک فضای ابری با یکدیگر همکاری خواهند کرد. ولوو تراکس هماکنون بهصورت رسمی اولین کمپانیای است که از دادههای ایمنی به اشتراک گذاشته شده محصولات سواری ولوو استفاده خواهد کرد.
تا چندی دیگر دادههای زنده و ناشناس بین برخی کامیونهای فروخته شده در سوئد و نروژ با محصولات سواری مجهز به سیستم هشدار نور خطر به اشتراک گذاشته خواهند شد.
این تکنولوژی به نوعی اولین بار است که در صنعت خودروی جهانی بکار میرود. گفته شده در آینده نزدیک هر خودروی یاد شده که اقدام به انتشار هشدار نوری بکند، این هشدار به تمامی خودروهای نزدیک متصل به سرویس ابری تدارک دیده شده فرستاده خواهد شد. تکنولوژی یاد شده بهطور ویژه در پیچهایی که دارای نقطه کور و پستیوبلندی هستند کاملاً مفید خواهند بود.
هشدار نور خطر از سال ۲۰۱۶ تاکنون در هر دو کشور سوئد و نروژ در دسترس بوده و بهصورت استاندارد در تمامی محصولات سری ۶۰ و ۹۰ و کراس اوور جدید XC40 نصب شده است. اضافه شدن این سیستم به برخی کامیونهای ولوو تراکس به معنی پوشش محدوده بیشتر و تشخیص خطرات بالقوه بیشتر است.
Malin Ekholm معاون بخش ایمنی خودروهای ولوو دراینباره گفته است:
اشتراک دادههای تماموقت مبتنی بر تکنولوژی ایمنی ارتباطی میتواند از وقوع تصادفات پیشگیری نماید. هرچقدر خودروهای بیشتری از دادههای ایمنی به اشتراک گذاشته شده استفاده کنند، جادههای ما ایمنتر خواهند شد. ما به دنبال تثبیت همکاریهای بیشتر با همکارانی هستیم که تعهد ما برای ایمنی ترافیک را به اشتراک میگذارند.
میثم
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷سلام
ای کاش این مطالب رو مسؤلان ما هم میخوندن
Reventon
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷اونا بجاش سوار میشن
مجتبی
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷اونا که احتیاج ندارن بخونن اونا رو سوار میشن ولذتشو میبرن
M3csl
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷اونجا خودروهاشون با هم حرف میزنن،،
اینجا موندیم چجوری تو تلگرام باهم حرف بزنیم،،
#مانه تنها آخرت،،بلکه دنیای شما را هم آباد میکنیم.
فرامرز
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷تو ایران باید در بدو ورود به خودرو جنسیتت رو آزمایش کنن نکنه خودرویی که راننده اش آقا باشه به خودرویی که راننده اش خانم باشه (و یا بالعکس) تبادل اطلاعات کنه!!!
zaros
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷این سیستم هشدار نور خطر بر گردان فارسیش اشتباهه
درست ترش اینه که بگیم سیستم چراغ های هشدار البته اینم ترجمه کاملی نیست
منظور از چراغ هشدار هم همون چراغ های هشدار صفحه امپره
به این صورت که سیستم از طریق فضای ابر خطر را تشخیص میده بعد یک چراغ هشدار دهنده (میتونه چندتا چراغ مختلف برای عوامل گوناگون تعریف شده برای سیستم یا تعریف نشده باشه) در صفحه امپر نمایش داده میشه تا راننده متوجه خطر پیش رو باشه
البته نمیدونم که روی نمایشگر کنسول وسط هم با جزییات بیشتری راننده رو از خطر مطلع میکنه یا نه
A.B
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷بخدا تو ایران باشه با همین سیستمم مخ میزنن
نوید جهرمی
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ماشین 1: داداش خیلی مخلصیم.بفرما تخمه آفتابگردون
ماشین 2:حاجی ممنون. آتیش نداری؟
ماشین 3: بچه ها جلوتر پلیسه. حواستون باشه.
ماشین 4: آی ……. . این چه طرز رانندگیه.
ماشین 5: بوووووووق
….
سعید
۳۱ خرداد ۱۳۹۷ولوو با مباحث مختلف ایمنی که مطرحه تمامی تلاشش رو میکنه تا حتی یک نفر هم تو جاده ها کشته نشه
اینطوری به انسانیت ارزش قائل میشن
اینو باید همه ذهن های مملکتمون بفهمن
ولوو مسئولیت بزرگی رو به دوش میکشه
قطعا اگه ولوو نبود ایمنی تو خودروسازی به این حد نرسیده بود